• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Midland BT2

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja oba
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

oba

New member
En löytänyt tälle härpäkkeelle omaa ketjua, joten siksi uusi....

Ongelmana omassani on, että tuo kuulokkeen piuha irtoaa ajossa joka kerta.

Pitäisikö tuon liittimen lukittua jotenkin eli onkohan omassani jotain vikaa vai onko tuo ominaisuus, joka pitää ratkaista tipalla kuumaliimaa tms.?

Mitenkäs ongelma ratkesi? Kiinnostaisi kun itsellä BT2:ssa sama vika ja pari päivää sitten Kaukomarkkinoiden huoltoon laittamaani viestiin ei ole vaivauduttu vastaamaan.

Saatko kuvaa siitä plugista ja reiästä? Olen itse ostamassa samanlaista niin tietää sitten etukäteen vähän varoa.

Tuttu vika. Ongelma on, että tuo urosliittimen tiivistekumi on hieman liian turvoksissa, eikä mene kunnolla perille asti. Sitten kun sitä on pari kertaa väkisin tunkenut se alkaa repsottaan ja on entistä hankalampi laittaa paikoilleen. Valmistajan suunnitteluvirhe.

Korjasin asian laittamalla kumilenkin pitämään piuhan paikoillaan. Hyvin on sen jälkeen pelittänyt. Akun latausta varten en kumilenkkiviritelmää jaksa irrottaa, vaan kiikutan kypärän laturin viereen.

Mulla taas ei oo kertaakaan irronnu, paitsi kun sen tietty repii irti.
Sattunu ilmeisesti keskiviikko kappales mulle.

Saatko kuvaa siitä plugista ja reiästä? Olen itse ostamassa samanlaista niin tietää sitten etukäteen vähän varoa.

Tässähän tämä kuvatus

thumb_BT2_liitin.JPG

Värkki toimi mainiosti ensimmäiset kolme parin tunnin reissua, mutta viimeisimmällä alkoi pätkiä ja välillä kuului ainoastaan toiseen korvaan. Liitäntä tuntuu jämäkältä, mutta on ilmeisen herkkä äärimmäisen pienellekin ajoviiman aiheuttamalle liikahdukselle. Ääni palautuu taas hetkittäin liitintä tuuppaamalla  
mad.gif

Mitenhän tuo maahantuoja on suhtautunut ongelmiin kun minun tapauksessani ainakin takuuta jäljellä joulukuulle... siis ajokauden loppuun  
tounge.gif

Edit: Ajattelin, etten laita ainakaan liian isoa kuvaa ja tässä tulos. Miniusbista minikuva

Tyyppivikana joka värkissä.. Et siis ole saanut maanantaikappaletta. Tai ne on kaikki sellaisia..

Jaa no ei kaikissa ole vikaa. Mulla alkaa kolmas kausi moisen kapistuksen käytössä ja ongelmia ei juurikaan ole ollut. Muistaakseni pari ekaa ajelua liitin irtosi ja kerran tais yksikkökin melkein tippua, mutta siirsin yksikön paikkaa hivenen ja nyt on homma pelittänyt ihan hyvin. Luulisin, että aluksi päätä käännellessä osui takkiin tai jotain
nixweiss.gif

Hyvä systeemi, teline vois toki olla jämäkämpi.

Joo eiköhän tuo takuuseen mene jos ei paikallaan pysy. Eikä minikuva haittaa, ainahan voi zoomata! Jos ei takuuseen haluta laittaa niin kunnolla vaan survot plugin perille ja jotain liimaa tyveen
smile_org.gif

Liitin sinänsä pysyy keskusyksikössä kiinni eikä auta vaikka kuinka syvään työntäisi kun tuntuu, että kaikki karvat eivät saa kosketusta. Toimii satunnaisesti kun urosliitintä työntää hitusen taaksepäin kapineen ollessa kiinni kypärässä ja kypärän ollessa päässä... edellyttäen, että kypärän visiiri osoittaa eteenpäin  
biggrin.gif

Karvoja ei takuuaikana viitsi taitella vaan maanantaina alan pommittaa maahantuojaa puhelimitse sähköpostin sijaan.

