Kyllä mullekin on noita M kolmosia tarjottu. Oli vaan sen verran rehellinen kauppias, että totesi niiden kestävän minun pyörän alla +-5000 km. Ei kiitos.
Minä ajoin noilla noin 9100 km ja sitten takanakista näkyikin nahat!
Miten te pääsette millään renkaalla yli 3000km? Eturengas saattaa tosin kestää jopa 5000km, mutta vähääkään revittelemällä takarengas on kankailla 2500-3000km.
Kun ei revittele ja käyttää yli 3 paineita. TTA?
Ei kyllä sitten saa lainkaan revitellä, kun paineet ovat olleet suositusten mukaisia (ehkä hitusen alle) ja silti kestä kolmea tonnia enempää.
Kyllähän tuolla mikä tahansa kumi savuks muutettuna kuluu loppuun alle parin kilometrin, mutta kyllä nuo sporttikumit aika kivasti kestää reipasta ajoo.
Tällä hetkellä Michelin Pilot Power 2CT on kestänyt edessä suurinpiirtein 15tkm, ja vielä on pari milliä pintaa jäljellä. Pitoakin tuosta renkaasta löytyy sen verran, että endot nousi vielä tänäänkin vaikka lämpötila oli pakkasella. Vaati tosin pari lämmittelyjarrutusta alle. Samaa merkkiä oleva takanen on pyörinyt alla nyt muistaakseni 5-6tkm, eikä vielä ole kulunut edes kantikkaaksi.
Kannattaa oikeasti etsiä syytä renkaiden kulumiseen, jos ei etunenkaan kestä kuin 5000km. Olettaen, että on katuajosta kyse. Ensimmäisenä tarkastaisin paineet luotettavalla mittarilla ja seuraavaksi tarkistaisin alustan perussäädöt kohdalleen. Etusessa olen pitänyt kadulla suurinpiirtein 2.5-2.7bar ja takana 2.7-3.0bar, eli jonkin verran yli suositusten.
Edit. Alustan säätöön löytyy vinkkiä foorumin rataosiosta.