• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Matka Mongolian 2009

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vasar
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hienoja kuvia täytyy sanoa! .. oli varmasti mahtava reissu.
bowdown.gif
Tosiaan vaihtelevia maisemia, joissakin kuvissa oli jopa kivikasa....
wink.gif
öö.. mulla ainakin herätti kysymyksiä/ajatuksia kuvat esim.  fillaristit, kuvat hautuumaista, kuvat isoista elikoista jotka pärjäävät niukalla ravinnolla, ns. viitoitetut tiet, kuinka kätevä oikeasti tuo lantapaakku on safkan väännössä? .. yms.
Sekä osaan kuvista oli ainakin omaan silmään saatu fiilistä!
Siksi  
bowdown.gif
eikä  
ghostface.gif
Okei?
biggrin.gif

Hienoja kuvia täytyy sanoa! .. oli varmasti mahtava reissu.
bowdown.gif
Tosiaan vaihtelevia maisemia, joissakin kuvissa oli jopa kivikasa....
wink.gif
öö.. mulla ainakin herätti kysymyksiä/ajatuksia kuvat esim.  fillaristit, kuvat hautuumaista, kuvat isoista elikoista jotka pärjäävät niukalla ravinnolla, ns. viitoitetut tiet, kuinka kätevä oikeasti tuo lantapaakku on safkan väännössä? .. yms.
Sekä osaan kuvista oli ainakin omaan silmään saatu fiilistä!
Siksi  
bowdown.gif
eikä  
ghostface.gif
Okei?
biggrin.gif
käykää joskus muuallakin ku aapeeseellä niin tiedätte. oon käyny tuolla kazaskastanissa rekalla ja jos sinne joku lähtee MP:llä niin on lakin noston arvonen paikka!alottaja sano jo alussa ettei kirjota pitkiä tekstejä,nauttikaa kuvista!
bowdown.gif

Suomen kieli on todella vaikea kirjeessä, joten en aio tehdä pitkiä tekstejä. Pyöräilijät olivat Amerikasta, matkal Japanista  Amsterdami ..... hautausmaat olivat muslimi hautausmaat, heitäkin asu Mongoliassa. Eläimet selviytyvät myös Etelämantereella .....
Jos joku haluaa tietää miten Diversionilla sellaisissa paikoissa pärjää, niin paikalliset ajavat siellä vanhoja venäläisiä IZ moottoripyöriä ..... ja matkan tarkoitus en ollut maksimum budjetti vaan kiva reissu pienella.

Ensi viikolla alkaa tapahtua tosissaan - kenraaliharjoitukset - kannattaa käydä lukemassa tuo blogi.
smile_org.gif
Lähtöpäiväksi on sovittu 1.7.2010.

Siellähän on kohta enemmän suomalaisia Venäjän ja Mongolian aroilla kuin nelostiellä Helsinki-Rovaniemi välillä
smile_org.gif

Nää huimat lähti jo.
MC Newbies
Häh, äijät lähtee uusilla bemareilla Vladivostokkiin. Luin netistä, että ne ei kestä noin pitkiä reissuja ja niitä ei voi itse korjata.
Mää luin netistä että niillä GS:llä pääsee minne vaan eikä niitä tartte korjata.

Yksi hemmo on muistaakseni kiertämässä maailmaa pannupäällä tai joku lapio tai kirves tai lättäpää se oli. Ei kuitenkaan lättähattu. Siitä valu heti öljyt ulos ja sitä pystyy korjaamaan itekin. Senkin mä luin netistä.

Kiitokset onnitteluista. Alkaahan tuossa pikkuhiljaa matkakuume kasvamaan.

Pitäähän sitä lättäpäästä pannupäästä ylä vai mikä se pää nyt oli niin valuakin öljyä niin tietää et siel on sitä
smile_org.gif

Hei, tein sitten myös toisen matkan Mongoliaan, tällä kertaa Transalpilla. Kuvat ovat osoitteessa http://album.ee/album/289420/50246681 ja blogi on osoitella http://motoreisid-motoreisid.blogspot.com/. Valitettavasti tämä on viron kielinen, mutta google tulkin avulla voi sen tehdä ymmärrettäväksi ja ei se viro ole niin vaikea jos kuvat on tukena.
Seuraavan kesän matkakohdeksi voiks olla Dagestan ja Tshetshenia. Ehkä, kesä on vielä kaukana ja suunnitelmissa voi tulla myös muutoksia, joka tapauksessa olen saanut kutsun paikallisesta motoklubista "Dikaja Divizia" (Villi pataljoonaa), ja vahvistuksen siitä, että vieraille suhtaudutaan hyvin, että Pohjos Kazbekin luonto on erinomaiselta kaunis ja viini ja ruoka osataan laita myös muualla kui Ranskassa
sport05.gif
.

Voi hyvänen aika noita sinun yöpymispaikkoja! Ei voi parempia löytää maisemien puolesta mitä noista kuvista katselin.
Joko on ajatuksissa seuraava reissu ja minne aiot suunnistaa ?
bowdown.gif

Kiitos! Maisemia Kaucasusessä löyty jokalaiseen makuun. Ensi kesä on kaukanaa, mutta Pamiiri vuoristo on olnut pitka aika mielessä. Jää nähtäväksi. En tiedä oikestän itsekin miksi, mutta entisen NL aluet vetä vahvaasti. Kävin kesäkuussa Norrassa, kiva paikka oli, mutta ei pääse "itäsuunan" rinnalle.

Back