• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Metzeler m1

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sami71
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

sami71

New member
Hommasin 600cbr:n Ko. renkaan ja tuntuu liukkaammalta kun edellinen z4.
Käsittääkseni m1:n pitäisi olla kuitenki aika paljon parempi rengas.
Onko kellää kokemuksia renkaasta?

Itsellä oli aikaisemmin Pirellin diablo corsa ja nyt vaihdoin takarenkaaksi Metzelerin sportec M-1:sen. Aluksi se oli tosi liukas kuten kaikki renkaat uutena mutta nyt muuteman ajelureissun jälkeen pito on loistava.

300-400 kilsaa kannattaa ajella totutellen, kyllä se siitä alkaa toimia.
062802moto_prv.gif

Näin vähän ajattelinkin, koska en ole vielä kerennyt ko. renkaalla ajella kun n. 100km.

Näppärä rengas pitäis olla.. Liukkaitahan ne on kaikki merkit uusina, ku pinta on ihan ehyt. Jahka se siittä pikkasen aukiaa, nii johan rupiaa pitoa löytymään!
thumbs-up.gif

OffTopic: Miten teillä kestää etunen? Meinaan, että ostin tuossa Ceebraan Dunlop D208 F:n ja nyt 2 tkm ajettuna rengas on kulunu ihan lovelle.
veryangry.gif
Keskellä on pintaa, mutta laidat on jo nyt kulutusmerkissä. Etunenhan kuluu silleen aaltomaisesti, minkä syytä en vieläkään oikein ymmärrä..
nixweiss.gif
Mut onko normaalia, että kumi on laidoiltaan merkissä jo kahen tonnin jälkeen?

jos paine on vain jotain 2.5 kiloo, niin voi tuntua liukkaalta kun renkaan runko elelee. Itsellä on jotain 2.8-3 M-1:sessä ja silloin toimii.

se on vähän M-1:sen ominaisuus, että se varoittelee, parempi sekin mun mielestä, kuin renkaat jotka pitää ja lähtee varoittamatta.

Hyvä rengas ajaa, hyvä pito ja säilyttää hyvin pyöreän profiilin loppuun saakka, huonoja puolia että kuluu nopeasti, kesti xx:n alla 3600km.

ite vaihdoin vanhaan r1:seeni m1set,ja mun mielest oli paljon paremmat ku alkuperäiset silestonet..kilsoja alle ni kyllä se siitä
cool.gif

Ainut renkaan ongelma oli itselläni lyhyt elinikä. Noin 3 baarin paineilla tuli ajeltua ja aika suuri osa oli matkaa-ajoa: noin 5500 km ihan rengas loppuun. Alkoi kumi repeilemään kankaan päällä. Triplessä siis.

OffTopic: Miten teillä kestää etunen? Meinaan, että ostin tuossa Ceebraan Dunlop D208 F:n ja nyt 2 tkm ajettuna rengas on kulunu ihan lovelle.
veryangry.gif
Keskellä on pintaa, mutta laidat on jo nyt kulutusmerkissä. Etunenhan kuluu silleen aaltomaisesti, minkä syytä en vieläkään oikein ymmärrä..  
nixweiss.gif
Mut onko normaalia, että kumi on laidoiltaan merkissä jo kahen tonnin jälkeen?
10800km tuli etusella ajettua (Pilot Road), eikä kulunut yhtään aaltomaisesi. Keskelläkin oli vielä pintaa reilusti, mutta reunoilla ei. Nyt tuli hommattua Z6, katotaan mitä niillä pääsee..
sport05.gif

aika hurjaa jos ei tuo tuota enempää kestä. itse olin meinannu SV.hen laittaa M1:set alle kun dunlop ensiasennus D220 on loppu mutta kyllä nyt piruvie yhdellä satsilla renkaita yksi kesä pitää ajaa (n. 7000km maksimissaan mulla). en oo mikään ratakettu eikä toi mun pyörä oo mikään älytön tehovehje joten ehkä sen takia en ole noita D220 moittimaan pidosta mutta nyt on 6400km suht vaihtelevaa matka/mutka-ajoa takana ja näyttää siltä että renkaat menee vielä toiset 6tkm lisää...  
thumbs-up.gif

Mulla oli yks M1:nen takana ja siitä huomasin selvästi, että se vaatii toimiakseen hiukan lämmittämistä, kylmänä rengas oli sikamaisen liukas (jee!), mutta lämpimänä ei enää sladit lähteneetkään. Ehkä juuri tästä liukkaudesta kylmänä johtuen, rengas ei ollu mulla kovinkaan pitkäikäinen
smile_org.gif

Kyllä nyt alkaa jo tuntua paremmalta, ku on enemmän kilsoja takana. Lämpee mun mielestä nopeesti. 5000km ku pääsis, niin olisin kestävyyteen tyytyväinen, nähtäväks jää..

Back