• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Metzeler m3

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Harri82
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Harri82

New member
Elikkäs tiedustelisin kokemuksia ko renkaasta lähinnä takarenkaasta,
paljonko on kestäny kilometrejä? Onko minkälainen radalla?

Elikkäs tiedustelisin kokemuksia ko renkaasta lähinnä takarenkaasta,
paljonko on kestäny kilometrejä? Onko minkälainen radalla?
Kesti n.7k, aika löysärunkoiset 6satkuun varmaan ok, ei saanut polvea maahan
biggrin.gif

Tonnisessa Gixxussa toinen peräkkäinen M3 Portekki menossa ja olen tyytyväinen.

Radalla ei ole juurikaan lipsunut, eri radoilta on vähän huonosti antaa aikoja vertailuksi, mut Jurvassa sain muutaman kiekan kellolle ja 1.22 oli tyypillinen aika. 1.52 monsuunisateessa. Ei mikään älyttömän liukkaan oloinen sateessa mut oikeasti ei kyllä uskaltanut koittaa rajoja, semmoisen löytyminen sadekelissä johtaa yleensä korvan maaahan...

Vaihdoin juuri alta 5000 ajetun ja siinä on ensi kevään karkeille kevätkeleille ehkä se 2000-3000km:n pinta tallessa. Sillä oli ajettu ehkä 300km rataa.

Viikonlopun 450km rataa ja 520km katua vei 1,5mm pintaa keskeltä uudesta renkaasta, reunoilta hiukka enempi...

M3-takanen on rullannut Zetorissa melko uskomattomat 12000 km ja vieläkin on pintaa jonkun verran jäljellä. Pitoa en ole enempää kaivannut, yhtään kertaa ei ole ennalta arvaamatta lipsahtanut.

Kestosta en osaa sanoa, kun olivat pyörässä alla sen ostaessani. Ja edellisen omistajan jäljiltä takanen jo valmiiksi kantikas ja keskeltä melkein slicksi. No ajoin mä niillä vielä reilun pari tonnia, jolloin oli muuten keskeltä kuvio kyllä täysin kadonnut.

Mut kyl se vielä sellasenakin radalla toimi ihan ok (sai maahan niin polven, saappaan, kuin jalkatapinkin kun vähän innostui...). Tosin vaihdoin niitten jälkeen alle RaceTechit ja radalla eron huomasi heti ekassa kurvissa, oli mun ekat ja viimiset m3:t (kestävyys ei oo mun prioriteettilistalla ihan kärkipäässä)
tounge.gif

Tällä hetkellä alla on äm ykköset. 4000 kilometrin jälkeen takarengas on pian finaalissa. Nyt kiinnostaisi kokeilla M3:sia. Eturengas on sen verran hyvässä kunnossa, ettei sitä tarvitsisi vielä vaihtaa. Mitä arvelette, onko M1 (edessä) ja M3 (takana) sopiva pari... vai pitäisikö kuitenkin investoida 150 EUR enemmän ja hankkia samaan aikaan kummatkin?

Tällä hetkellä alla on äm ykköset. 4000 kilometrin jälkeen takarengas on pian finaalissa. Nyt kiinnostaisi kokeilla M3:sia. Eturengas on sen verran hyvässä kunnossa, ettei sitä tarvitsisi vielä vaihtaa. Mitä arvelette, onko M1 (edessä) ja M3 (takana) sopiva pari... vai pitäisikö kuitenkin investoida 150 EUR enemmän ja hankkia samaan aikaan kummatkin?
Osta molemmat, saat pyörästäsi kunnollisen ajettavan kerralla...

M1 ei mulla ainakaan kestänyt kuin puolet M3:sta ja oli liukkaampi rengas - sekä kuivalla että märällä. Jos sulla on pitävämpi rengas takana kuin edessä, niin kuulostaa hiukan huonolta yhdistelmältä.

Hannulan 12.000km kuulostaa hurjalta, mutta toisaalta itsekin pääsen 7000km rata-ajosta huolimatta (vkonloppuna meni se 1,5mm).

Back