• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mikä 450cc crossi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Julle
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tollasen kun laitat niin ei tarvi pettyä/rassailla-KTM EXC 450-530 08->
Tehoa ja ajettavuutta löytyy vaikka enska onkin,ja kesto jotain muuta kuin crosseissa,niin ja huollosta tuskin helpompaa voi tehdä?
Ja sit ainakin KTM:n kohdalla noi US versiot aivan erilaisia mitä EU mallit.
Joku sitä öljyä näihin kyseli niin Bel-Ray thumper on hyväksi havaittu.

Ai niin mulla vois olla myynnissä 08 450 EXC 50h ajettu.
"kesto jotain muuta kuin crosseissa"

Voitko selventää, kun ei aukea tavan tallaajalle?

CRF 450 uudistui kaudelle 2009 aika radikaalisti. Uudistuiko 1100€ arvoisesti, paha sanoa. Jousitus muuttui Showasta KYB:iin ja paljon muitakin muutoksia. Osoitteesta www.motocrossdigital.com voit ladata lehden ilmaiseksi ja lukea jutun uudesta crf:stä. Sitä en kyllä muista missä numerossa se oli, mut eiköhän se niistä kansista selviä. Siellä on muidenkin merkkien koeajoja, mutta kannattaako niitäkään aina uskoa niin sen voi päätellä jokainen itse.

Jääratakestävyyden perusteella ei ehkä kannata merkkiä valita, siellä se kyyti koneelle on kuitenkin aika paljon kylmempää kuin normaalissa crossissa
smile_org.gif

Honda, paras ja varmatoiminen. Katoppa Viron hintoja, ainakin oisin ite hakenu sieltä, mut sit Jere, Lpr, tuli vastaan...
js

CRF 450 uudistui kaudelle 2009 aika radikaalisti. Uudistuiko 1100€ arvoisesti, paha sanoa. Jousitus muuttui Showasta KYB:iin ja paljon muitakin muutoksia. Osoitteesta www.motocrossdigital.com voit ladata lehden ilmaiseksi ja lukea jutun uudesta crf:stä. Sitä en kyllä muista missä numerossa se oli, mut eiköhän se niistä kansista selviä. Siellä on muidenkin merkkien koeajoja, mutta kannattaako niitäkään aina uskoa niin sen voi päätellä jokainen itse.

Jääratakestävyyden perusteella ei ehkä kannata merkkiä valita, siellä se kyyti koneelle on kuitenkin aika paljon kylmempää kuin normaalissa crossissa
smile_org.gif
Jääradalle pahvi syyläriin, ja kokeilemalla. Lämpömittari on kovasana.
Sinne on sivutkin iceroadracing...
js

Tollasen kun laitat niin ei tarvi pettyä/rassailla-KTM EXC 450-530 08->
Tehoa ja ajettavuutta löytyy vaikka enska onkin,ja kesto jotain muuta kuin crosseissa,niin ja huollosta tuskin helpompaa voi tehdä?
Ja sit ainakin KTM:n kohdalla noi US versiot aivan erilaisia mitä EU mallit.
Joku sitä öljyä näihin kyseli niin Bel-Ray thumper on hyväksi havaittu.

Ai niin mulla vois olla myynnissä 08 450 EXC 50h ajettu.
"kesto jotain muuta kuin crosseissa"

Voitko selventää, kun ei aukea tavan tallaajalle?
Niin sitä vaan meinasin että enskoissa hieman laimeempi toi viritysaste joten kestoltaan parempia,ja harrastelija vaikka nopeakin pääsee enskalla yhtä kovaa kuin crossilla ja aivan kylmiltään ei edes huomaa eroa tehoissa varsinkaan näissä 08 ja uudemmissa.
Honda muuttui todella paljon 09 malliin esim ruisku ja lähes kaikki muu.

Melkeinpä noista vaihtoehdoista ainoa varteenotettava kampe olisi toi CRF. Siihen saa osia mukavasti ja ne ovat melkein kohtuu hintaisia.

Japsien hinnat kun pompsahtaa vahvan Jenin takia niin kannattaa myös tsekata KTM:t.  
wink.gif
Kiitoksia kommenteista. Kotareissa hieman epäilyttää huollettavuus... Yhden LC4:sen omistaneena ei oikein innosta. Noh, ei kotari ollut mulla kuin yhden öljynvaihdon yli. Sitä tankattiinki sitten ohjekirjasta kolmen sivun verran
smile_org.gif
Ihan mielenkiinnosta kyselen, että mikä siinä wanhan LC4:n huoltamisessa on niin vaikeaa? Siis niin paljon vaikeampaa kun "uusien" moottoreiden.
No just esimerkiksi toi öljyn ja suodatinten vaihto.  Kertoo paljon jos ohjekirjassa ko toimenpidettä selostetaan 3 sivua  
smile_org.gif
Itse en kummempaa ko laitteelle ehtinyt tehdä kun se meni kaupaksi samantien mutta kaverit on kironneet laitteen huollon vaikeeksi.
No ei kai se parin sudin vaihto nyt niin vaikeaa ole varsinkaan, kun ne on aika hyvin näkösällä?

Se, että tehdas uhraa 3 sivua aapisesta öljynvaihtoon kertoo varmaankin perusteellisuudesta. Ainakin ennen noi kotarin aapiset oli ihan eri luokkaa kuin kilpailijoiden. Salkussa tuli täydelliset varaosaluettelot (moottori ja runko erikseen) , sekä huolto-opas.