Viime kesä ajeltu näillä ja hyvin on pysynyt kiinni pitkin koko päivänkin kestäviä ajeluja, eikä pätkinyt mitenkään vaikka kolhinut samoilla reissuilla milloin kahvittelumestan pöytiin ja tuoleihin ja milloin mihin. Pätkinyt ainoastaan kun on 'päässyt karkuun' toiselta.  
062802moto_prv.gif

Olen kyllä asettanut johdot yms todella tukevasti kypärään, ettei ne kauheasti ajossa heilu eikä huoju ja ne on alusta asti ollut asennettuna niin.

Ehkä meilläkin on sitten kaverin kanssa keskiviikkokappaleet ja poikkeus vahvistaa...

Aika laajalti ongelmia näemmä. Minäkin luulin että mulle ja kaverille sattu maanantai kappaleet. Kaverilla suli liitin kokonaan käyttökelvottomaks. Mulla ei ole koskaan toiminut tuo liitin kunnolla, on ollut kumilanka ja rautalanka virityksiä että liitin pysyy paikallaan.

Nyt sitten taivuttelin laitteen puolelta nuppineulalla kosketuspintoja ja kehystä tiukemmalle, helkutin varovasti.
Tuli jonkun verran paremmaksi mutta pätkii oikean puolen kaijutin vieläkin eli johtoa joutuu heiluttelemaan edelleen.

Tasan ensimmäinen ja viimenen midland bt2

Joo, samaa kosketushäiriötä löytyy täältäkin; oikea kanava on täysin hiljaa vaikka kuinka nitkuttelee liitintä. Vasenkaan ei kuulu ellei liitin ole juuri oikeassa linjassa planeettojen kanssa.

Tämä vehje on jo kertaalleen vaihdettu takuuseen viime kesänä kun liitin hajosi osiin. Nyt virallinen takuuaika (12kk) onkin näppärästi mennyt umpeen jo 10kk sitten.

Vähän kökkö vehje muutenkin, vaikka sillon kun toimii niin toimii ihan kivasti (bike-to-bike) joskin kantomatka on melko surkea. Jos välimatkaa on vähänkin enemmän pitää päätä kääntää niin, että bt2 "näkee" toisen pyörän tai muuten rätisee ja pätkii.

Uudet systeemit vaikuttaa lukemani perusteella jo edes hieman paremmille, mutta hintaakin on pistetty n. 25% lisää.

Tuttua tekstiä. Takuuta jäljellä onnekkaasti viikko kun huomasin liittimen menneen kappaleiksi, toinen puoli keskusyksikön sisällä. Ipodilta keskusyksikköön menevä johto ei kestänyt kuin 2 viikkoa.

Ärsyttävää kun vehkeet on ihan kertakäyttöluokkaa, hinnan perusteella noilta kuitenkin odottais jotain muuta.  
shaun.gif

Lähetin omani Kaukomarkkinat Oy:lle, mistä sain parin viikon odottelun jälkeen uuden audiosarjan ja keskusyksikön. En ole vielä raaskinut kokeilla vaan säästelen kesän pidempään reissuun. Takuuta riittäisi vielä joulukuulle.

Minun BT2 laitteet lakkasi parittelemasta keskenään. Parittelu epäonnistuu myös puhelimen ja zumon kanssa. Yhteys muodostuu, mutta katkeaa muutaman sekunnin päästä. Olen "resetoinut" molemmat laitteet, eli poistanut ohjekirjan mukaisesti kaikki paritukset laitteista. Olen myös koittanut parittaa molemmilla BT2 yksiköillä, niin puhelinta, kuin zumoa, eikä vain onnistu.
Olisiko kellään ollut vastaavaa robleemaa ko. vehkeiden kanssa, tai olisiko muuten vain hyviä ideoita?

Back