• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Mikä avuksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PAPPA-63
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

PAPPA-63

New member
Onko muilla ongelmana kaasukäden puutuminen mistä moinen johtuu/taikka apu moiseen vaivaan.itte kun ajelen motarilla n30 km ajon jälkeen loppuu verenkierto moisesta kädestä ,vai olenko liian vanha tähän hommaan että kuuluu vanhuus vaivoihin syntyny  -63v  
sad_orig.gif
062802moto_prv.gif

TR:llä on moni pelastanut puutuvan kätensä
thumbs-up.gif
Hintaa moisella muovilärpäkkeellä n. 10-15e hiukan paikasta riippuen, mutta näpsäkkä tee-se-itse voi tietty yrittää vaikka pellistä vääntää samanmoisen
wink.gif

JOVAIN EI PUUDU JOS...!
sport05.gif

Set ompi nin ettäs jos ohjastaa liijan vähäse niin käy noin. Pithää lähteä jutammahan kunno matkohil, 300 miiliä ens alkuhu ja sit 1300 miilii perähän. Kyl se käs tottuhuu siun mutterpyörääs.

Tai sit sie jännität ja puristat suotta liikoo et otsasuonki pullistuu.

thumb_IMG_1319e.JPG

Apuna vain on se ruisekontrollis kun on niin voit sit tehä käelläs muutaki.
sport05.gif

Myös stongan vaihtamisesta matalampaan (jos sormet nousevat sydämen yläpuolelle) tai paksummista kahvakumeista voi olla apua.

Aja lujempaa, jolloin ilmavirta työntää yläkroppaa voimakkaammin, etkä nojaa käsiin niin paljon!  
tounge.gif

No, ei... Ittellä sama ongelma. Puristele kahvaa ja jumppaa sormia, auttaa aina hetkeksi. Mieti voisitko kääntää kahvaa enemmän vaikka ulospäin, jolloin ranteen kiertoliike olisi ergonomisempi.

Itse pyrin löytämään kaasukahvalla sellaisen asennon, ettei tarvi samanaikaisesti kiertää ja puristaa.

Poltatko? Itseltä loppui sormien puutuminen, kun lopetin tupakoinnin. Toinen on hanskat. Joissain hanskoissa ei vaan yksinkertaisesti veri kierrä sormissa. Ja tietysti se jännittäminen jää herkästi päälle. Tulee joku tiukka paikka ja sen jälkeen ajelee sama kireys käsissä.

Noin mulle kävi Banditin kanssa. ZRX1200 ei tehny samaa. Jos on taipumusta metsurin tautiin (valkosormisuus), ni se pitää pärrän valinnassa huomioida ihan ensiksi.

Jos sulla on kyykky, se istumistekniikka on must. Ku ite vihdoin opin keventään handut, alko muukin toimia.

Jaa, kyllä mää sanosin että iästä se on kiinni.
tounge.gif
.Pappa mikä pappa. No, mulla on kova ja liukas kaasukahva, että pitääki puristaa ettei vauhti hiivu. Hyvä ajohanska auttaa varmaan aikalailla.
062802jumpie_prv.gif

JOVAIN EI PUUDU JOS...!
sport05.gif

Set ompi nin ettäs jos ohjastaa liijan vähäse niin käy noin. Pithää lähteä jutammahan kunno matkohil, 300 miiliä ens alkuhu ja sit 1300 miilii perähän. Kyl se käs tottuhuu siun mutterpyörääs.

Tai sit sie jännität ja puristat suotta liikoo et otsasuonki pullistuu.

thumb_IMG_1319e.JPG

Apuna vain on se ruisekontrollis kun on niin voit sit tehä käelläs muutaki.
sport05.gif
Ei hitto näitä Huurteen sepostuksia
crazy.gif

Mut asiaan liittyen:
Pidemmillä taipaleilla(motari) tulee pidettyä kättä vain siinä kahvan päällä. Tai ainakaan ei sormet ole sen tupen ympärillä. Pelkkä nojaaminen riittää, eikä puudu käsi. Sama juttu vasemmalla puolella. Ehkei niin turvallinen konsti, mutta hyväksi havaittu ainakin vielä.

