• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Matkapyörä kahdelle...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Break
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Break

New member
Tämä kun ei ole minulle - ainakaan vielä - merkkikohtainen kysymys, en löytänyt oikein sopivampaa paikkaa.

Pieni alustus aiheeseen:
Melkein neljännesvuosisadan mittaisen pyörättömyyden jälkeen hommattiin tollainen 600-kuutionen "opettelu- yms"-pyörä hakemaan vastausta mm. siihen että voisko tää olla meidän juttu ym syms. Nyt puolentoista ajokauden jälkeen tuntuu aina vaan mukavammalta harrastukselta ja mikä parasta - yhteiseltä jutulta.
Nälkä kasvaa syödessä - tuttu juttu, vai - ja matkapyörää tekisi mieli. Noiden kaukaisten kokemusten mukaan se ysisatanen Kawa tai Tuutti oli kova sana ja Bemarin ylittänyttä ei ollutkaan...
Kysymys: Mitä asiantuntijat suosittelevat matkapyöräksi rauhallista etenemistä ja mukavuutta arvostavalle pariskunnalle? GoldWingit yms ei kiinnosta ja rahaa olisi käytettävissä 10 - 13 Keuroa.
Kommentteja - kiitos!

TÖSÖS !
Kokemusta on ja hyviä BMW K1100 LT vm -94 !
Lupsakan letkee matkapyörä just kahelle eikä kuorma tunnu .

Hondan tupla-X ois varmaan aika kova valinta matkapyöräksi kahdelle, ja osuis melko mukavasti tohon hintahaarukkaankin.

Kyyllä se sinne Bemaripuolelle menee, on ajoasento eurooppalaiselle tehty, jalatkin suht suorina saa olla sekä kuskilla että takapenkkiläisellä, tosin uusimmat mallit nyt on tinkineet hiukan, kuulemma.

Bläkpöörrttiä kattelin kun yhellä tyypillä semmonen on, niin aika kyykähtävä = ei mukava, takapenkkiläinen täytyy olla kait myös aika jalaton, mutta jos semmonen passaa niin sitten.

Jostain testistä lueskelin pari viikko sitten, olikohan Moottori yms. kun pomppas tuossa muistiin kuin tyhjästä:
- Honda Pan Europe
- BMW matkamalli (en muista mikä)
- Yamaha 1300 joku
Kävivät jossain Tanskassa ajelemassa ja mukana yksi kyytiläinen joka istui joka mopon tarakalla. Bemarissa paljon kaikkea hienoa, Yamaha urheilullisin ja tehokkain mutta saman reissun olisi joka kuski ja matkalainenkin tehnyt uudestaan Hondalla jos nyt yhtään muistan oikein.

Itsellä ei mitään kokemuksia yhdestäkään mutta tuommonen testi vain osui silmään. Toki mopot oli uusia eikä välttämättä kovin vertailukelpoinen testi vanhoja mopoja vertailtaessa.

Itse ostin tänä kesänä 750 Suzuki tarkoituksena hieman kokeilla tätä matkustamista yksin ja kaksin. 2 on sopinut ihan kivasti kyytiin ja kaikin puolin ok mutta jotenkin sitä alitajuntaisesti kaipaisi isompaa, bemua tai hondaa tai sitten kawan zzr1200...ruoho kun on aina aidan toisella puolella vihreämpää.

Kannattaa kokeilla useampia vaihtoehtoja ajan kanssa. Itse suosittelisin kokeilemaan 1200 Bandiittia tai GSX 1400.. Loistavia pyöriä kahden hengen matkailuun - olematta kuitenkaan liian kesyjä.

Bläkpöörrttiä kattelin kun yhellä tyypillä semmonen on, niin aika kyykähtävä = ei mukava, takapenkkiläinen täytyy olla kait myös aika jalaton, mutta jos semmonen passaa niin sitten.
Kyllä mä Blackbirdiä silti suosittelen. Oma pitkäsäärinen nuorikkoni nautti kyydissäolosta suunnattomasti. Pituutta 173cm. Itellä 190cm eikä minkäänlaisia ongelmia ajoasennon suhteen.

Nykyisestä Veturista ei tykätä kotona läheskään niin paljoa.......mutta yksin on kivempi kurvailla mutkateitä
biggrin.gif

Itselläni on Bandit 1200S, ja sitähän tietenkin voin suositella. Kolmella takalaukulla ja tankkilaukulla mahtuu tavaraa tarpeeksi pitempääkin reissua varten kahdelle.
Toisaalta kyllä olen tuosta XX:stäkin kuullut pelkkää hyvää ajajalta ja matkustajalta, joten sekään ei varmaan ole huono vaihtoehto.

Kysymys: Mitä asiantuntijat suosittelevat matkapyöräksi rauhallista etenemistä ja mukavuutta arvostavalle pariskunnalle?

