Masan Daytona 955i

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rekkamasa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
20170522_2255599b69c.jpg


Ketjut ja uus takaratas saapui vihdoin. Nyt on välit 18/52 kun alkuperäiset on 19/44. Piti jo pistää prikkaa ketjusuojan takajalan alle kun alko hinkkaamaan rattaaseen :p Hiukan arveluttaa miten huutaa maantienopeudessa mutta se selviää sit joskus kun tuon saa takas tielle. Gearingcommanderin mukaan pitäs kiekat pysyä vielä säällisissä rajoissa. Eipä tässä kiire ole mutta tällä työtahdilla saattaa vielä tulla... Tavoitteena olis että Botniaa varten ehtis vähän muutakin ruosteenpoistoa kun ajo sinne. Mut eiköhän sekin reissu vielä peruunnu :p

Syyskuussa on varattu yks viikonloppu millon ois tarkotus lähteä perjantaina ennen aamusumun hälvenemistä ja ajaa niin kauas kun tolla pääsee kertaistumalla, tehdä paikassa x asiaa y lauantai ja ajella sunnuntaina takas kotio. Keksis vaan minne sitä menis. Etelässä saa rampata töissä, länsi on nähty, itä ei kiinnosta joten täytynee suunnata pohojosseen. Eiköhän tolla johonkin oulun ja rovaniemen välille pääse :D
 
20170526_221110bd697.jpg


Sois pakari savua vaille valamis. Tuli ihan hyvä omaan silmään tuolla hipsteriteipillä, eikäpä tarvii varoa jottei puntti/kantapää sula rööriin. Pöntön kiinnityspistettä siirsin kanssa taaemmas että sai siitä välistä sen turhan raudan veke. Niinkun kiukkuketjussa jo mainittinkin tuota hitsatessa ilmeisesti lensi kipinä työhousun taskusta sisään ja halkas luurista näytön lasin! Tuolla pitäs jo joku pienempi potti irrota lotosta. Vai olikohan se se 2x10eur minkä sain aamulla ässäarvasta. Aika huono voittosuhde jos se tämän maksoi...

20170526_221309775ef.jpg


Maskista tulikin nyssitte musta kun ei se lakkaus onnistunu millään ilveellä. Millon oli jääny jotain liuotinta sormeen ja keskeltä kesi pala pois, millon lakkaakin jo vaihdettua uus kerros näytti hiton hyvältä tallissa mutta auringossa oli pinta täynnä isoja lumihiutaleita. Oikeestaan tuo on parempi noin.

Tankin etureunassa nähtävissä muutama maalivaurio taannoisesta puolivoltista. Täytyy niitä yrittää vähän töpötellä sinisen maalin kanssa. Piiloonhan niitä ei tuu saamaan mut jos vähän vähemmän huomiota herättäväksi edes.
 
20170601_2216334bbba.jpg

Kilpitelineen raakaluonnos piirretty, leikkaus taitto ja viimeistely huomenissa.
20170601_22344530a4c.jpg

Josko tällä maalikerroksella jo selvittäis. Magneettiteipillä toistaiseksi kiinni olleet paneelit tietysti lensi peilejä laittaessa pari kertaa lattialle ja kulmista palat pois. Aika hiton kovaa tuo maston acryl comp, ei meinannu 180 paperi saada matattua laisinkaan silleen kun normaalimaalin. Tuon on tarkoituskin jäädä tuommoiseksi hiukan röpelöiseksi jos sitä kattoit :;):

Katsurimieskin soitteli tänään ja kovasti toivotteli tervetulleeksi muutoskatsastukseen. Kuulemma ainoa paperi mikä tullaan vaatimaan on osavaihtolista kun apurungosta ja pakarista menee jokunen prosentti mutta sekin kuulemma voidaan laatia paikan päällä.

Viikonlopun aikana ois tarkotus yrittäö rykästä niin pitkälle valmiiksi kun pystyy, muutoskatsastus varattaneen jossain 20. päivän paikkeilla kun seuraava tilitys saapuu. Kaikki tarvittavat osat löytyy jo, nyt ei tarvita kun hitosti työtä!

Aiettä muuten kutkuttaa jo päästä suviyöhön kurvailemaan. Tapana ollut tehdä jussin jälkeen jossain kohtaa ns. Midnight Run enkä aikonut tänä kesänä poiketa traditiosta. Siinä on vaan jotain maagista vetää pieniä takateitä ensin auringonlaskussa, sitten yön sumussa ja lopuksi suunnata kotiin taivaanrannan jo vaalentuessa... ei määränpäätä, ei tavoitetta, ei liikennettä, ei stressiä. Se on mulle sitä motorismiä puhtaimmillaan!
 
Mmaf:n sivuilla on prosenttilaskuri-excel, johon on kätevä täyttää vaihdetut osat.
 
Joo mut ei tos oo rajan paukkuminen lähelläkään ja se piletti täytyy kuitenki täyttää konttorilla niin saa katsuri avustaa sen täyttämisessä kun en oo ihan 100% meneekö sinne muuta kun putki ja takahäkki.

Onkohan lahden seudulla ketään joka pystyis kirjottaa mökämittauslapun? Onnistuu kuulemma konttorillakin mut ei oo pariin vuoteen tehty yhtään niin sano ettei ees muista miten se piti tehdä :grin: Löytyy tosin netistä sekin, eikös se oo metrin päästä pakoaukosta 45 asteen kulmassa 45% huippukierroksilta kaasu sulkien?
 
