Michelin ratarenkaat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PrivateeR
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aikoinaan nämä misukat piti lämmittää niin kuumaksi, kuin vain läppäreistä irtosi. Jos 80 asteisilla lähti, niin ekassa mutkassa oli molemmat polvet maassa.

Tuo T1mpan linkittämä Misukan ohje kertoo, että 90astetta ja tunti olis passeli lämmitys, eli kuulostaa samalta kuin esim. Dunlopeissa. Ite lämmittelin Dunlopit 95 asteeseen.

Kehitys kyllä kehittyy. Oikeista kisarenkaista mulla ei ole kokemuksia kuin jonkun 10 vuoden takaa (silloin Dunlopit oli jännittäviä vähän viileinä) mutta ainakaan Misukan Power Cup 2:n kanssa ei tarvitse lämppäreitä. Kierros-puolitoista rauhakseen ja sitten vaan syöttö päälle.

Ja aiempaan viitaten, löysin aiemmin tallentamani Misukan rengasoppaan, jota en ainakaan nyt ole onnistunut netistä löytämään. Siinä sanotaan, että PC2 on yksi yhteen PS mutta kuviolla.

Ennen ne lämmitettiin 120 asteeseen ja makuupussilla oli enemmän käyttöä päivällä, kun yöllä, et sai renkaat pysymään lämpimänä. Dunlop ei taida olla sitä kuuluisaa saippuaa, edes 65 asteisena.

Ennen ne lämmitettiin 120 asteeseen ja makuupussilla oli enemmän käyttöä päivällä, kun yöllä, et sai renkaat pysymään lämpimänä. Dunlop ei taida olla sitä kuuluisaa saippuaa, edes 65 asteisena.

Eipä noista nykyrenkaista taida enää oikein mitkään olla saippuaa ellei ole todella kylmä. Vielä 10 vuotta sitten taisivat olla selkeesti liukkaampia ja sitä paljon vanhemmista ei sitten tietoa olekaan. Oiskohan vanhimmat paistot ollu -07 tai -08, joilla oon ajanu.

WBAUM
käytettynä misukoista en itse maksaisi mitään, joten roskiskumimarkkinat saattaa olla köyhiä jatkossa. Tämä toki vain monta vuotta vanha oma mielipide, kun jollain powerslickeillä koitin ajaa.[/QUOTE]

Ensi kesänä tämä varmasti pitää paikkansa, koska käytetyillä misukoilla ei kertakaikkiaan tee mitään. Joku niitä kuitenkin yrittää myydä.

No toivottavasti ei kukaan menetä henkeensä siinä, et lajiliitto tienaa misukoilla.

Misukat on hyvät, laitetaan loppu tälle kitinälle. Kyseessä selvästi itkuinen muutosvastarinta. Aika leveällä pensellillä privateerikin värittää, poikkittainhan se mopo menee jos sutii niin kuin kerrot tai kuvittelet. Ettekö tunne näitä kuskeja kysyäksenne, jotka ajoi misukalla viime kauden? Samoissa kisoissa pyörineet kanssanne vai onko ORG kuskit jotenkin allergisia ulkopuolisille tai ne teille?

No tulihan se sieltä jälleen, iso paha privateerihän se värittää oikein nimeltä mainiten vaikka minä olen täällä yks harva joka ei ole puhunu mitään kokemuspohjaa muuta kuin sen mitä kuuli videolta. Mutta ei se mitään, koska jos piirtää paha PrivateeR ni niin piirtää sitte Eemeli ja peetukin... Mutta eihän niitä nyt sovi nimeltä maalata koska eihän ne ole pahoja tyyppejä....

Ja sehän oli peetu joka siinä videolla suti enkä minä joten se varmaan sit räpelsi kaasua niinku amatööri... Ei mut hitto sehän on Suomen mestari, eihän se voi räpeltää........ No mut privateer on silti paska jätkä, vituillaan sille kaikki kuorossa nimeltä. Kuka seuraavaks? :wanna:

Noh.. jahka lumet lähtee, niin lupaan kertoa tänne ensipuraisun misukoista. Turha alkaa vielä mutuileen. Muistaakseni joskus ollu joku roskiksesta kaivettu takakumi, eikä se erityisemmin mieleen jäänyt. Uudet ja etenkin tän vuosikymmenen renkaat varmaan voi yllättää jopa positiivisesti.

Noh.. jahka lumet lähtee, niin lupaan kertoa tänne ensipuraisun misukoista. Turha alkaa vielä mutuileen. Muistaakseni joskus ollu joku roskiksesta kaivettu takakumi, eikä se erityisemmin mieleen jäänyt. Uudet ja etenkin tän vuosikymmenen renkaat varmaan voi yllättää jopa positiivisesti.

Mites sadekelin Misukat? Yhden päivän opettelin viime kesänä sadehommia jollain "vanhalla rieskallla", joka kyllä pelasi oikein hyvin ja tuntui pitävän ihan kohtuullisesti loppuun saakka. Sormituntumaltaan kumi oli huomattavasti tahmeampi kuin edessä pyörinyt muutaman vuoden vanha Pirelli.

Mites sadekelin Misukat? Yhden päivän opettelin viime kesänä sadehommia jollain "vanhalla rieskallla", joka kyllä pelasi oikein hyvin ja tuntui pitävän ihan kohtuullisesti loppuun saakka. Sormituntumaltaan kumi oli huomattavasti tahmeampi kuin edessä pyörinyt muutaman vuoden vanha Pirelli.

Black and round. Se mitä noilla oon ajanu niin toiminu ihan hyvin. Tosin kokemusta sadekelistä ei mulla ihan hirveästi ole. Pari settiä kisojen ohessa ja yks puolikas kisalähtö muistaakseni.

Itse en ole ajanut sateella pääosin kuin Pirellillä, mutta mitä tutut on ajaneet Misukalla, niin toimii paljon paremmin kylmässä, kuin Pirelli. Joku Suomen kesä, 5 astetta lämmintä ja vettä vaakasuoraan, niin en suosittele Pirelliä. Pirelli pelaa kyllä oikein hienosti ainakin Kemoralla ja Motoparkissa ja myös vanhalla Alastarolla. Kylmälle Botnialle laittaisin jotain muuta. Uusimmalla Alastaron pinnalla en ole ajanut edes kuivalla.

Misukan sateiset olisin ostanut koka tapauksessa, joten siltä osin ei haittane. Bridgen sateiset oli muistaakseni kans aika helpot ajettavat. Muistan yhden reissun Alastaron vanhalla pinnalla, kun alkoi tulla veden lisäksi lunta. Siinä kohden oli pakko noataa käsi ylös virheen merkiksi.

Edit: Lisätään vielä sen verran, että kun en ole saanut jotain rengasta toimimaan, niin ei se välttis renkaan vika ole. Voi ihan hyvin olla, että ei toimi alustan kanssa yksiin tai en vaan osaa. Mutta tuollaisia kokemuksia kuitenkin.

Back