Jos painotetaan nimenomaan tätä kysyjän ilmoittamaa asiaa, niin jotenkin on vaikea kuvitella että esimerkiksi tuplaX tai Busa olisivat noihin raameihin sopivia, niin hyviä kuin muuten ovatkin. Aika moni kuitenkin mieltää ne nimenomaan tehokkaiksi urheilupyöriksi...

Luulisin että tämä tarjonnan erilaisuus johtuu paljolti siitä, että nykyisiin kyykkypyöriin tottuneiden on vain yksinkertaisesti hankala hahmottaa vuosikymmeniä sitten mopoilunsa aloittaneiden ja pitkään väliä pitäneiden ajatusmaailmaa.

Joillekin reilusti alle sata heppaa riittää hyvin mukavaan matkantekoon eikä mutkapätkän kanttailukaan ole kaikille se suurimmat kicksit tuova juttu...
cool.gif

Hmm.. minä ainaski oon sika tyytyväinen Hayabusaani, alle vuodessa 24000 km ja soveltuu moneen muuhunkin kuin matka-ajoon. Niin ja väännöstä ei oo puutetta
bowdown.gif

Myös erinomainen ajaa kaks päällä. Ja ei tartte toisten jaloissa Busalla pyöriskellä.

Kannattaa kokeilla kaikki vaihto ehdot ennekuin noin suurta kauppaa teet.

Esim. tossa valmis matka Busa
http://www.busanistit.org/foorumi....;t=1175
sport05.gif

Jos ei Busa tai XX, (jollaiset itse valkkaisin jo omien kokemuksieni perusteella) niin esim Yamahan puolikatettu tonninen FZS? Siinä olis tehoa ja ajamisen helppoutta sen verran ettei lopu välttämättä keskellä ajokautta kakspäälläkään, riittävästi vääntöä ettei tarvi kepittää joka ohitukseen jenkakello punarajalla, leppoisa ajoasento... ?
Entä Kawan ZZR-1200, joita tuntuu saavan nyt melko sopivaan hintaan?
Suosittelen, että koeajat itse noista jokaisen. Siitä se lähtee
talktohand.gif

Onkos Honda VFR ollut listalla? Sillä menee kaksi henkeä pitkää matkaa, kokemusta on 4000 km:n vedosta.

Mulla on VFR VTEC ABS kaupan, ilmoitus löytyy Pörssin puolelta. Hinta on sun haarukan ylärajalla. Ajattelin vaihtaa uuteen samanlaiseen.

Noooh, Kawan 12R:ä tietty!
biggrin.gif
tounge.gif
Sillä ollaan huomenna lähdössä kaksi päällä kahdeksi viikoksi Eurooppaa kiertämään...voi tulla kova reissu
tounge.gif

Asiaan. Itse voisin kuvitella Hondan PanEuropea, jos olisin matkapyörää hakemassa. Paljon olen hyvää siitä kuullut.

Hmm.. minä ainaski oon sika tyytyväinen Hayabusaani, alle vuodessa 24000 km ja soveltuu moneen muuhunkin kuin matka-ajoon. Niin ja väännöstä ei oo puutetta
bowdown.gif

Myös erinomainen ajaa kaks päällä. Ja ei tartte toisten jaloissa Busalla pyöriskellä.

Kannattaa kokeilla kaikki vaihto ehdot ennekuin noin suurta kauppaa teet.

Esim. tossa valmis matka Busa
http://www.busanistit.org/foorumi....;t=1175
sport05.gif
Suosittelen myös Busaa!  
thumbs-up.gif

Busafoorumilta löytyy "Busa matkakäytössä? Apua hankintapäätökseeen" topic, jos kiinnostaa (klick)

Kannattaa kokeilla useampia vaihtoehtoja ajan kanssa. Itse suosittelisin kokeilemaan 1200 Bandiittia tai GSX 1400.. Loistavia pyöriä kahden hengen matkailuun - olematta kuitenkaan liian kesyjä.
Jepjep, nämä kyllä kannattaa tarkistaa.

Kummatkin ihan "järkevän" hintaisiakin, joten voisi tolla budjetilla poistaa heti uuden laitteen.

Bandit näköjään 10400, ja GSX 12400. Mainioita vekottimia tohon käyttöön.

gsx 1400:lla saksan reissu takana n.5000km.Eipä paljon kuorma tuntunut ajellessa,2päällä ja reilusti kamaa.Toki Panit ja Bemut mukavampia mutta se hinta japitäähän sitä tietää ajaneensa
062802moto_prv.gif

Ittellä on kokemuksia isän varaderosta ja bmw 1150rt:stä, itellä ollu cbr1000f ja 650 enduro.
Jos noista pitäis valita, millä lähet reissuun, se olis ilmanmuuta varadero.
Ei bemarissakaan vikaa, mutta ku se on pappamalli  
tounge.gif
.

Back