Maxien keskikulutus

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jalat
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Maxien keskikulutus -

• 2.0-3.0l / 100km

Ääniä: 0 0,0%
  • 3.1-3.5l / 100km

Ääniä: 3 37,5%
  • 3.6-4.0l / 100km

Ääniä: 3 37,5%
  • 4.1-4.5l / 100km

Ääniä: 1 12,5%
  • 4.6-5.0l / 100km

Ääniä: 1 12,5%
  • 5.1-5.5l / 100km

• 5.6-6.0l / 100km

• 6.1-6.5l / 100km

• 6.6-7.0l / 100km

• 7.1-7.5l / 100km

• Ääniä yhteensä
    8
Piaggio 250 i.e. ,kaupunki pyörittelyä ja keskikulutus n. 4 ltr. Eli sama kuin oma auto kuluttaa dieseliä.
nixweiss.gif

Omat ajoni koostuvat pääasiassa matka-ajosta, mutta en voi kiistää sitä, etteikö väliin ole hienoa cruisailla myös citybulevardeilla (vrt. Skodepäivän paraati 13.6.). Siellähän onkin hyvä jatkaa keskustelua kulutuksista yms.

No, jos et mukaan pääse, niin jatkuu se keskustelu näilläkin palstoilla.
Hienoa olisi kyllä, mutta säät eivät näytä ennusteiden mukaan kovin suosiollisilta. Sokeria? Juu-ei. Tämä olisi kuitenkin semmoinen mukavan puoleinen harrastus joten ei huvita vasiten lähteä vesisateiseen viimaan painamaan moottoritiellä hampaat irvessä ja sarvet päässä. Seurataan säätilannetta ja sen mukaan.

Harmi etten itse pysty enää tuohon äänestykseen ottamaan osaa. Kun tuli kurkattua tulokset, niin siinä meni oma äänestysmahdollisuus ilmeisesti.

250cc Yamahan koneella olevan Malaguti Madisonin (vm2003) omistanut nyt noin 1,5kk. Noin 5 tankkauksen keskiarvo on aika tarkkaan 4 litraa. Ajo vakiovariaattorilla. Yksin ja pari kertaa kahden aikuisen voimin. Ajona sekalaisesti niin kaupunkia, kuin maantietä sekä pari pätkää 100km/h.

Yksin ajellessa seka-ajolla päässyt alimmillaan toistaiseksi 3.51l/100km lukemaan. Silloin ajo 70% taajama-ajoa.

Hondan 600 SW vm.08 söi viime kesänä 4,7L/100km. Matkaa tuli 12k ja oiskohan ollut enimmäkseen maantieajoa kaksi päällä. Kulutusta olisi varmaan saanut pienennettyä 2-3 desillä jos olisin ajanut hieman rauhallisemmin.

Oho. Kunnioitettavan vähän SW:llä. Oletko käyttänyt ulkomaisilla forumeilla mainittua < 5000 kierroksen tyyliä? Itse olen monesti yrittänyt, jos edes tankillisen saisin ajettua alle sen, mutta kun ei onnistu.

Gilera Nexus 500 v 2004 ajotietokone näyttää litralla pääsevän 25 km luokkaa useimmiten, kun vilkaisen lukemaa.
Mulla on tonninen Fireblade ja kulutus on samaa luokkaa sillon kun ajelen vaimon pyörän mukana normi nopeuksia.
lookaround_orig.gif
Jaa että fireblade 4L sataselle? En oikein usko. Minkä vuotinen blade?
Kaverin -06 vei tasaisessa matka-ajossa 80km/h 5-6L

Itse aiheesta sen verran että mukavan vähän kuluttavia ovat nuo skootterit. Minkäs kokoisia bensatankkeja niissä on? Toimintasädettä mietiskelin

HYVÄÄ JOULUA vain kanssa veljet ja sisaret! Oma SW kaksi päällä ja peräkärry täynnä tavaraa 6-6,5 l/100 km

8143010478550214445web_0.jpg

Itse aiheesta sen verran että mukavan vähän kuluttavia ovat nuo skootterit. Minkäs kokoisia bensatankkeja niissä on? Toimintasädettä mietiskelin
No jaa. Suzuki Burgman 400 söi keskim. 4.3 sadalle = tasan saman mitä sitä edeltänyt Honda Revere 650. Kawasaki ZR-7S viime kesä päästiin kesim. 4.9 sadalle, joten pienoista kulutuksen kasvua on havaittavissa
tounge.gif

Ja noilla keskikulutuksilla teoreettisieksi toimintasäteeksi:
- Revere 19 litraa = 442km
- Burgman 12 litraa = 279km
- Kawa 22 litraa = 449km

No jaa. Suzuki Burgman 400 söi keskim. 4.3 sadalle = tasan saman mitä sitä edeltänyt Honda Revere 650. Kawasaki ZR-7S viime kesä päästiin kesim. 4.9 sadalle, joten pienoista kulutuksen kasvua on havaittavissa
tounge.gif

Ja noilla keskikulutuksilla teoreettisieksi toimintasäteeksi:
- Revere 19 litraa = 442km
- Burgman 12 litraa = 279km
- Kawa 22 litraa = 449km
Juu, äänestyksessä näkyy olevan suurin osa äänistä kohdassa 3.1-3.5l / 100km

Offtopiccina oman bussin kulutus 4.9l/100km matka-ajossa josta tulee toimintasäteeksi 21L tankilla reilut 400km.

