Masan XJR 1300

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rekkamasa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Niin piti tämänkin pyörän olla jonkun legends-expertin huoltama, tosin pääkaupunkiseudulta. Joskaan ei voi laittaa liikkeen piikkiin kun en tiedä mitä tarkalleen asiakas on tilannut/suostunut maksamaan myyntiin menneestä pyörästä.

Viikonloppu tuli ja meni, tallissa ehtiny kun pyörähtää, katellaan jos viikolla ois virtaa jatkaa...
 
IMG-20210615-194451.jpg


On pakonokka, ja venakoppa, paikalleen laitettu. Tulpat on uusittu, ja imukurkut vaihdettu.

Onhan yks kyrvänsyylä saada noi kaasarit runnottua tonne paikalleen! Ei ihan pian tee mieli ropata mitään kun tän täältä helevettihin saan. Koekäyttö ja kaasareiden synkkaus jää huomiselle, seuraavaks kun saan tankin kasattua ja paikoilleen pitäs varmaan alkaa raivaamaan tolle väylää ulos.
 
Helppohan tuo vielä on, tuohon kun lisätään katteet ja kadoksissa olevat katteen ruuvit. Joissakin kun ei löydy kahta samanlaista katteenruuvia.
 
*flashbackejä Benellin tilkkutäkkikatteista*

En tiedä onko yksilöstä kiinni mut musta tuntuu ettei tossa mikään oikeen linjaa kunnolla kun kaikkea joutuu runnomaan paikalleen. Javittu just muistin et unohdin ne ilmanohjaintötteröt syylärin takaa no se on onneks kahdella pultilla korjattu
 
IMG-20210615-194451.jpg


On pakonokka, ja venakoppa, paikalleen laitettu. Tulpat on uusittu, ja imukurkut vaihdettu.

Onhan yks kyrvänsyylä saada noi kaasarit runnottua tonne paikalleen! Ei ihan pian tee mieli ropata mitään kun tän täältä helevettihin saan. Koekäyttö ja kaasareiden synkkaus jää huomiselle, seuraavaks kun saan tankin kasattua ja paikoilleen pitäs varmaan alkaa raivaamaan tolle väylää ulos.

Kun jokusen kymmenen kertaa otti irti niin ei se lopulta kestänyt ehkä kuin kymmenen minuuttia ja kaasarit pöydällä - mutta totta on että kypsyi siihenkin. Takaisin laittokin yhtä nopea. Ja mulla menee jo missä hommassa vaan puoli tuntia... Etenkin kypsyin alipainehanaan ja kaasareiden neulaventtiileihin. Uusia vaihtelin (Louisilta sai edukkaasti ja nopeasti), silti ne tuppasivat talvien jälkeen temppuilemaan. Herkkiä, joka avaa ja vähän kattelee niin varmaan huomaa, miksi. Mutta syitä voi olla monia, ei ehkä aina hyvä säilytellä koneita huoneenlämmössä.
 
En tiiä mikä tän kanssa on mut tähän värkkiin ei kyllä syntynyt omalla kohdalla niin minkäänsortin innostusta... Halavalla sai niin piti ottaa kaverin firman kautta, saakoot palveluksen takaisin huollettuna kerta autto mua hommaamaan ton GTS:n...
 
Koesavut otettu, voi huokaista helpotuksesta yhtään venttiiliä ei jääny mäntiin kiinni :grin: Minuu noi nelitahtikoneen sisukset nii pal kauhiasti aina ressaa mut nähtävästi kunnialla päästiin tästäkin, nysse pitäs saaha raivattua tuolta ulos että saa kattoa balanssit kohdalleen, perusteellinen kuuraus ja pois luovutus. Siitä saa joku justiin huolletun pyörän.
 
Noniin testilenkki suoritettu, muuten hyvä mut selittäkääs tyhmälle yks juttu... Miten juuri säädetyt venttiilinvälykset omaava kone voi nakuttaa? Ääni ei ole kova ja tulee vasta kun kone on kunnolla kuuma mutta selkeästi vasemmalta puolelta konetta kuuluu vieno nakutus, välykset on juuri säädetty mutta annetun toleranssin ylärajalle, voiko vielä normeissa oleva mutta avarampi välys aiheuttaa nakutusta ja aiheuttaako toimenpiteitä? Kone käy normaalisti ja vetää hyvin.
 
Nopea googlaus hakusanoilla xjr valve tick tuo useitakin eri vastauksia ja yleinen konsensus tuntuu olevan että nää nyt vaan jotkut juttelee kuumana. Moottori kuuluu kärsivän kuumana ilmiöstä nimeltä "cam end float" eikä sille voi oikeen kauheasti mitään tehdä.
 
IMG-20210620-131338-2.jpg


Liuotinpesu, vahaus ja pari kierrosta showroom shineä, kaasareista varttikierros seosruuveja auki kun tuntu käyvän rahtusen laihalla ja pois luovutus. Tää ketju oli tässä kiitos hei. Tuli tällä pyörällä total kilometrejä semmoinen huimat ~840.
 
Back
Ylös