Älä nyt paljasta "suurelle yleisölle" isojen seikkaulupyörien markkinointikuviota.
Niin tai ei vain ainoastaan isojen seikkailupyörien, vaan melkein kaikkien isojen pyörien.
Eiköhän tuo ole jo kaikkien tiedossa

.
Enemmän lienee kysymys siitä, moniko tiedostaa ja kuinka paljon

.
Tunne ja elämys edellä mennään hupihommissa ja näin pitää pitkälti ollakin.... ja kyyllä....
usein turhan paljon mennään fiiliksellä ihan totisissa kisahommissakin pyyhkien persettä
analyyttisyydellä ja johdonmukaisuudella

.
Ei fiiliksiä pidä dissata. Ehkä joskus vihjata, että "liian korkealla lentäen alkaapi happi olla vähissä"

.
(lue: 300 kiloisen norsun suosta tunkkaaminen)
Useimmilla isoilla nykypyörillä pahin vika ja vitsaus on oikeastaan jo ainakin viimeiset 10 vuotta ollut se,
että ne ovat "liian hyviä" ajettavaksi yleisillä laduilla tavalla, jolla kortti pysyy taskussa ja
talous tähän liittyen tasapainossa.
Katselin eilen kaiholla messuilla pääsisäänkäynnin aulassa pötköttävää vanhaa 500:sta 2t Kawaa

.
Vaikka ilmoitettu teho 60 hp, ainakin kohdilleen laitettuna, on hieman alakantissa,
oli noilla meno ihan pikkasen tunteikkaampaa.... samoilla laduilla, samoilla kyydeillä kuin
nykypyörillä

.
Sama vitsaus vaivaa moderneja premium luokan kotiloitakin.
"Tappava (tylsyyteen) kaikilla nopeuksilla (lähelläkään sallittuja)

.