• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Matkapyörä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hedgehog
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
minä valitsin noilla kriteereillä Bmw K1200 ässän.

Onhan se vähän turhan kallis ja koneeltaan karkeakäyntinen, mutta muutoin se kyllä minun mielestäni on justiinsa sitä mitä "sporttiselta" matkapyörältä vaaditaan.

Suuntavakaus isommissa vauhdeissa on kanssa esimerkillisen hyvä. Samaa ei ilmeisesti voi sanoa "vastaavasta Yamahasta"
biggrin.gif
Perustelisitko tuota Yamaha lausettasi pikkasen enemmän?

Kysymykseesi ainoa vastaus on asenneskysymys!!!!!
Matka ei tapa ketään,eikä olosuhteet.
Tiedät varmaan itsekkin sen!!!!
Paras reissukaveri on sulle oma pyörä mistä pidät!!!

Komppaan sekua, ei riitä speksit.

Mietipä tärkeimmät ominaisuudet jotka pitää olla mukana, samoin kuin tärkeimmät, joita ei missään tapauksessa saa olla.

Jos näiden lisäksi on mielipiteitä mieluisista tai epämieluisista ominaisuuksista jotka eivät ole aivan ehdottomia vaatimuksia niin ne myös.

Milläs merkillä ajoit viimeks? Onks joku toinen kun kiinnostaa ja mikä vois olla yli muiden ja sitten eiku kokeilemaan. Itse vaihdan merkistä merkkiin ja nyt BBB.
062802moto_prv.gif

Roskakuski sen sano. Omasta puolestani voin suositella yhden hengen matkailuun GSXR1000:sta. Hupasta hommaa, ja tarvittavat rojut mahtuu ongelmitta mukaan...

Mistä päästiinkin asiaan, edullinen mutta kyvykäs matka-sportti;
Testivoittaja BMW F800ST.
Tä??
Täällon takinkääntäjiä!
smile_org.gif

Hyvä oli tuo Bemari, kun kävin kokeilemassa, mutta sporttisuus puuttuu. Ja luonne, niinkuin saksalaisista yleensä.
Juuh, oli pakko kun Bemari pieksi Vifferin, Trumpan ja Dukun ST3:senkin.

Hih hih
tounge.gif

Sporttisuus puuttui??? Jaa, tarkoitit varmaankin liian mukavaa ajoasentoa.

GS bemut.
thumbs-up.gif

Ja jos joku vättää ettei soranorsu kulje,,, kokeilkoon Pekka Veen kanssa ajelua radalla.
Siinä käsissä gessu taipuu ja on kakka puhetta ettei olis matka mopottimeksi.
biggrin.gif
Eihän tässä; vielä ainakaan ole kukaan väittänyt yhtään mitään
confused_orig.gif

Vaan entäs tämä: Mikään ei todista, että BMV olisi jotenkin ylivoimainen matkapyörä, halvemmalla saa teknillisesti yhtä edistyksellisiä pyöriä
smile_org.gif
(monia merkkejä, mitään nimeämättä, mitään unohtamatta)
Juu... en mie kenenkään vielä mitään tuolloin huomannut väittäneenkään, ennakoin vain tulevan tilantte...
cool.gif

Ei mitään merkki uskollisuutta, kun on entemäinen puimuri. Kuitenkin on niin kuin kotiin olis menny kun sillä on ajellu.
Toki pieniä moitteita löytyy, mistäpä ei... Tietääkseni kaikki tekee pienempää tahi isompaa modia moponsa.
thumbs-up.gif

Joku mainitsikin että kannattaa listata omat speksit ja niille painotukset ja sellaiset mistä tiukanpaikan tullen vois luopua...
Siten itse päädyin 1,4:zetorin jälkeen soranorsuun (citymaasturi)

Onhan se vähän turhan kallis ja koneeltaan karkeakäyntinen, mutta muutoin se kyllä minun mielestäni on justiinsa sitä mitä "sporttiselta" matkapyörältä vaaditaan.

Suuntavakaus isommissa vauhdeissa on kanssa esimerkillisen hyvä. Samaa ei ilmeisesti voi sanoa "vastaavasta Yamahasta"
biggrin.gif
Eikös just tota suuntavakautta isommissa nopeksissa muistaakseni on juuri moitittu.
Ja kulkeekos se etes isosti
tounge.gif
No kuka sitä suuntavakautta sitten on moittinut?

Ei se kyllä oikeasti "isoa kovaa" kulje, mutta kuitenkin sen 270 mittariin laukkujen ja tavararullan kanssa.

Enemmänkin olisi ehkä voinut saada, mutta oli siinä sentään vähän ylämäkeäkin...

biggrin.gif
Perustelisitko tuota Yamaha lausettasi pikkasen enemmän?
Ihan vaan toisen käden tietoa olen asiasta kuullut.

