Masan XJR 1300

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rekkamasa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aijjoo ja selvis kanssa miksei bensamittari toimi. Tankin anturi on aivan p*skana, koho irti ja se laahus/harja joka sitä piirilevyä pyyhkii on murtunut irti siitä kohon varresta. Sen näyttäs onneks saavan purkuosana parilla kympillä.
 
25mm jos en ole vallan erehtynyt, tarttee vaan ensin saada se kynsityökalu jostakin että näkee mitä tuola tällä hetkellä on mutta hyvä tietää :thumbup:

Juutuubissa oli hyvä niksi venttiilien aukipitoon. Kun nippusiteen kaksinkerroin taittoi l-kirjaimen muotoon niin sillä kiilasi kivasti tulpan reiästä avoimen venttiilin jumiin korotuspalan vaihdon ajaksi. XJ:ssä ainakin standardipaloja, pari keskimmäistä pakoa kun ilmajäähdytteiseen vaihtoi niin käyntiääni tervehtyi muutaman euron rempalla kivasti.
 
...noita kolikoita, mistähän sen sais järkihintaan?

Kuten Tumppi jo kertoi.

Katot eka ristiin, mitkä kolikot (shimmilevyt) on sopivat. Sitten sopimattomien kanssa marssin Bike&Tuningille Hollolaan ja kysyt Teemulta sopivan kokoiset. Vanhojen kanssa kun marssit sisään, niin Teemu ottaa ne vaihdossa ja maksat ~5€/kpl luokkaa väliä, niin saat käteesi oikean paksuiset.

Kai joku muukin prätkäliike tuollaista harrastaa, mutta Teemulla on kattavasti eri kokoja suoraan hyllyssä.
 
Mulla olis tuollainen työkalu joutilaana. Ainakin Jammu XJ:n sopiva. Passaiskohan tuohon?
 
Mulla olis tuollainen työkalu joutilaana. Ainakin Jammu XJ:n sopiva. Passaiskohan tuohon?

Musta, kaks pultinreikää laatassa josta lähtee "alaspäin" kaksi kynttä? Käsittääkseni jammuihin melko yleispätevä kalu. Jos se on sulla jouten olisin sen hyvinkin kiinnostunut lunastamaan.

Harmi kun en töitten takia tonne bike&tuningille oikeen pääse, edellisessä elämässä ajoin siitä päivittäin vierestä ohi... Tarvii kehitellä jotakin kunhan pääsen opiskelemaan mitä lätkiä tuolla nyt on ja mitä tarvii hommata.
 
Ei mitään hajua onnistuuko tommosella, tohon pitäs olla semmonen rauta joka pultataan kiinni venakopan reunaan ja joka pitää aina yhden venttiiliparin kerrallaan alhaalla
 
Nokkien irroittaminen hankalaa?

En taho jos ei oo ihan pakko :grin: sen verran vähän kokemusta moottorin sisuksista enkä välittäis ottaa tästä ikuisuusprojektia. Briteistä sais sen raudan alle kolmen kympin mut se on taas kaks kolme viikkoa venttaa...
 
Äh kait se täytyy auki ottaa sainhan mä sen kaverin busankin ajotuksen sit lopulta kuntoon... Voi vaan taas mennä ainakin viikonloppuun et tota on aikaa räplätä... Miten tommosessa keskiketjukoneessa varmistuu siitä että se on alarattaalla kunnolla vai ohjautuuko se sinne kiristäessä itsestään?
 
Käytin joskus XJR1200:n venttiilien säädössä ihan Yammuhuollossa. Siellä Legends koneita rassannut expertti laittoi välykset kuntoon ja antoi liudan hyviä vinkkejä virittelyyn. Tais maksaa vähän yli 200€, ja tehtiin vähän muutakin. Mutta jos haluaa harrastaa niin voihan sen tehdä itsekin. :grin:
 
Sanotaanko että joillekin on tärkeämpää määränpää, kun toisille taas se matka sinne. Ja omasta mielestä molemmat ovat aivan yhtä oikeassa.
 
Käytin joskus XJR1200:n venttiilien säädössä ihan Yammuhuollossa. Siellä Legends koneita rassannut expertti laittoi välykset kuntoon ja antoi liudan hyviä vinkkejä virittelyyn. Tais maksaa vähän yli 200€, ja tehtiin vähän muutakin. Mutta jos haluaa harrastaa niin voihan sen tehdä itsekin. :grin:

Missä päin tämä expertti on?
 
Back
Ylös