Matkatavaraluettelo

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tälle vahva suositus! Nuo ovat olleet miun reissukäytössä useita vuosia ja ovat kyllä hiton käteviä, vedenpitäviä ja erittäin hyvin tilaa säästäviä.

Nuukana miehenä olen ostanut esim Ikeasta ja ihan Sittarista eri kokoisia minigrip pusseja. Sitten vaikka 3 t-paitaa yhteen pussiin (rullattuna suht tiiviisti). Lopuksi kun istuu tuon pakkauksen päälle sekä ilmojen poistuttua (pussista) niin pussi kiinni. Yleensä laukkuun tulee siten pakattua vain muutama "levy". Säästää tilaa hyvin. Likaisille vaatteille omat pussit mukaan. Vaiva tästä on todella pieni ja kamat löytyy helposti:thumbup:

Mulla on sen verran vähän vaatetavaraa mukana että ne on menny riittävän pieneen tilaan rullaamalla. Olen nyrkkipyykänny illalla kun tarpeen, ei siihen mene kuin 5 minuuttia. Iltakuteille tulee käyttötunteja niin vähän ettei niitä ole tarvinu kovin usein pestä, etenkin kun suihkussa tulee käytyä ajon jälkeen ennen päivälliselle menoa.

käteistä rahaa mukaan, jos kortti hajoaa niin varakortti ja käteistä silti.

iso tilansäästö tulee siitä, että housut, kengät, pyyhe. jos nämä on farkut, isot kengät ja ja perinteinen pyyde nini siihen menee yksi sivulaukku. Jos taas otat ns vaellushousut, jotkut mesh tyyppiset lenkkarit ja pellava pyyhkeen, niin tilaa menee puolet vähemmän.

Juu. Kakskymppisiä ja kymppejä mukaan. Jokunen vuosi sitten ainakin Italiassa olis tankatessa pitäny olla monella mittarilla joku paikallinen kortti. Setelit toimi aina.

Ei reissuun lähetä pyykkiä pesemään! Kuluneimmat t-paidat, kalsarit ja sukat kaapista mukaan. Ajopäivän jälkeen roskiin ja Lidlistä uutta tilalle. Ilta vehkeet sitten erikseen.

Jokainen saa kuskata ihan rauhassa vaatekaapin jämät juuroopan roskiksiin ja käyttää tunnin joka päivä kalsariostoksiin. Rättishoppailu ei kuulu mun suosikkeihin, joten toimin sen mukaan.

Nii joo ja ei kai sinne suihkuttelemaankaan mennä...

Juu. Kakskymppisiä ja kymppejä mukaan. Jokunen vuosi sitten ainakin Italiassa olis tankatessa pitäny olla monella mittarilla joku paikallinen kortti. Setelit toimi aina.

Käteistä kannattaa aina olla jonkin verran mukana.
Keski- ja eteläeuroopas, on edelleen paljon paikoja, joissa ei mitkään maksukortit käy.

Ei reissuun lähetä pyykkiä pesemään! Kuluneimmat t-paidat, kalsarit ja sukat kaapista mukaan. Ajopäivän jälkeen roskiin ja Lidlistä uutta tilalle. Ilta vehkeet sitten erikseen.

Jokainen saa kuskata ihan rauhassa vaatekaapin jämät juuroopan roskiksiin ja käyttää tunnin joka päivä kalsariostoksiin. Rättishoppailu ei kuulu mun suosikkeihin, joten toimin sen mukaan.

Nii joo ja ei kai sinne suihkuttelemaankaan mennä...

Helpompaa on pestä, majapaikas,yhet sukat, kalsarit ja paita. Ku ettiä joku rättikauppa.
Ja joissaki hotelleis on myös pyykinpesupalvelu, mitä on kans tullu käytettyä...

Lähtiessä reissuun, on pakannu, vähän noit kuahtaneit "kerran käytetään" vaatekappaleit muaan.
Mitkä sit käytetty alkumatkast.

Mut kyykyllä ku reissaan, niin ei sitä monellekkaan ylimääräiselle sukka/kalsari parille oo tilaa.
Varsinki ku tykkään, et reissun majapaikoist aamulla lähtiessä, kamat pitää saada pakatuks minutis/paris. Ei siin ehi mitään tyhjiöpusseja, tai muit vastaavii virityksiä duunailla, Kamat vain "heitetään" sivulaukkuihin ja menoks :orgmp2:

GL1800:lla kun yksi päällä ajelee, niin silloin tällöin olen paluumatkalla käynyt nappaamassa Latvian rajan viinakaupoista parit 24 tölkin laatikot olutta kotiin viemisiksi.. eikä ole tarttenut edes takaistuinta täyttää ja hyvin on kaikki mahtunut mukaan.

Wingiä ei lasketa. Mun mielestä on vähän liian paksua jos moporeissulle ottaa ensimmäisenä takapihalta grillin ja puutarhakalusteet...

Eikös noita kotiapulaisia saa ihan tuntitaksalla, reissussakin?

Miksi tehdä asioista vaikeaa, kun voi ulkoistaa?

Eikös noita kotiapulaisia saa ihan tuntitaksalla, reissussakin?

Miksi tehdä asioista vaikeaa, kun voi ulkoistaa?

Meinaat et kaikkien, niin isojompien kaupunkien ku pikku alppikylien gasthaussien/zimmer frei/perhe hotellin ymv liepeil, roikkuu näit "kotiapulaisia" päivystämässä ja vain odottamassa, et turvaudut heidän palveluihin?

Meinaat et kaikkien, niin isojompien kaupunkien ku pikku alppikylien gasthaussien/zimmer frei/perhe hotellin ymv liepeil, roikkuu näit "kotiapulaisia" päivystämässä ja vain odottamassa, et turvaudut heidän palveluihin?

Raha ratkaisee rajallisen tarjonnan tilanteessa. Köyhä joutuu tässä tapauksessa sitten viihtymään likaisissa kalsareissa :D

Uuuu...

Tohon on paha kenenkään laittaa vastapalloon. Odotan kuitenkin jotain virtuoosia henkeäni pidätelleen. :D

Otan haasteen vastaan. Jos majapaikassa ei ole tarjolla mitään saippualta haiskahtavaa, pesen pelkällä vedellä vaatteet. Kyllä ne pelkällä nyrkkipyykilläkin sen verran puhdistuvat, että seuraavana päivänä kelpaavat käyttöön. Kyllä matkan aikana aina jossakin paikassa on saippuaakin tarjolla.

Otan haasteen vastaan. Jos majapaikassa ei ole tarjolla mitään saippualta haiskahtavaa, pesen pelkällä vedellä vaatteet. Kyllä ne pelkällä nyrkkipyykilläkin sen verran puhdistuvat, että seuraavana päivänä kelpaavat käyttöön. Kyllä matkan aikana aina jossakin paikassa on saippuaakin tarjolla.

Etelä- ja keskieuroopaassa on kylpäreissä usein, tälläset kätsyt "nyrkkipyykki altaat" :paikallatuulee:

151052.jpg

Back