Kesällä oli yksi kaveri reissussa mukana ko. Yamahalla ja valitteli että ei isossa vauhdissa tahdo suuntavakaus laukkujen kanssa olla kummoinen.

Jousituksen säätökin olisi ehkä voinut asiaan auttaa?

biggrin.gif
Eikös just tota suuntavakautta isommissa nopeksissa muistaakseni on juuri moitittu.
tounge.gif

Ei se kyllä oikeasti "isoa kovaa" kulje, mutta kuitenkin sen 270 mittariin laukkujen ja tavararullan kanssa.

Enemmänkin olisi ehkä voinut saada, mutta oli siinä sentään vähän ylämäkeäkin...
Joo, jos tuota matkapyöränä pitää (ja miksipä ei), niin pakaasien kanssa voi vetää ihan täysiä ja vakaasti menee. Onhan siinä vielä kardaani, napista säätyvää alustaa sun muuta. Tankkausvälit vaan aika lyhyet.

Joo, jos tuota matkapyöränä pitää (ja miksipä ei), niin pakaasien kanssa voi vetää ihan täysiä ja vakaasti menee. Onhan siinä vielä kardaani, napista säätyvää alustaa sun muuta. Tankkausvälit vaan aika lyhyet.
Lyhyet on tankkausvälit. Vähän yli 200 kilometrin jälkeen tulee yleensä tankattua.

Positiivinen seikka puolestaan on, että nopeuden nosto ei lisää kulutusta juuri lainkaan vai pitäisikö sanoa, että pienillä nopeuksilla kulutus on turhan suuri
biggrin.gif

...komppaan KenuXX:ää tuolla ylempänä; perusteluina erinomasen mukava yleisajettavuus niin matkaa kuin mutkaaki. Valtava vääntö tuo mukavuutta ajhon, eikä voimaa toishaalta koskhan ole liikaa. Myös kun pieni poikamaisuus iskee raavhashen miehhen niin ihan mukava peli silloinki
wink.gif
Ittellä pelekillä tankkauksilla takana mm. 1300km päivätaipalheja eikä tunnu mishän (toishalta asenne ajamista kohthan varmasti myös kohilhan...) - mennee ku juna, mutta taittuu näppärästi tarvittaessa
thumbs-up.gif
Ei se CBR Hondakhan huono ollu, mutta on tässä Busassa sitä jotaki...

2007narvik0040.jpg

biggrin.gif
tounge.gif

ku ei malta olla härnäämättä
wink.gif

se nappi jolla sitä alustaa säädetään maksaa 1050 eukkoa!

eli ja ne laukut joissa puolet on kangasta tai jotain ni juurtskuppareita eli mansikoita.

Tiedä häntä onko sitte paras, mutta ainaskin kalleimman siitä saa. Ehkä se onkin tarkoituskin
tounge.gif

Jos nyt sitte oikeeta matkapyörää ettii niin kyllähän pannari taitaa olla se parhain jos ajattelee yleiskäyttöä...
jos taas pelkkää pitkää matkaa mukavuudesta tinkimättä isoilla teillä niin taitaapi LT olla melko vahvoilla. No miksei winkulakin, mutta josteski tuo lt kuiteski tuntuu enempi pyörältä.
062802moto_prv.gif

mutta enivei...jok ikisellä mopotilla pystyy siirtymään pisteestä a pisteeseen p. Pyörän hinnalla ei ole juuri merkitystä.
En ainakaan itse pystyisi perustelemaan miksi esim. bandiitti olisi kypätonnin verran huonompi kuin just tuo pannari... eli kaikilla pääsee..oma mieltymys ratkaisee. Eli istu ja kokeile. Itellehän se tulee.
bowdown.gif

...komppaan KenuXX:ää tuolla ylempänä; perusteluina erinomasen mukava yleisajettavuus niin matkaa kuin mutkaaki. Valtava vääntö tuo mukavuutta ajhon, eikä voimaa toishaalta koskhan ole liikaa. Myös kun pieni poikamaisuus iskee raavhashen miehhen niin ihan mukava peli silloinki
wink.gif
Ittellä pelekillä tankkauksilla takana mm. 1300km päivätaipalheja eikä tunnu mishän (toishalta asenne ajamista kohthan varmasti myös kohilhan...) - mennee ku juna, mutta taittuu näppärästi tarvittaessa
thumbs-up.gif
Ei se CBR Hondakhan huono ollu, mutta on tässä Busassa sitä jotaki...

2007narvik0040.jpg
komppaan tätä toimevea! (tuntuu tietävän mistä kirjottelloo)
smile_org.gif

Itsellä busalla paras päiväetappi 1400 kilsaa Turusta Nuorgamiin, ja olis helposti menny vielä se parisataa rautapersemerkkiin.
Radallakin tuntuu pysyvän muiden perässä, varttimaililla ja lentokentällä on taas kiva käydä näyttämässä mallia.
tounge.gif

Back