Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
sanoi:Ei kai se ajaminen itsessään ole vaikeaa vaan se että kuinka moni ymmärtää olla ylittämästä omia kykyjään..
Mutta me mopoilijat kun sen tiedämme, osaamme asettaa omat "sensorimme" sitä vastaavaan asentoon.varmaan autojen kanssa törmäilyssä on se näkyminen ongelma ja se ettei autoilijat välttämättä käsitä miten nopeasti pyörä kiihtyy ja pysähtyy
sanoi:Tälläkin foorumilla monet painottavat rata-ajon, ennakoivan ajon kurssien ymv. teknisiä taitoja ja valmiuksia antavien valmistautumismenetelmien merkitystä. Toki nuo ovat tarpeen, jos/kun asiat menevät päin helvettiä, mutta huomattavasti isompi asia on asettaa oma korvienväli siten, että ei saata itseään tilanteisiin, josta pitää selvitä taidolla.
Helppo on ajella kun katsoo muutaman sekunnin tulevaisuuteen eikä tarvi improvisoida sen mukaan mitä tapahtui jo.huvittavaa vaan katsella, kun ajaa itse 50metriä takana ja näkee tilanteen kehittyvän ja motoristi vaan pöröttää vielä tietämättömyydessä melkein 30sekunttia, vaikka tilanteen todennäköisyys oli jo mielessä itsellä.
Oon samoilla linjoilla tuon lentokapteeniin kans.Tälläkin foorumilla monet painottavat rata-ajon, ennakoivan ajon kurssien ymv. teknisiä taitoja ja valmiuksia antavien valmistautumismenetelmien merkitystä. Toki nuo ovat tarpeen, jos/kun asiat menevät päin helvettiä, mutta huomattavasti isompi asia on asettaa oma korvienväli siten, että ei saata itseään tilanteisiin, josta pitää selvitä taidolla.
+10000C-A-D kirjoitti hienosti ja melko varmasti tuo on lähinnä "ultimaattista totuutta".
Uskoisin että tuolla asenteella pysyt hengissä ja jatkat vielä vuosiaC-A-D kirjoitti hienosti ja melko varmasti tuo on lähinnä "ultimaattista totuutta".
Olen itse aivan tuore motoristi, mutta vaikka kuinka kerryttäisin kilometerjä, treenaisin ja harjoittelisin radalla - valitsen silti mieluummin ennakoivan vaaratilanteiden välttämisen kuin niistä selviytymisen.
Liian paljon täällä(kin) näkee näitä "ku on reenannu, ni taitavat pärjää aina". Hienosti paistaa läpi usko omiin taitoihin, kun on käyty tänäkin kesänä kahdesti ratatreeneissä ja kerran parkkiksella kokeiltu hätäjarrutuksia.
Hätätilanne tulee täysin kulman takaa yllättäen, siihen ei ehdi varautua ja kaiken toiminnan pitäisi tulla refleksinomaisesti, paniikkia välttäen. Tuohon tuskin pystyvät muut kuin ammattilaiskuljettajat omissa kaadoissaan.
Minä TIEDÄN etten osaisi toimia edes 10% "oikein" paniikkitilanteesas, sen takia panostan siihen osa-alueeseen johon voi helpommin vaikuttaa. Ennakointiin.