Mielitekoja (pyörää koskien)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JTS
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JTS

New member
Mites porukalla on mielitekoja noin niinkun pyörämerkkejä/malleja koskien?

Mulla vaihtuu aina aika ajoin himon kohde, mutta taustalla on silti aina joku sellainen jota on pitempään miettinyt.

Millon on KTM SD tai Supermoto 990, välillä taas FZ1-N tai FJR, Speed triple 1050 ajoittain, tai joku nätti customi(HD, Trumppa tai intikka).

Taustalla on vähän yllätyksellisesti pyörinyt pitkään BMW K 1200 R / 1300R, myös MT-01 tai uusi v-maxi on välähdellyt siellä.
Bemari kyllä eniten, kokonaisuutensa ansiosta.

Jotta semmosta  
tounge.gif

sport05.gif

Tuollaista kunnollista kisakireetä +500cc supermotoa on tehnyt hetkisen aikaa mieli. Etenkin kotarin uudempia lc4 ja husseja sekä husia. Kerran olen ktm exc 400 motovanteilla ajanut. Jokin siinä pyörässä epäilytti, kun ei oikein sytyttänyt ensikokeilulla, ehkäpä moottori oli vähän vajaa kokoinen.

Omistaisin moisen tälläkin hetkellä, muttei palvele ainoana pyöränä tarpeitani. Rahavirtaa odotelessa.

10R:ää on tehnyt mieli jo useamman vuoden. Ei oo vaan rahaa tarpeeksi vielä vaikka noita vanhimpia saa jo suht edullisesti.

H-D BigTwini... hankinnassa... mut pitää olla erilliskoneella ja joitain muitakin reunaehtoja. Japanialainen matkalehmä ei nyt sit kuitenkaan ollut mun juttu ja huolella koeajellut jaappanian customit maistui vaisuilta. Rocket III tuntui ja kuulosti typerältä. Eli paluu bigtwiniin muutaman vuoden tauon jälkeen on mielitekona.

Juuri nyt ei ole mitään polttavaa himoa mihinkään pyörään... Gessua olin salaa kattellut muutaman vuoden ja juhannuksen jälkeen sellainen tuli talliin.

12R tai sitten BMW K 1200S (meniköhän noi kirjaimet sinne päinkään) välillä taas polttelisi joku cafe-racer tyyppinen tai supermoto.

Moto-Guzzi V11, Yamaha MT-01, BMW K1200R on kai lähinnä sellaisia, jotka on pidempään pyörineet mielessä. RSV1000R ja M1800R on olleet tuollaisia pyöriä jotka on nyt sitten koettu. Trumpan Thruxton oli, mutta Scrambler tuli sen sijaan ja nyt ei Thruxton kauheasti enää kiinnosta.

Lisäilen tähän sitten kun tulee mieleen lisää.
biggrin.gif

^ Pitää minunkin aina lisäillä, kun tekee mieli jotain pyörää...  
biggrin.gif

Paha kun mieliteko liittyy vaihteeksi ei-pyörään. Pyörää on helppo päivittää ja vaihtaa toiseen, mutta nyt tekisi mieli laittaa kakkosauto talveksi. Tämä ei olekaan niin helppoa, kun pitäisi löytää joko suora ostaja tai automies, joka haluaa mopon.

Auto olisi siis neliveto, jossa on sen verran voimaa, että pystyy ainakin liukkaalla leikkimään. Ei haldexia. Pyörän arvoinen, ettei tarvi enempää pistää rahaa kiinni leluun. Siispä se on jotain S2/S4 osastoa 90-luvun alusta tai Imprezaa saman vuosikymmenen lopusta. Popopo-pommi. Saa nähdä
smile_org.gif

Vaikka Tellun äänet sai ostamaan ekaksi pyöräksi SV:n, niin teinivuosien haave oli Bemarin K1 ja kyllä se vaan tekisi joskus mieli itselle lunastaa.

Päässä pyöriny H-D, busa, 1000sv, k1300r/1200, 1200gs jne. Tonnista vessaa ja h-d kokeilematta ja voittajana pysyny nykynen sv650. Customia tuskin ainooks pyöräks haluaisin joten odotellaan jos vaikka sais joskus sv:n päivitettyä isompaan.

Onkohan mulla vähän tylsät mielihalut mutta toivoisin että olis jossain kohtaa varaa 07-10 tonniseen FireBladeen tai saman vuotiseen R1. Mainitaan nyt viellä että ensivuonna toi on 08-11... ja siten jatkunee.

Ducati ruvennut kiinnostamaan ja Bonneville on jossain välissä pakko saada vaikka koristeeksi
smile_org.gif

GS:ää tehnyt mieli jo hetkisen, viikon ollut gs lainassa, yhtään ei halut ole helpottanut...
sad_orig.gif
Tietää rahanmenoo taas.. perkl...
biggrin.gif

Back