• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Masan Benelli Tornado

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rekkamasa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Semmoset perus alumiini haitaririnkulat. Tarvii soittaa vaik mp-serviceen ku menossa torstaina käymään lahdessa. Tarkka id taitaa muuten olla 35.5 mut tokko tosiaan niin nöpönuukaa sen kanssa. Stormille en vaivaudu kun ei sielä noita kuitenkaan ole...

Edit ei ollu mp:lläkään...

Kyl se aika nafti on se ura plus saldo tolle viiskolmoselle lahdessa on yks...

Vittumainen koko, yrittäny ettiä jenkkejä myöten koska 52mm=2" (tai no 50.8 mut silti...) mut ei vaan natsaa. Pistin just mailia britteihin et tietääkö ne mikä maksaa.

Tarvii varmaan tilata noita :thumbup: hitto että voi yhet tiivisteet nyt teettää... Eipä oo MCP:n pojatkaan mitään vastanneet, liekö viettämässä maydaytä briteissäkin...

MCP:ltä tulikin sitten vastaus, olivat selvitelleet asiaa ja vaikuttaa siltä että Heathrow:n henkilökunta onnistunut kadottamaan koko paketin tai ainakin jälki kylmenee sinne, sanoivat laittavansa uudet tulemaan tänään joten eipä vielä tilaillakaan lisää...

Jumalaut mä sain ne tiivisteet sieltä Stormilta!!! Kiitos myyjän joka viitti tonkia hyllyjä mauserin kanssa, nähtävästi kolmepuokki RD käyttää samaa tiivistettä! Huomenna pajottaan!

436655ccdb373b8e0f.jpg

Nyt täytyy tunnustaa että ujosti hymyilyttää. Perus ensikäynnistyksen rahinoiden ja savutuksen jälkeen näyttäis kaikki toimivan, askikaan ei räjähtäny ainakaan vielä kolmosella kun tossa naapurikujalla pyörähdin, vielä ei passaa maantielle kun poissa käytöstä. Liemien tasot täytyy vielä tarkistaa, pöydällä öljy näytti melkeenpä ylitäyttä mutta nyt kun katoin oli kanaviin huvennu näköjään niin paljon että taso onkin alarajalla. Jäähdytysnesteen kanssa onkin sitten arpominen kun kuulemma toi paisuntasäiliö on käytännössä melkeenpä turha eikä ainakaan siitä voi päätellä onko koneessa tarpeeksi lientä, se vaan täytyy täyttää niin täyteen kun menee, kallistella pyörää, täyttää jos vielä ottaa ja toivoa ettei mihkään jääny ilmaa.

Oliha helevetti homma. taino ainakaan vasen alakate ei istu vielä ihan 100% mut se on sit sitä perusnysväämistä...

:thumbsup: pulttiajo toivottavasti huomenna taikka ens viikon alussa riippuu säistä. Ohan tossa vieläkin askaretta mm se takavanne mut niitä voi nakerrella myöhemmin.

Jäähdytysnesteen kanssa onkin sitten arpominen kun kuulemma toi paisuntasäiliö on käytännössä melkeenpä turha eikä ainakaan siitä voi päätellä onko koneessa tarpeeksi lientä, se vaan täytyy täyttää niin täyteen kun menee, kallistella pyörää, täyttää jos vielä ottaa ja toivoa ettei mihkään jääny ilmaa.

Kirjoitin jouskus toisaalla:

"Ihan yleisellä tasolla, laitetta tuntematta, on tarkastettava että syyläri on kylmänä täynnä. Jos syylärissä on ilmaa eli tyhjää, ei se alipaineella vedä paisuntasäiliöstä uutta nestettä tilalle enää jäähtyessään. Jos varsinkin paisuntasäiliö on tyhjä, on pikimmiten tarkastettava myös syylärin nestemäärä.

Ei ole pitkää aikaa kun joku kyseli samaa asiaa toisella foorumilla kalliista työkoneesta, jossa dieseli, mutta sama asia, tyhjä paisuntasäiliö täytetty täyteen, pinta pysyy ylämerkissä ja syyläri oli tyhjä. Riippuu tietysti järjestelmästä ja laitteiden sijainneista.

Ei ole yhtään liioiteltua seurata paisuntasäiliön pinnantason vaihtelua, joka kertoo että järjestelmä toimii tai sitten ei. Eikä ole varmaan ihan pieni määrä pyöriäkään, joissa on keitetty kansi juuri tästä syystä."

En tarkoita että sinä et tietäisi vaan ihan yleisesti että on huomattava tämäkin asia yleensä ja miksi paisuntasäiliö olisi turha? Se tapaus jossa em. vauriosta kirjoitin, oli Bobcatin koneen vaihto uuteen.

Juu tuo systeemi vaan on yks perse täyttää, nestettä on liruteltu sisään vähän kerrallaan, pumpattu letkuja, välillä saatu aikaan kunnon RYYYYST ääni ja jatkettu täyttämistä. Tarkoitin paisarilla lähinnä sitä ettei siitä voi päätellä onko systeemi täytetty vai ei koska syylärin korkki on takapenkin alla, siitä menee hyvin kapea kaula suoraan syyläriin ja haara paisariin, syylärin alareunasta lähtee letkut toinen vesipumpulle toinen kanteen toisin kuin joissain laitteissa joissa neste kiertää paisarin "läpi". Ainakin tuossa pihassa käytellessä nousi mittari reilu 80 asteeseen ja jäi siihen jossa oletettavasti termari aukeaa, luonnollisesti tarkistan huomenna vielä pinnantasot kun pääsen taas tallille. Siitä puheenollen liikennekäyttöönotto suoritettu hetki sitten joten heti kun tilaisuus sallii ei muutakun baanalle. Siitä taas puheenollen tartteekin huoltaa kypärä!

Missä systeemissä kiertää paisarin läpi?

Mä oon käsittänyt, että painekorkki sinne tavaraa päästää, jos tarvetta on. Jäähtyessä sitten alipaine imee takas. Normikiertoon ei paisari puutu.

Mä oon käsittänyt, että painekorkki sinne tavaraa päästää, jos tarvetta on. Jäähtyessä sitten alipaine imee takas. Normikiertoon ei paisari puutu.

en tiedä onko mopopuolella tollasia mutta esim. siinä millä sä ruhoas kuljetat päivittäin kiertää paisarissa kokoajan.

No ainakin tuossa k1200gt bemarissa paisari on osa kiertoa ja siinä on 1.8barin korkki ja paineen ylittyesä pukkaa ylimääräset paineet kartanolle. Syylärissä on vain ihan normaali korkki täyttöä varten.

Viimeksi muokattu:
No ainakin tuossa k1200gt bemarissa paisari on osa kiertoa ja siinä on 1.8barin korkki ja paineen ylittyesä pukkaa ylimääräset paineet kartanolle. Syylärissä on vain ihan normaali korkki täyttöä varten.

Siis paisarissa voi olla 1.7 bar painetta, vai miten tän ymmärrän?

Edit:
Siis joo... paisarissa painekorkki.

No siitähän ton itse asiassa voi päätellä. Eipä tuu ajateltua omia vehkeitä pidemmällä.

Kotarissa ja fiiatissa on painekorkki syylärin yhteydessä, ja vain fiiatissa on paisari. Kotari puklaa ylimääräiset suoraan kadulle, jos newtoneita neliölle on liikaa.

Back