• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Michelin - topic

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Hookala
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Itellä on tuossa "uudessa" mopossa nuo supersportit alla. Tuntus toimivan kadulla ihan hyvin.
onko jollakin kokemusta onko sateella liukkaat?
Radalle jos eksyy niin pelaako ilman lämppäreitä?
:paikallatuulee:
 
Toimi radalla oikein mainiosti ilman lämppäreitä. Sateella en kovin paljoa ajellut, hiukka liukkaat ne ainakin uutena oli.
 
Power cupeista olis kyssäri. Eilen Botnialla ajellessani takanen kului tosi siististi. Kokeilin lämminpaineita hieman muutella mutta ei mainittavampaa eroa syntynyt. Alussa oli 2.3bar josta laskin sitä 2.25 ja nostin 2.45. Kaikki paineet mitattu noin minuutin sisällä varikolle tulosta. Voi olla että etupään vaimennukset ei ihan ole kohdallaan. Painuma on asetettu kohdilleen aikaisemmin. katso liitettä 3136

Vastataan vaikka onkin vanhan viesti, kun saattaa auttaa jotain muuta saman ongelman kanssa painivaa. Tuon näkönen etusen repiminen johtuu geometriaongelmasta, eli etusella ei ole tarpeeksi painoa. Helppo kokeilla nopeasti kun ruuvaa esijännityksillä pyörää muutaman millin etupainoisemmaksi. Esim. 2-3mm keulasta pois ja saman verran taakse lisää esijännitystä. Jos korjaantuu niin sitten vaan takaiskarin pituutta/keulan korkeutta muuttamalla geometria etupainoisemmaksi ja esijännitykset takaisin alkuperäisiin arvoihin.
 
Onkos joku jo ehtinyt testata täksi vuodeksi uudistuneita Power Cup Evo ja Power Slick Evo-renkaita?
 
Pähkäilen uutta rengassettiä ja kiinnostaisi kuulla kokemuksia Pilot Power 3:sta.
Millaisia tuntoja on herättänyt kadulla/radalla ?
Pyörä on S1000RR.
 
Terkan kanssa samoilla linjoilla. Uutta kumia pitäs saada kevääksi alle ja Michelinit on mielessä. Ajatuksissa lähinnä tuo Pilot Power 3 ja Power Supersport.

Käyttö on yhdistelmä katu- ja rata-ajoa, pyörä on CBR 1000rr. Ja kuski on ratahommissa ihan noviisi.

Käsittääkseni tuo Power Supersport on pykälän rataisampi, mutta Pilot Power 3 taitaa olla uudempi malli(parempi/kehittyneempi?). Hinnassa pienoinen etu Pilot Powerin hyväksi.

Mielelläni kuulisin kokemuksia varsinkin tästä Power Supersportista ja sen soveltuvuudesta katu-/rata-ajoon. Pilot Power 3:sta on sen verran kokemusta että nykyisenä etusena toimi omaan käyttötarkotukseen ihan hyvin.

Edit: Cb-61 ja Teppoman tuossa ylempänä jo kertoilivatkin omien kokemustensa mukaan noiden Supersporttien toimivan kadulla ja radalla ilman lämppäreitä ihan hyvin.

Nyt tarvisin vielä neuvoa kummat mahtaisi olla viisaampi valinta?
 
Viimeksi muokattu:
Käyttö on yhdistelmä katu- ja rata-ajoa, pyörä on CBR 1000rr. Ja kuski on ratahommissa ihan noviisi.

Käsittääkseni tuo Power Supersport on pykälän rataisampi, mutta Pilot Power 3 taitaa olla uudempi malli(parempi/kehittyneempi?).

Supersport meni viime vuonna uusiksi ja siitä tuli Supersport Evo. Supersport Evo on tosiaan pykälää enemmän ratarengas kuin Power 3 mutta kuitenkin yhä täysin katurengas. Esimerkiksi lämppäreiden käytöstä ei ole juurikaan mitään hyötyä sillä renkaan optimaalinen käyttölämpötila saavutetaan ilmankin niitä.
Supersport Evo suosituslämpötilat ja paineet radalla:

Lämpötilat Ala Optimaali Yläraja
Etu 35C 60C 110C
Taka 40C 80C 140C

Kylmä paineet
Etu 30 psi (2,05 bar)
Taka 25 psi (1,75 bar)

Se kumpi on parempi rengas on täysin kiinni kuskista ja vauhdeista. Supersportilla pääsee ainakin teoriassa hieman kovempaa radalla mutta Power 3 taas kestää kadulla pidempään.
 
Ajoin viimekesänä noin 5tkm noilla supersportti evoilla. Takarenkaita meni kaksi, eturenkaassa on vieläkin vähän pintaa. Olisi mennyt varmaan yhdelläkin takarenkaalla mutta burnis...
En huommanut katuajossa mitään erikoista liukkautta, toki kylminä päivinä aluksi vähän rauhallisempaa ajoa.
Rata pitoon en ota mitään kantaa tällä ajokokemuksella.
 
Taidan kallistua nyt noiden PP3 suuntaan. Varmaan riittävät mulle hienosti radalla. Ja pysyvät varmasti pidempään käyttökelpoisena maantieajoissa kovemman keskialueensa ansiosta.
Laitan sitten keväällä mahdollisimman tuoretta alle. Ja kesällä ilmottelen käyttökokemuksia.
 
Back
Ylös