Ja kai tosiaan ilmoitatte todellisen kulutuksen matkamittarista katsomalla mittarivirhe huomioiden eikä ajotietokoneen arviolukemia..

pari kk sitten olin n. 2000km reissulla jossa oli mukana kaksi 400cc burgmannia. Itse ajoin Kawasaki KLR650:lla ja reissun aikana tuli mm. todettua etta burgmannien matkamittarit nayttivat samalla matkalla n. 10% enemman kuin kawasakin mittari.

Mulla on keskikulutus 9000 km matkalla 3,9 l/100km. Tulee kyllä kantattua ja kiihdytettyä aina kybällä. Jos hiukan hillitsisi itteään putoaisi takuulla 0,5 litraa. No joskus sitte vanhana. Nyt vasta 61 vee.

Burgman An400 2007

Kyllähän kulutus autoon verrattuna on kokolailla huikea. Mutta autolla ajankin ikäluokkaani kuuluvalla arvokkuudella.
sad_orig.gif
Kun vein lokakuulla talvitalliin niin oli tietokoneen antama kulutus 3,7l/100 km. Ja silti ajanut kuin miuli tänäkin kesänä.

Vaihdoin alle alarajan kuluneen kytkinpaketin kokonaisuudessaan uuteen sekä hihnan ja rullat, niin vaikutus kulutukseen oli huomattava.

Vakio varilla viimeisin tankillinen meni 3.16l/100km.
Ja kyseinen ajo oli seka-ajoa jossa aika paljon kaupunkipyörittelyä ja jatkuvasti kiinni 47 litrainen takaboxi.

Tavoitteena saada kesän aikana ainakin yksi tankillinen menemään keskikulutuksella alle 3l/100km.

Mun papattimen kulutus tähänmennessä,tänäkesänä,4,5.Metrejä ajettu 10000.
Ei paha.Ajettu 50/60 kaupunkia ja maantietä.
Ajotapa mielialan ja ryhmän mukaan.Ryhmäajoa ja ryhmyajoa 50/60.

Kyllä, 3.7 vie Burgman 400 (07 vuosmalli) seka-ajossa, maantietä ja kaapuntia. Saman luvun antaa ajotietokone ja oma laskenta tankkauksen perusteella. Uutena vei 4.3/100 km.

sanoi:
Kyllä, 3.7 vie Burgman 400 (07 vuosmalli) seka-ajossa, maantietä ja kaapuntia. Saman luvun antaa ajotietokone ja oma laskenta tankkauksen perusteella. Uutena vei 4.3/100 km.

Heh heh, näitä meikäläisen noobien hassutuksia tämä viesti. Siis noinhan se kulutti, koska ILMANSUODATIN PUHDISTAMATTA. Huollon jälkeen palas 4.3 litraan, ja tehot samalla nousi jonku portaan.
withstupid.gif

Hyvä ku on tämäkin hymiö.

4,5 satasella noin läpeensä ottaa toi 400satanen burgeri 00 malli
kolmella laukulla ja akan kaa.(molemmat ylipainoisia)

Jonway Steelbird 250cc.
Vaikka miten kenkisi, niin kulutus ei pääse lähellekään neljää litraa. Keskimäärin taitaa mennä 3.2-3.5l/100km.
Alimmillaan meni 3.09l/100km.

Ja lähden aina risteyksistä täysillä, koska tuossa ei niin kovin paljon kuitenkaan tehoa ole.

Eli todella taloudellinen pannu.

Kauden ajokilometrit 4,8 mennessä,10569.keskikulutus 4,59l/100km.
062802jumpie_prv.gif

Pyörän kokonaiskilometri lukema 34575.Varille tehty vain puhdistuksia ja jatkettu matkaa.Hihnakin vielä vaihtamatta ja kuitenkin kulutus yhä kuriss.E 10 ei nostanut kulutusta.Hyvin menee mielestäni.
biggrin.gif

SW 600 on mielestäni kokonaisedullinen päristin.
062802jumpie_prv.gif

PS.Ajelut koostuvat sekä kaupunki että maantieajosta suhteessa 1/1.

Honda Silwer Wing 600 vm.2009

Back