Metzeler Z6

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juicci
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Millainen pito sateella ajettaessa
confused_orig.gif
 
Pyöränä vfr 800-99 ja Z6 edessä ja takana.
Ajettu nyt 17,5 tkm ja matka jatkuu vielä jonkun aikaa. Ehkä 1-2 tkm.

Minusta radalla menee jotenkuten. Luistaa tasaisesti koko ajan. Yllätyksetön. Voi kantata hyvin vfr:n kanttausvaran mut ei pidä terävästi.

Kadulla mun mielestä tosihyvä. Paras tähänastisista renkaistani.
Kestävyys on yllättänyt positiivisesti.

Ostan samanlaiset seuraavaksi ja samasta paikasta eli org.shop
 
Z6 on kaiketi voittanu jonkun saksalaisen motorradlehden testin:
BT020 vasta 6
crazy.gif


No mulla on mopossa kierros Zkutosia, eikä ilmeisesti huono valinta.

Platz 1 - METZELER Z6
Platz 2 - PIRELLI STRADA
Platz 3 - CONTINENTAL ROADATTACK
Platz 4 - MICHELIN PILOTE ROAD
Platz 5 - DUNLOP 220 ST
Platz 6 - BRIDGESTONE BT020
Platz 7 - AVON AZARO
 
Mulla ollu takana 2x Z6 ja molemmat kesti vaan 7000 km
nixweiss.gif


Nyt alla Z4 jos vaikka kestäis saman ni tulis halvemmaks.
Enkä oo ominaisuuksissa mitään eroa huomannu.

Eturenkaasta vielä sellanen juttu että alkuperänen kesti saman ku Z6(n.10 tkm) vaikka oli pehmeämpi kumi, joku Misukan pilotti josta takis kesti vaan 4 tkm
confused_orig.gif


Ja pyörähän on SV1000s
 
minulta sais edullisesti korkkaamattoman Z6 takanakin, kokoa 180/55-17 pikkasen halvemmalla vielä kuin org.shopista
smile_org.gif

Ostakkee poijjes!!!
 
Mulla ollu takana 2x Z6 ja molemmat kesti vaan 7000 km
nixweiss.gif


Nyt alla Z4 jos vaikka kestäis saman ni tulis halvemmaks.
Enkä oo ominaisuuksissa mitään eroa huomannu.

Eturenkaasta vielä sellanen juttu että alkuperänen kesti saman ku Z6(n.10 tkm) vaikka oli pehmeämpi kumi, joku Misukan pilotti josta takis kesti vaan 4 tkm
confused_orig.gif


Ja pyörähän on SV1000s
Paljonkos oli paineet takarinkulassa? Olihan +3 kiloa? Laitoin just aamulla lisää ilmaa uuteen z6 takanakkiin, kun olivat jättäneet liikkeessä 0.8 bar liian alhaiset paineet... En sitten huomannut eilen varmistaa rengasta hakiessa noita paineita
sad_orig.gif
 
Soittelin tänään rengaskauppiaalleni, kun vielä ennen jussia pitäisi saada uusi kumi taakse. Kauppias kertoi, että Z6:sta on varastossa vieläpä sellaista mallia, joka on tehty Yammun FJR:ää varten ja siten tukevammalla rungolla ja pitäisi kestää kilometrejä paremmin. Käsittääkseni myös Z4:ssä on tukevampia versioita ainakin eteen. Olisko merkinnässä lisänä kirjain B? Korjatkoon joku, jos muistan väärin. Raskaisiin pyöriin tai raskaalla kuormalla ajavien kannattanee pyytää tuollaisia malleja.
Henkilökohtaisesti ei toi gummi sovi ainakaan meikäläisen FJR:ään. Vauhtia kun alkaa olla li 150 tai ajaa vähän aktiivisempaa mutka-ajoa, niin pyörä vatkaa sen verran, että kyllä kerma voiksi muuttuu niin vahvistetulla kuin vahvistattomallakin renkaalla. Lisäksi tossa 60 - 80 tuntumassa tuntuu pientä tärinää ja irroittaessa otteen tangosta sarvet heiluvat puolelta toiselle aika reilusti. En voi suositella kyseistä rengasta.
 
BMW k1200s ajettu nyt 7200 ja hyvältä näyttää vielä takakummi.

