• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Matkapyörien vertailua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sjuggen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Levennetään kenttää, kun nuo japsit on niin hyvin esillä ja Bemar; Triumphilla on  :orgmp:esim Sprint ST, ja Tiger(joka pesee Varaderon ja Bemarin testien mukaan
tounge.gif
). Kokemuksia ainoastaan Tiger 1050, mainio matkapyörä...
Ketjuvetoisia, kuten toi Jammun GTSkin. Varmaan muuten hyviä, mutta nyt etsitään täydellisyyttä puoli-ilmaiseksi. :-)

Itse vaihdoin FJR:n viime eli 2006 kesällä BMW:n K12S:ään, enkä ole katunut.
Öö, siis K1200RS:ään?
Kyllä tuossa varmaankin tarkoitettiin K1200S-mallia.
Eikös tuo ole aika uusi malli, eli taida mahtua mun budjettiin?
2005 tuli ensimmäiset ja eipä se vielä muutamaan vuoteen tuohon budjettiin sovi.

Mitenkäs olisi Kawasaki GTR 1000?

Osta multa hyvä GSX 1100 G. On tukeva matkapyörä ja kardaaniveto. Ainut huono puoli on katteiden puuttuminen, mutta jos budjettisi on kymppitonni, ni mun moposta jää vielä rutkasti rahaa varusteisiin.Netissä on näkynyt maailmalta kuvia täyskatteisesta G:stä täydellä laukkuvarustuksella ja mun mielestäni näytti hyvältä. Ite en ole hommannut edes pleksiä, kun en omista matkamotoristin persettä
biggrin.gif

Osta multa hyvä GSX 1100 G. On tukeva matkapyörä ja kardaaniveto. Ainut huono puoli on katteiden puuttuminen, mutta jos budjettisi on kymppitonni, ni mun moposta jää vielä rutkasti rahaa varusteisiin.Netissä on näkynyt maailmalta kuvia täyskatteisesta G:stä täydellä laukkuvarustuksella ja mun mielestäni näytti hyvältä. Ite en ole hommannut edes pleksiä, kun en omista matkamotoristin persettä  
biggrin.gif
Ja, mitenkäs se poikkeaa mun nykyisestä pyörästä? 10 kaakia enemmän ja ehkä hieman vähemmän värinää? Katteita ei senkään vertaa. Peruspyörä on varmaan hyvä, muttei tähän tarpeeseen. En ole koskaan jaksanut muokata tai varustella pyöriä juuri lainkaan. Mieluummin ostan sellaisen, jossa on jo valmiina sillähetkellä tarvittavat varusteet ja ominaisuudet. No, tarpeet näyttää vaihtuvan vähintään kerran vuoteen, mutta vielähän noita pyörämalleja on läpi käymättä. :-)

Minä ajoin kesällä uudella Suzuki Bandit 1250 -mopolla ja siinä toimi se puolikate Schuberth kypärälläni mainiosti paljon paremmin kuin omassa Pannarissani. Pannareilla olen ajanut yhteensä noin 165 tkm:ä ja olen erittäin tyytyväinen. Vanhempaa St 1100 mallia saa varmaan sattumaan budjettiisi ja ovat sangen huolettomia sekä helppoja ajettavia.

Jatkoa tutkimukseen. Kävin testaamassa toista 1200 Wingiä, ja näillänäkymin saa jäädä minulta kultasiipi kauppaan. Ikä taitaa jo painaa tuon hinta/ikäluokan vehkeitä liikaa. Ei se paino tuntunut juuri missään, mutta mekaanisia ääniä ja pikkuisen risoja muoveja ei viitsis katsella/kuunnella.

Samalla reissulla testasin Yammun GTS 1000:ia, mutta se taas oli ehkä liian urheilullinen tähän tarpeeseen. Ei taida pysyä kortti taskussa. Kate oli muuten ihan kohtuullinen, mutta pleksi oli juuri väärän korkuinen. Pyörteet tuli suoraan visiirin yläreunaan normi maantienopeuksissa.

Eihän tässä jää kohta listalle muita kuin 1100 Pannari?

Edit. Niin kyllä tuo GTS niiasi selvästi jarrutettaessa. Ei nykyinen buimurini niiaa juuri lainkaan. Edelleen sitä ihmettelee kovemman jarrutuksen jälkeen, kun keula ei pomppaakkaan takaisin ylös.

Back