Toinen on hanskat. Joissain hanskoissa ei vaan yksinkertaisesti veri kierrä sormissa. Ja tietysti se jännittäminen jää herkästi päälle. Tulee joku tiukka paikka ja sen jälkeen ajelee sama kireys käsissä.
Itse huomasin myös tuon hanskahomman. Helpostihan sen siitä huomaa, jääkö käsiin painaumia ajon jälkeen?!? Hanskat vaihtoon...

smile_org.gif
Tärinää voi yrittää vaimentaa stongan päihin laitettavilla painoilla eli "pädeillä" samoin voi täyttää putken jollain raskaalla vaimentavalla, kuten hiekkepuhallus hiekalla tai lyijymurskeella.

Moi!

R6 tuntuu tietyillä kierroksilla (4000-5000 rpm) kivasti värisemällä puuduttavan käsiä, no tietysti vielä tulee välillä ruuhkassa ajettaessa puristettua ehkä turhaankin, nimimerkki nybörjare....
062802moto_prv.gif

Käsien puutuminen on osin kiinni pyörästä (ergonomia), renkaasta ja tien pinnasta. Täristääkö moottori tankoon asti, aiheuttaako aalloille kulunut eturengas tai karkea asfaltti tärinää.

Poltatko? Itseltä loppui sormien puutuminen, kun lopetin tupakoinnin. Toinen on hanskat. Joissain hanskoissa ei vaan yksinkertaisesti veri kierrä sormissa. Ja tietysti se jännittäminen jää herkästi päälle. Tulee joku tiukka paikka ja sen jälkeen ajelee sama kireys käsissä.
Ihmettelin kun sormessa tuntui oudolle mut annoin tuntuu vaan. Kotipihalle päästyäni otin hanskan pois ja keskisormi oli ihan valkoinen, siis ihan valkoinen ja sain hieroa sitä todella kauan että veri rupes taas kiertämään. Taitaa olla liian pienet hanskat mulla.

Kiitti vinkeistä ,varmaan se on osaksi ton tupakan syytä mutta luultavasti noi ajo hanskat jotka ovat löydetty baarin narikka hyllyltä mallia tarjoustato.
sport05.gif

Pappa mikä pappa ?
buttrock.gif
Samaa ikää edustan. Niskat on vaan niin jumissa ettei veri kierrä ja sitten puutuu kädet. Lääkkeeksi hierontaa ym. ja parempi ajoasento.

wink.gif
Kylläpä se pyrkii puutumaan minunkin kätöseni. Onhan tuota ikääkin kyllä, 52 vee... En polta, mutta jännitän kyllä aikalailla vieläkin,eka pyörä ja eka ajokausi.Välillä pitää oikein komentaa itseään,kun tulee puristettua kahvoja ihan turhaan.
Ukko kun kokeili pyörääni, viimeksi tänään,niin väitti sen tärisevän mahottomasti. Miepä en tiiä kun ei oo kokemusta muista mopoloista...
062802moto_prv.gif

Minä kokeilin tuota TR:ää ja sitten puutui koko käsi kyynärpäähän asti. Olen löytänyt keinon, joka auttaa itseäni. Eli Kummeleista tuttu valmentaja herra Vormisto jo sanoi, että "purista perseellä". Minä sovelsin ohjeen siten, että kannata yläkroppaa vatsa- ja selkälihaksien avulla niin kädet jää suorastaan lepäämään tangolle, jolloin puutuminen helpottaa.

Toinen loistava neuvo on, että valitse ajoreittisi siten, että suoria teitä mahdollisimman vähän ja mutkia paljon. Mutkissa ei puudu, koska täytyy ajaa sitä pyörää, eikä istua vaan kyydissä.

Back