Ajettu mm. Saksan motarilla mennen tullen suht koht vauhdikkaasti.

Hyvä renkas ja pitää jopa sateellakin, tuli todettua ukkosilmalla pari tuntia mutkatietä ajettua.

062802jumpie_prv.gif
 
sanoi:
Soittelin tänään rengaskauppiaalleni, kun vielä ennen jussia pitäisi saada uusi kumi taakse. Kauppias kertoi, että Z6:sta on varastossa vieläpä sellaista mallia, joka on tehty Yammun FJR:ää varten ja siten tukevammalla rungolla ja pitäisi kestää kilometrejä paremmin. Käsittääkseni myös Z4:ssä on tukevampia versioita ainakin eteen. Olisko merkinnässä lisänä kirjain B? Korjatkoon joku, jos muistan väärin. Raskaisiin pyöriin tai raskaalla kuormalla ajavien kannattanee pyytää tuollaisia malleja.
Henkilökohtaisesti ei toi gummi sovi ainakaan meikäläisen FJR:ään. Vauhtia kun alkaa olla li 150 tai ajaa vähän aktiivisempaa mutka-ajoa, niin pyörä vatkaa sen verran, että kyllä kerma voiksi muuttuu niin vahvistetulla kuin vahvistattomallakin renkaalla. Lisäksi tossa 60 - 80 tuntumassa tuntuu pientä tärinää ja irroittaessa otteen tangosta sarvet heiluvat puolelta toiselle aika reilusti. En voi suositella kyseistä rengasta.

Kyllä on yksilössä jossain jotain löysällä, tai renkaat epätasapainossa.
Uudet Z6 alla ja nimenomaan raskaampiin pyöriin tarkoitettu takagummi Z6 C Ainakaan välillä 10 - 150 km/h ei vatkaa mihinkään suuntaan, ilman käsiä päästäessä.
Vanhoilla Bridgestoneilla etupää vatkasi moottorijarruksissa, jos irroitti kädet....

Omani ostin ORG:in myymälästä...
 
Aika pahasti Offtopic, mutta onko kenelläkään vertailupohjaa saman firman M3:een? Ilmeisesti aika uus tuote ja M1:n jälkeläinen. Sitä vaan kans kehuttiin kestäväksi ja samalla pitäväksi. Kaveri ajaa sillä kiihdytystäkin ja rajuja vetoja tulee useita kisassa mutta kuluminen on kuulemma yllättävän vähäistä..
smile_org.gif


On varmasti jonniin verran kalliimpi kuin jokakelin ja -miehen renkaat kuten BT 020 joka ittelläkin pyöri pienemmässä mopossa alla. Mutta kaikki hauskahan aina maksaa ja tääkin on kallista vain köyhille..
tounge.gif
 
Mulla ollu takana 2x Z6 ja molemmat kesti vaan 7000 km
nixweiss.gif


Nyt alla Z4 jos vaikka kestäis saman ni tulis halvemmaks.
Enkä oo ominaisuuksissa mitään eroa huomannu.

Eturenkaasta vielä sellanen juttu että alkuperänen kesti saman ku Z6(n.10 tkm) vaikka oli pehmeämpi kumi, joku Misukan pilotti josta takis kesti vaan 4 tkm
confused_orig.gif


Ja pyörähän on SV1000s
Paljonkos oli paineet takarinkulassa? Olihan +3 kiloa? Laitoin just aamulla lisää ilmaa uuteen z6 takanakkiin, kun olivat jättäneet liikkeessä 0.8 bar liian alhaiset paineet... En sitten huomannut eilen varmistaa rengasta hakiessa noita paineita
sad_orig.gif
2.9 pyörän ohjekirjan mukaan.

Oiskohan tolla V2:sen moottorijarrulla osuutta asiaan
nixweiss.gif
 
Nyt vaihdoin taakse uuden Z6, kilometrejä tuli 12500 aika tarkkaan. Vieläkin sillä olisi ajanut mutta oli kulunut jo aika kulmikkaaksi ja oli aikaa käydä vaihdattamassa enne noita lkavia sateita.

Nähtävästi paineita ollut hiukka liika vähän eli 2.8 vaikka 2-päällä matka-ajoa paljon ajankin, nyt laitettiin tasan 3 - pitää seurata...

Edit:
unohtu, mahtava pito sateellakin...huippurengas
 
Back
Ylös