• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

MH 900e

TripleTwin

New member
Osaako joku kertoa tästä jotakin?  Oliko tämä joku erikoismalli, jota tehtiin rajoitettu määrä ja onko yhtääm Suomessa?  Aika äärimmäsein näköinen laite.  Voisi hankkiakin, mutta on varmaan vaikea saada ja hinta melkoinen.
ducati.jpg

Tuota tehtiin 2000 kappaletta, ja kaikki taidettiin myydä nettihuutokaupassa vuosituhannen vaihteessa. Kyllä noita mobilessakin jonkin verran myynnissä näkee, hinnat alkaa suunnilleen 11 tonnista. Suomen tilanteesta ei ole tietoa, mutta ainakin Hailacilla on yksi.
Olisi kyllä ihan kiva tuoda tuollainen Saksasta. Jos vaikka tulli ottaisi tavallisen SS900:n verrokkipyöräksi, niin voisi tulla jopa halvaksi. Tekniikkahan on periaatteessa sama. Taitaa vaan olla toiveajattelua...

Kun viet sen tulliin ja rupeet puhumaan jotakin 900 Supersportista, ni ne nauraa sut pellolle sieltä! Ota järki käteen ja ajattele, miten Suomen tulli toimii..... VALITETTAVASTI !

Ps. ei ne nyt NIIN tyhmiä ole Suomen tullissakaan, et saat uitettua sen SS:n veroilla....

Tulkinta riippuu jonkin verran tyyppikoodista, jolla runkonumero alkaa..

Toiveajatteluksihan tuon SS vertailun totesinkin. Mutta olisi ihan oikeasti mielnkiintoista nähdä, miten tulli tuon verotusarvon määrittelisi, jos joku tuollaisen toisi. Ellei sitten ole niin, että Suomesta tuollainen kilvissä oleva löytyisi.

Maahantuojalla on hinnastossa vastaava malli: Sport 1000 DS. Verot menee todennäköisesti sen mukaan. Paul Smartissa on liian hyvä jousitus verrokiksi, vaikka kate muistuttaa tuota. Veikkaan, että vertailuhinta arvottaisiin jonnekin multistradan ja Sport 1000 DS:n välimaastoon toki käytetyn pyörän arvonalenemakäyräkuvitelmaa seuraillen. Sport 1000 hinta on kai luokkaa 17000 €, eli samoissa uushankintahinnoissa pyöritään periaatteessa SS900:Sen kanssa.

Tulli ei enää uskalla heittää kauhean kovia hinta-arvioita, koska tietää ihmisten kuormittavan systeemiä valituksilla joiden käsittely maksaa.

Voi olle että muistan todella väärin, mutta muistelisin että olen tuollaisen nähnyt joko Pynsällä tai Aurajoen rannassa joskus. Mulla on vielä hämärä muistikuva että siitä oli kuvakin jossakinpäin nettiä, mutta varmaksi en muista. Oliskohan ollut että se pyörä oli joku vieraileva tähti, ja taisi olla ulkomaankilvissä tms.

Rumaksi en pyörää sano, mutta itse taidan olla liian konservatiivinen jotta tuon näköistä pyörää hienona pitäisin.

Meillä Hailacissa oleva laite on rekisteröity (MH-900) ja näin ollen verotkin suomeen maksettu. Joten uskoisin verottajan vertaavan maksuja ko. laitteen veropäätökseen. En kyllä nyt ulkoa muista paljon veroja meni.

Ja siihen, että onko noita paljonkin täälläpäin niin voin sanoa, että meidän tietojemme mukaan ko. laite on ainut suomessa ja alunperin niitä ei tullut pohjoismaihinkaan kuin tuo yksilö. Ruotsissa olen yhteen törmännyt, mutta silti uskon, että ei niitä ole pohjoismaissakaan kuin korkeintaan muutama.

Tervetuloa ihastelemaan paikan päälle jos kiinnostaa.

NIKO

Olen sitä Hailacin MH-900:aa joskus paikan päällä ihastellut ja täytyy sanoa, että on se erikoinen peli. Kaunis?... ehkä, ruma... no ei sentään... se on Ducati. Etuviistosta nätti kuin mikä takaviistosta ainakin erikoinen. Mutta ennen kaikkea kiinnostavan näköinen peli. Intohimoja herättävä, eli aito Ducati.

Älä Faabio sano mitään, joojoo mä tiedän...

Back