Merialpit vinkkejä...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Il_duce
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Il_duce

New member
Löytyykö org:laisia, joilla kokemuksia ns. merialppien alueesta? Ajattelin pitää tukikohtaa kaverin kämpillä Bordigerassa (San Remon vieressä) ja ajattelin heittää siitä muutamia yhden-kahden päivän reissuja. Olisin kiinnostunut merialppien alueen reittivinkeistä, suositeltavista käyntikohteista jne. Rajataan alue esim. etelä-pohjoissuunnassa San Remo (ITA) - Sestriere (ITA) ja länsi-itäsuunnassa Gap (FRA) - Guneo (ITA).

Makuja on niin monen laisia - toiset tykkää tyttärestä, toiset hänen äidistään - räppää kunnon kartat lattialle tarpeeksi hyvässä mittakaavassa ja katsele siitä reitit. Tullut joskus kuleksittua noilla kulmilla, pitelin majapaikkaa San Remossa.

Minä kun olen jo tälläinen vanha äijä niin kattelen " curvat " rannalla ja vuoristossa keskityn enemmän vanhoihin kyläkulttuureihin, Ranskan ja Italian maalaiselämään.
Tuonne Cuneon kulmalle kun menee oikeaan aikaan niin riittääpi viiniä maistella joka paikassa.

Juu noita karttoja on tullut vuosien varrella kerättyä ja pari reittivaihtoehtoa niistä jo katselinkin. Yksi olisi Ventimigliasta ylös Ranskan kautta Cuneoon ja siitä sitten Sestriereen ja rajan yli johonkin... ehkä Gapiin yöksi. Ranskan rajaseudulla näyttäisi noita reittejä olla vaikka muille jakaa, joten lähinnä sieltä kaipaisin vinkkejä. Tietenkin kaikki Monte-Carlo Rallyn pikataipaleet tulee ajettua, mutta mitä muuta merialpeilla on maisemafriikille tarjota?

Yksi vaihtoehto voisi ehkä olla seuraavanlainen, jos ei ennen ole niillä nurkilla kurvaillut. maisemaa ja mutkaa riittää.
Remosta rantaa pitkin länteen vaikka Touloniin asti.
Toulonista pikku pätkä pohjoiseen ja N97--> N7 Cannesin pohj. puolelle, josta N85 pohjoiseen.

Castellanen nurkilla on Grand canyon du verdon ( pieni ura kalliossa ym. ) siitä vaikka N75 Grenobleen asti.
Grenoblesta itään Brianconiin jne.....

Tämä nyt oli vain yksi vaihtoehto usean muun joukossa, itse tykkäsin seuduista / tiestöstä / maisemista sen verran että ensi kesänä täytyy tehdä lyhyt trippi samalle suunnalle.

Kyllä. Ranta on mukavaa seutua joka suhteessa. Itse olen tuolla jonkun aikaa asunut ja rannikko tuli suht tutuksi. Ikävä kyllä nuo vuoristot jäivät kokematta ja nyt pitäisi tuo virhe korjata. Brianconia ajattelin yhdeksi mahdolliseksi etapiksi. Siitä siitten Rankan puolta alas, mutta taitaa olla runsauden pula noista reiteistä...

Ota Barcelonnettesta kämppä yöksi, vaikka Grand Hotel Barcelonnette, nimestään huolimatta tavallinen noin 2 tähden hotelli. Herra Rene pitää sitä ja on aika huoleton hepeli, kaikki järjestyy"Nouu problemos!"
smile_org.gif
Pyörille maksuton talli.

Siinä lähes vierellä Euroopan korkein asfaltoitu alppitie Col De La Bonette, Col De La Cayolle, Col Agnel, upea ajettava Col De Vars, hieno Col D´Izoard, ym.

Lukematon määrä upeita teitä, rannikolta vähän turha hinkata joka päivä eestaas , otat majoituksen vaikka 1 yöksi, ja kurvailet pari päivää vuorilla.
062802moto_prv.gif
biggrin.gif

Ja jos päädyt tonne, älä missään tapauksessa missaa Beuil-nimisen kylän eteläpuolella kulkevaa Gorges De Cians Superiores-nimistä tienpätkää. Huikea,kapeassa solassa, 2005 uusitulla asfaltilla kulkeva, mutkainen,lähes liikenteetön vauhtipätkä.
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
062802moto_prv.gif
smile_org.gif

Kiitos vinkeistä Gari!
smile_org.gif

Näytti olevan myös aika hyvää matskua tuolla alpineroads.comissa. Meillä on reissun ajankohta syys-lokakuun vaihde, joten lieköhän vielä mahdollista hurauttaa Bonetten tie ilman nastoja...

Olin 2005 heinäkuussa siellä, 3 yötä Barcelonnettessa. Mukava vanha meksikolaiskylä, ympärillä sairaasti hienoja alppiteitä. Suosittelen.
062802moto_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
smile_org.gif
smile_org.gif

Back