LLv24Max
New member
Saikulla ollaan ja seikkailua ympäri Baltian on suunnitellut päivän aikana. Viime vuonna tuli ajettua vähän reippaammin ympäri Eurooppaa ja Alppeja joten tänä vuonna laittaa enempi rahaa itse pyörään sekä varusteisiin, eli pikku pyörähdys Baltiaan. Kuka hullu nyt sinne menisi, eikö vaan? Mutta emäntä on halunnut matkaan eikä ole ennen tehnyt pidempää reissua joten keksin sitten tämän keikan. Samalla katsoo jos tuosta Baltiastakin saisi siistin kokemuksen. Via Baltica vedetty jokusen kerran ja tylsää tylsempäähän se on ajaa. Reitti on tällä hetkellä tämä Tallinna --> Itäinen Viro --> Latvian läpi Riikan ohi ja rantaa pitkin Palangaan --> Riika --> Hieman mutkitellen Tallinnaan. Kuvana löytyy tästä: katso liitettä 8988
Tarkoitus ajaa ensin koko matka Riikaan ilman sen suurempaa stressiä, kunhan pärräilee sen mitä jaksaa/haluaa pysähtyen katsomaan kaikkea mielenkiintoista mitä sattuu matkan varrelle. Riikassa jokunen päivä kaupunkituristina, two wheels hotelli kuulosti kivalta, ja sieltä sitten kotia kohti päiväreissuna. Salaplis keskitysleiri ja ristikukkula ovat myös ohjelmassa, mielellään otetaan vinkkejä vastaan jos on jotain muuta mielenkiintoista matkan varrellaTom tom rider (versiota en vielä tiedä) tulee olemaan prätkässä kiinni ja siitä katselee varmasti myös mielenkiintoisia reittejä ja kohteita. Näillä mennään 2016. 2017 vietetään sitten Alpeilla ja ajetaan oikeesti kun on paremmin fyrkkaa säästöpossussa
![]()
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aika lähellä omaa reittisuunnitelmaa ensi kesäkuulle

Meiltä pari pyörää alustavasti lähdössä. Olen katsellut muutamia kiinnostavia paikkoja kuten kaivosmuseo jossa saa lounasta autenttisissa kaivosoloissa sekä tuota bunkkeria josta täällä on jo ollut puhetta. Yöpyminen Riigassa Two Wheels - ihan kivan näköinen paikka.
Reitti pääosin asfalttia - vain muutama lyhyt sorapätkä koska mukaan tulee kyykkypyörää.
Vinkkejä reittivalintoihin olen kaivellut tutuilta ja täältä
http://www.bestbikingroads.com/motorcycle-roads/motorbike-rides-in-europe