Mun mielestä uudempien koneiden huolto on paljon vaikeampaa, kun venojen säätöäkin varten pitää ottaa nokka-alseli(t) irti jotta pääsee säätöpaloihin käsiksi. Muutenhan ne on ihan peruskauraa.

Niin ja samanlaisia ne on kaikki loppupeleissä... tunti ajoa ja neljä ruuvaamista ja pesua
tounge.gif

Kukaan ei ole vielä Hussea maininnut, mutta ulkomaisilla sivuille tuntuvat olevan luotettavan pelin maineessa. Tehoa on riittävästi ja muutenkin mainio peli on ollut tuo 450SMR. Pari vuotta olen ajellut, tosin ei mahdottomasti ole kilometrejä tullut, mutta ei ole ollut huoliakaan. 500km välein olen öljyt vaihtanut ja suodattimen pessyt.

Noniin, arpominen loppui ja tilasin Yamaha YZ 450 F:n (2008) kun sellaisen sai hommattua ee-speedin kautta. Muualta ei ylivuotista jammua enää saanut ja sen sai vielä kilpailukykyiseen hintaan...
smile_org.gif

Noniin, arpominen loppui ja tilasin Yamaha YZ 450 F:n (2008) kun sellaisen sai hommattua ee-speedin kautta. Muualta ei ylivuotista jammua enää saanut ja sen sai vielä kilpailukykyiseen hintaan...
smile_org.gif
Onnea sen kanssa.... (lue tuo mun ylempi viesti)
Jep, tietoisen riskin otin
smile_org.gif
Ja jääradallekkin meinaan yrittää päästä, nyt vaan metästämään jääratakummeja. Hyviä ja halpoja saa ehdotella, niitähän varmasti riittää...
talktohand.gif

smile_org.gif
smile_org.gif
Ja jääradallekkin meinaan yrittää päästä, nyt vaan metästämään jääratakummeja. Hyviä ja halpoja saa ehdotella, niitähän varmasti riittää...  
talktohand.gif
Montako tarviit? Paa privaa, mulla on etusia ja takasia. Paskoja ja hyviä, halpoja ja kalliita..... Yleensä kisan ajettuja, ja sitten vähän reeniä.

Aiemmin 450CRF:n venttiileissä oli jotain ongelmia, kuluivat pahasti??.
Titaaniset imuventtiilit ei tykkää pölystä/hiekasta. Nelarit tuppaa imemään ilmansa välistä mistä vain, joten ilmanputsarin kunto on ehdottomasti pidettävä hyvänä. Tämä on ollut osa syynä siihen.

Enempää merkkiuskollisten höpinöitä kuuntelematta: se on ihan sama minkä merkkinen peli on alla. Se mikä mielestäsi sopii ajoasennoltaan, osta se. Tai mikä mielyttää silmää...

Hondat varmaan ihan hyviä ainut, että ajoasento on kuin lankulla istuisi. Ajettavuus on ollut mielestäni hutera. Kokeilee hondia niin ei tahdo ikinä rata riittää, kun tuntuu kiemurtelevan.

Hussen ostat niin voi olla aika hiljasta saada myytyä sitten vaihtaessa sitä. Tarvikeosia on vähän niin ja näin saatavana. Tietty niitä saa mutta ei niin hyvin, kuin valta merkkeihin. Tuttavalla oli kaksi hussea, molemmat laukesi samoilla tunneilla. Sen takia en oikein arvosta.

Suzukit on hiton halpoja, ruisku ja kyllä ne kovasti maailmalla niillä vetää.

Ja yamahan näyttävästi ostit niin voitkin kertoa mielipiteet siitä vehkeestä.

Merkillä näissä peleissä ei ole kyllä mitään merkistystä loppupeleissä.

nim. nukun ktm:n kalsareissa
cool.gif

smile_org.gif
Tjaa, koneen kun koneen saa rikki. Mulla kurapyöränä ollu jammu wr 250f ja ihan pomminvarma peli ollu. Vuosmallia 2002 ja ajettu varmasti 2 kertaa maapallon ympäri ja vielä toimii.

Seuraavaksi varmaan venttiili katkeaa
smile_org.gif

PS. Polvi hajos ennemmin ku jammu.

smile_org.gif
talktohand.gif
Jos meinaat metriäkään ajaa muualla kuin jäällä niin osta silloin enskakumit kestoltaan 10 kertaa pidempi ikäiset nastojen suhteen..

smile_org.gif
talktohand.gif
Jos meinaat metriäkään ajaa muualla kuin jäällä niin osta silloin enskakumit kestoltaan 10 kertaa pidempi ikäiset nastojen suhteen..
Joo ei jääratakummeilla oikein muualla ajeta kuin jäällä.

Kaivellaas vanhoja ylös.
Itteä kiinnostas joku uusista ruisku 450, eniten honda tai suzuki.
Kertokaas jotain omista kokemuksista jos joltain löytyy kyseisistä pyöristä

Toimivia pelejä molemmat. Keltainen on halvempi kuin punainen. Suikassa tuntuis olevan ruutia enemmän, ainakin koneen luonne on paljon repivämpi kuin Hondassa.

Juuri rauhallisuutensa ansiosta Honda istuu paremmin harrastajan käteen, ainakin tälläisiä kommentteja olen kuulut kavereilta jotka ovat omistaneet molemmat pyörät. -09 Honda on rungoltaan melko ketterä kapine, omasta mielestä ehkä jopa turhan kapea...no kai siihen tottuu
biggrin.gif

-08 Suikkiin tuli takuuna uudet lohkot/koneet, joten varmista että on vaihdettu.

Ruisku-Hondista ei taaskaan tule mitään murheita mieleen
biggrin.gif

Back