? Penkki on alkuperäinen mitä nyt verhoiltu oranssiksi. Tarvii kattoo tota laskuria viikonloppuna, ei taho aueta androidilla :p
 


Kattelin trafilta mitä mulla näyttää. Hauskaa vaan se, että tankki on muokkaamaton alkuperäinen. Ilmeisesti joskus ollut eri tankki..
 


Kattelin trafilta mitä mulla näyttää. Hauskaa vaan se, että tankki on muokkaamaton alkuperäinen. Ilmeisesti joskus ollut eri tankki..

Vieläkös noissa tuontivehkeissä on alempi muutosprosentti?
Joskus oli maks. 30%, kun "suomipyörää" sai ruuvata 50%
 
20170603_134144c5430.jpg

Hiukka rälläkkähommia taas...

20170603_183049e6cd4.jpg


Piti saada tuosta rosteriholkista 0.8mm pois eikä mulla oo sorvia. Porakoneella toiseen suuntaan ja rälläkällä lappulaikkaa vastakkaiseen, ei kauaa menny.

20170603_183736ce009.jpg


Painoin tuosta Danmoton jarrupolkimesta laakerit ulos ja prässäsin tuon edellämainitun holkin tilalle kun ensin laskin dremelillä laakeripesästä olkapään tasaiseksi.


20170603_185628a87b1.jpg


Näin sen sai asennettua alkuperäisen polkimen tavoin jalkatapin akseliin. Taas säästy toista sataa. Vielä tarvii porata ja kierteyttää reikä paluujousen pultille tonne alavarren alapuolelle, viilata pikkasen pois polkimen juuresta kun ottaa kiinni jalkatapin saranaan ja tehdä uusi heel plate kun vasemmalla on orkkis ja oikealla oli danmoton hiilikuiturimpula. Hiukkasen on polkimessa klappia kun tuo holkki on vaan joku random rosteriputken pätkä eikä mikään koneistettu spaceri muttei se mitään haittaa, varsinkin kun sen paluujousen saa paikalleen niin se pitänee kyllä sen paikallaan ettei rämise. Joutui ihan yksinkertaisuuden nimissä laittamaan tuon pääsylkän tuohon etupuolelle mut ei se ainakaan minua haittaa millään tavalla varsinkin kun saa sen uuden kilpilevyn jossain vaiheessa tehtyä.
 
Heh, kiva että kelpaa muillekin :grin:

https://youtu.be/oP_bjvy_hvM

Oli pakko päästä kuuntelemaan uutta putkea. Joko muistan väärin tai sitten toi ääni tolla rosterisella väliputkella on jotenkin terävämpi. Mut kylhän se hyvältä tuntu vaikka vähän tihustikin :jpstyle:
 
Ookkonä jotain sen polttoainepuolelle tehny? Sekä tyhjäkäynti kuullostaa, että pöllähdysten perusteella näyttääkin käyvän melkoisen rikkaalla...
 
Ennoo vielä mut epäilys on ollu jo pidempään mm päätellen siitä kuin usein lounastaa tulpat. Samoin pakokaasussa haisee palamaton. Suunnitellu jos julian tunen löis sisään ja kattois mitä se siitä tuumii. Tarttis vaan se kaapeli hankkia enste.
 
Jos se on ruiskusta kaikin puolin putkea lukuunottamatta vakio (siis myös ilmansuodatin), niin sanoisin, että siinä on jotain oikeaa vikaa. Ei sen muuten mitenkään noin ilmiselvän rikkaalla pitäisi käydä. Viallinen ruiskun lämpöanturi, liian korkea bensanpaine tms... Luulisi noilla pöllyillä kuluttavan bensaakin melko reippaasti.
 
Ainakaan obd ei anna vikakoodeja. Paineita en ole kattonut kun ei ole sellaiseen vehkeitä. En kyllä muista että olis tuolla lailla mustaa pölläytellyt viime kesänä... häätyy varmaan vähän tutkia, tosin osa sähköistä on muutenkin irti, mm valot kytkemättä, saattaa osaltaan aiheuttaa kummallisuuksia kun ainakin tuo oma-asenteinen bensamittari on lyhyillä pimeänä ja pitkillä seilaa tyhjä-täys-tyhjä-täys :p

Reiluun kuuteen on menny satasen tähän asti.
 
Joo ehkä se on viisasta laittaa sähköt eka nippuun ennen kuin pohtii enempää. Vikakoodeista sen verran, että väärää mittausarvoa näyttävä lämpöanturi ei välttämättä laukaise koodia, ja bensanpainetta varsinkaan ei mikään valvo.

Jos sähköt ei ratkaise mitään, niin bensanpaine on kyllä korkealla tarkastettavien listalla. Autossa yhden lambdattoman vanhemman motronicin nähnyt, missä bensanpaine tyhjäkäynnillä oli liki tuplat normaalista, eikä se kuitenkaan kauhean pahasti oireillut ajossa. Muistaakseni lähinnä sahautti ja pölläytteli mustaa kuumastarteissa yms.
 
Mnjaa B-marketissa pa-painemittari huiman kympin. Eipä tuo haittais kokeilla, voihan se paineensäädin olla viallinen. Tuosta alfamerin raamatusta löytynee ohjearvot jostain.
 
Mitä enemmän mä mietin tota hommaa sitä vakuuttuneemmaksi mä tulen siitä että tosta on FPR tukossa... Pakko käydä hommaamassa toi mittari ja kattoa bensanpaineet että saa mielenrauhan. Se vaan selittäis aika monta ongelmaa...
 
Back
Ylös