• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Merimiessäkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja majuta
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ortliebin Rackpack saa äänen täältäkin, kamat on pysyny kuivana ja ISO plussa siitä että kassi aukeaa sivultaan joten ne kuivat sukat eivät ole sitten siellä pohjimmaisena kun niitä tarvii.
on tietty helpompi jos aukee sivulta, mutta kaikessa pakkaamisessa, ja varsinkin säkkimallisessa on hyvä juju noi erilaiset/eriväriset pakkauspussit.

Tiedät sitten minkä värisessä pussissa ne kuivat sukat on, ja voit purkaa säkistä puutaman pussukan helposti. Eikä niin kun - miehiseen tyyliin tehdään -  myllerretään lattialle/maahan hirveä vuori kaikki sekaisin ja etsitään yks sukka sieltä, toinen täältä... ja sitten sullotaan se vuori ryttyyn sinne säkkiin takaisin...
tounge.gif

pakkauspussiesimerkki klik

Ei tuo jätesäkkiin kortsuttaminenkaan mikään huono ajatus ole. Jos on oikein paskainen keli, niin mukavasti se suojaa itse säkkiä pahimmilta moskilta.

-hh-
Kun ostaa oikeanlaisen säkin se pysyy kuin itsestään puhtaana ;) Minulla on sellainen mikä lie pintainen, ettei paska pysy kyydissä.
Tai sit vaan kaahaat niin hyperkovaa, ettei nopeinkaan paska ehätä mukaan
tounge.gif

Toi mikä-lie-pintainen materiaali olis muuten eri kätevä myös kalsarivarustuksen suhteen
idea3.gif

-hh-
No tunnustan kyllä vauhtieni olevan asialliset, mutta kyllä se kura pyörään kuitenkin kiinni jää, muttei säkkiin
nixweiss.gif

Mitä kalsareihin tulee, olen ollut vanhustenhuollossa töissä ja voin yhtyä täysin rinnoin näkemykseesi
wink.gif

Ortliebin Rackpack saa äänen täältäkin, kamat on pysyny kuivana ja ISO plussa siitä että kassi aukeaa sivultaan joten ne kuivat sukat eivät ole sitten siellä pohjimmaisena kun niitä tarvii.

tounge.gif

Höh. Tuohon tarkoitukseenhan jaetaan Valintatalon hedelmähyllyllä motoristeille ilmaisia(!) ja käteviä läpinäkyviä pusseja. Sateella niitä voi käyttää myös jalkoihin ja käsiin (kokemusta on).

-hh-

Kannattaa valita sellainen jossa pinta on sileä, kumi/muovimainen. On paljon helpompi pitää puhtaana kuin semmonen "cordura" pintainen.

Mä oon käyttäny vuosia. on biltemasta, Louisilta ja Ortliebilta olevi, kaikki toimii.
Tein jopa sivulaukut noihin pohjautuen.

McJäykät ja tuolla projektit.

Optimi olis tuollainen putki kassi jossa pitkällä sivulla tuo rullaus ja kantokahvat siten et ne olis sivuilta irallaan-> sais rullattua pitemmälle. Muutamaa tollasta sivulta aukeavaa kattonukin (mm toi ortliebin Rackpack), mut kaikissa kahvat on kiinitetty niin lähelle  tuota suuaukkoa  ettei käytännössä voi supistaa tyhjää tilaa pois.

Muutama vetoketju versio vastaavasti on jääny veden pito epäilyjen takia. vaikka muuten oliskin oivallisia.

Merimiessäkistä on vain hyviä kokemuksia. Varavaatteet ym. pehmeä tavara kulkevat säkissä ja pysyvät taatusti kuivina. Sitä voi käyttää kanoottiretkilläkin.

Kannattaa valita sellainen jossa pinta on sileä, kumi/muovimainen. On paljon helpompi pitää puhtaana kuin semmonen "cordura" pintainen.

Mä oon käyttäny vuosia. on biltemasta, Louisilta ja Ortliebilta olevi, kaikki toimii.
Tein jopa sivulaukut noihin pohjautuen.

McJäykät ja tuolla projektit.

Optimi olis tuollainen putki kassi jossa pitkällä sivulla tuo rullaus ja kantokahvat siten et ne olis sivuilta irallaan-> sais rullattua pitemmälle. Muutamaa tollasta sivulta aukeavaa kattonukin (mm toi ortliebin Rackpack), mut kaikissa kahvat on kiinitetty niin lähelle tuota suuaukkoa ettei käytännössä voi supistaa tyhjää tilaa pois.

Muutama vetoketju versio vastaavasti on jääny veden pito epäilyjen takia. vaikka muuten oliskin oivallisia.
Ehdottomasti sileä pintainen. Olis saanut painepesurilla pestä säkin kesälomareissun jäljiltä muuten. Niin ja nimenomaan paksua tavaraa. Ei mitään muovikassipaksuista partioaitta pussia mopoilu käyttöön.

Mulla oli SuperDukessa Louis:in keskikokoinen putki kiinni ja hyvin tuli toimeen.

Täältäkin ääni Ortliebin Rackpackille! Mulla on kaksi eri kokoa, ja molemmat olleet käytössä myös muilla kuin mp-reissuilla. Se, että pussi aukeaa sivuilta, on älyttömän hyvä - mulla ei kärsivällisyys riitä lajittelemaan edes niitä pieniä pakkauspusseja putken sisään
nixweiss.gif
. Toinen iso plussa on hyvät kahvat ja olkahihna.

on tietty helpompi jos aukee sivulta, mutta kaikessa pakkaamisessa, ja varsinkin säkkimallisessa on hyvä juju noi erilaiset/eriväriset pakkauspussit.

Tiedät sitten minkä värisessä pussissa ne kuivat sukat on, ja voit purkaa säkistä puutaman pussukan helposti. Eikä niin kun - miehiseen tyyliin tehdään -  myllerretään lattialle/maahan hirveä vuori kaikki sekaisin ja etsitään yks sukka sieltä, toinen täältä... ja sitten sullotaan se vuori ryttyyn sinne säkkiin takaisin...
tounge.gif

tatankat eivät vain ole kovin kestäviä tuollaisessa käytössä. Menvät kyllä pieneen tilaan, ovat kevyitä ja vettäpitäviä.

Juurikin tästä syystä en ole käyttänyt enää moneen vuoteen, käyttö kun on hankalaa, aina ne kamat joita tarvii on säkin pohjalla. Kyllästyin ainaiseen ssäkin purkamiseen ja pakkaamiseen, joten siirryin takaisin takalaukkuun ja tankkilaukkuun. Joskus pienemmällä tavaramäärällä tankkilaukku kulkee takapenkillä, jolloin ei häiritse ajo mitenkään verrattuna tankkilaukkuun tankin päällä.

halpa, mutta toimiva (ei kuitenkaan hyvä)
- kolme jätesäkkiä sisäkkäin
- suu suljetaan jeesusteipillä
- pidä mukana paria varasäkkiä ja lisää teippiä kun kuitenkin ajan myötä aukominen ja kiinni köyttäminen rikkoo ulommaisen säkin

kallis, mutta paremmin toimiva
- jo ketjussa useammin mainitut Orlieb-tuotteet edustanevat tässä suhteessa parhautta
- tosin näissäkin joutuu askaroimaan suun kiinnirullauksen ja pyörään köyttämisen kanssa joka kerta kun laukusta pitää jotain saada.

Back