• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Metzeler Z6

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Juicci
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
sanoi:
Soittelin tänään rengaskauppiaalleni, kun vielä ennen jussia pitäisi saada uusi kumi taakse. Kauppias kertoi, että Z6:sta on varastossa vieläpä sellaista mallia, joka on tehty Yammun FJR:ää varten ja siten tukevammalla rungolla ja pitäisi kestää kilometrejä paremmin. Käsittääkseni myös Z4:ssä on tukevampia versioita ainakin eteen. Olisko merkinnässä lisänä kirjain B? Korjatkoon joku, jos muistan väärin. Raskaisiin pyöriin tai raskaalla kuormalla ajavien kannattanee pyytää tuollaisia malleja.
Henkilökohtaisesti ei toi gummi sovi ainakaan meikäläisen FJR:ään. Vauhtia kun alkaa olla li 150 tai ajaa vähän aktiivisempaa mutka-ajoa, niin pyörä vatkaa sen verran, että kyllä kerma voiksi muuttuu niin vahvistetulla kuin vahvistattomallakin renkaalla. Lisäksi  tossa 60 - 80 tuntumassa tuntuu pientä tärinää ja irroittaessa otteen tangosta sarvet heiluvat puolelta toiselle aika reilusti. En voi suositella kyseistä rengasta.

Kyllä on yksilössä jossain jotain löysällä, tai renkaat epätasapainossa.
Uudet Z6 alla ja nimenomaan raskaampiin pyöriin tarkoitettu takagummi Z6 C Ainakaan välillä 10 - 150 km/h ei vatkaa mihinkään suuntaan, ilman käsiä päästäessä.
Vanhoilla Bridgestoneilla etupää vatkasi moottorijarruksissa, jos irroitti kädet....

Omani ostin ORG:in myymälästä...
Nyt itellä alla takana Z6 C-versio ja on ketterä kurveissa ja muutenkin vakaa. Kaasun vähentäminen ja lisääminen ei aiheuta mitään pystyynpyrkimisiä tai muitakaan ilmiöitä.

Kokeilin tota moottorijarrua kädet vapaana tangosta, ei mitään tärinää.

Jos jotain tärinää ilmeneisi silloin kyllä vika pitäisi ollalla jossain muualla.

Edellinen Z4 pyöri alla n.9000km, eli hyvin kesti kun siitä n 2/3 kakspäälläajoa. Vesikelin pitoa jäin ihmettelemään Z4:ssa, verrattuna sitä edeltävään Pilot Sporttiin joka piti sateella älyttömän hyvin. Pienillä vaihteilla on Z4 kanssa oltava vesikellillä tarkkana kiihdytyksissä, kun lyö todella helposti tyhjää. Täytyy nyt testata tota Z6:sta sittten kun sataa, että onko samanlainen pito kun nelosessa. Se Pilot Sport oli ihan liian pehmeä painavaan pyörään, yks 1000km reissu kuumalla kelillä kakspäässä se suli silmissä alle, jolloin katosi puolet pinnasta.
 
Aikas kirjavat kilsat näkyy z6 ajettu...
Mulla etusella kilsoja noin 12,5tkm ja rupee loppumaan takasella kilsoja noin 8tkm eikä oo juuri kulunu...
 
Tänään laittoivat alle zeta kutosen nyt vaan odotellaan. Pirelli häipyi kuin viidakon sananlasku.
 
Ons toi kumin malli pelkkä z6 vai onko merkintöjä perässä esim.seoksen ilmoittamiseksi.
nixweiss.gif
.
 
Nyt vaihdoin taakse uuden Z6, kilometrejä tuli 12500 aika tarkkaan. Vieläkin sillä olisi ajanut mutta oli kulunut jo aika kulmikkaaksi ja oli aikaa käydä vaihdattamassa enne noita lkavia sateita.

Nähtävästi paineita ollut hiukka liika vähän eli 2.8 vaikka 2-päällä matka-ajoa paljon ajankin, nyt laitettiin tasan 3 - pitää seurata...

Edit:
unohtu, mahtava pito sateellakin...huippurengas
Tässä vielä löyty kuva missä uus ja vanha rengas rinnakkain ja mistä näkee miten jännästi tuo vanha on kulunut keskeltä.
 
Samanmoista ajatusta itsellänikin kyseisen renkaan hankkimisisesta, joten kysymys kuuluu: Mihinkä hintaan olette z6:n etu/takarengasta saaneet huudatettua?
Itselleni annettiin tänään yksi tarjous etelä-suomesta, joten vähän vertailupohjaa hakemassa..
347e alta alle kummatkin Z6 nakit
-w-
Kumit 273 € .org-shopista ja asennus Tokimotossa 20€/pää, alleasennettuna. Ei paha mun mielestä... Eteen 120/70*17, taakse 180/55*17.
 
Nyt vaihdoin etusenkin uuteen Z6:seen.

Eturenkaalla tuli ajettua vain 24 000km, tosin uraa keskellä oli jäljellä tuolloin luokkaa 0.2mm
tounge.gif
 
Kukas on perehtynyt Z6:n merkintöihin, se on jo selvää tyyppimerkin jälkeen oleva C takana tarkoittaa raskaampiin pyöriin tarkoitettua mallia.

Mutta etunen? Katselin allaolevaa ja siinä on merkitty G ja allemenoa odottavassa kyseinen paikka on tyhjä??

Kyllä Google palvelee:
ME Z6 G Roadtec Front 120/70ZR17 58W (vahvistettu)
 
Meikäläisellekkin pyöräytettiin eilen Z6C kawan alle ja 300km kokemuksella tuntuu ihan lupaavalle kumille.

Aivan renkaan reunaan on tehty kohokuvioilla pieniä elefantteja. Ilmeisesti tällä halutaan kertoa renkaan olevan raskaaseen pyörään tarkoitettu tai sitten tehtaan pojat haluavat kertoa "jos et saa näitä kulumaan pois, niin ajat liian hiljaa"
biggrin.gif
Omassa kawassa ainakin nappaa romut katuun paaaljon ennenkuin norsun kuva hipaisee asfaltin pintaa.
 
Pari viikkoo sitte laitatin cebarin alle ton Z6 ja ajanu sillä nyt reilu 2000km.
Verrattuna edelliseen BT57 ni on ku ajais uudella pyörällä. Pitoa paljon enemmän kuivalla ja märällä!!  
062802jumpie_prv.gif

Eikä ole kulunut vielä nimeksikkään, kun BT:ä ei päässy kuin 6000km. Pääsääntöisesti ajan yksin, paitsi lomalla mukana oli 3 takalaukkua.
 
Aivan renkaan reunaan on tehty kohokuvioilla pieniä elefantteja. Ilmeisesti tällä halutaan kertoa renkaan olevan raskaaseen pyörään tarkoitettu tai sitten tehtaan pojat haluavat kertoa "jos et saa näitä kulumaan pois, niin ajat liian hiljaa"
biggrin.gif
Omassa kawassa ainakin nappaa romut katuun paaaljon ennenkuin norsun kuva hipaisee asfaltin pintaa.
Mä oon kuvitellut niiden olevan "isojen poikien" norsunkaatoa varten. Eli jos tonnin jälkeen on norsut vielä gummissa jäljellä, niin ei ole asiaa Mutterille, tai sitten pitää istua pikkupoikien pilttuussa...
biggrin.gif
 
Back
Ylös