Mikä kusiainen?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja villero
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

villero

New member
Hakusessa olisi joku neljästä suuresta japanilaisesta 600 kuutioisesta. Rahaa ei ole tarpeeksi, joten n. 7 tonniin pitäisi pyörän lähteä. Omistan CBR600RR:n, johon olin täysin tyytyväinen ennen kuin se meni lunarikuntoon(omasta mielestä, tosin hommat kesken).

Jos katsotaan 2003-2004 vuoden kusiaisia, erottautuiko joku malli muista paremmuudellaan/huonommuudellaan? Kaikki kelpaavat ulkonäön puolesta, kunhan kilometrit pysyvät järkevissä määrissä. PS. omiakin saa tarjota, mutta pyörien hintataso on suht. selvillä.

Nyt ei siis haeta, sitä pyörää jonka (sinä) ostit hetken huumassa, kuten minä tein tuon RR:n kanssa, vaan pohditaan sitä mikä olisi tullut ostaa ominaisuuksien perusteella. Minkä pyörän esimerkiksi mp-alan lehdet valitsivat tuolloin parhaimmaksi?
 
Joo tosta 636 Kawasta oon myös lukenut positiivista. Uudemmista malleista kovin kehutaan Triumph Daytonaa, mut se menee varmaan yli budjetista.
 
Hakusessa olisi joku neljästä suuresta japanilaisesta 600 kuutioisesta. Rahaa ei ole tarpeeksi, joten n. 7 tonniin pitäisi pyörän lähteä. Omistan CBR600RR:n, johon olin täysin tyytyväinen ennen kuin se meni  lunarikuntoon(omasta mielestä, tosin hommat kesken).

Jos katsotaan 2003-2004 vuoden kusiaisia, erottautuiko joku malli muista paremmuudellaan/huonommuudellaan? Kaikki kelpaavat ulkonäön puolesta, kunhan kilometrit pysyvät järkevissä määrissä. PS. omiakin saa tarjota, mutta pyörien hintataso on suht. selvillä.

Nyt ei siis haeta, sitä pyörää jonka (sinä) ostit hetken huumassa, kuten minä tein tuon RR:n kanssa, vaan pohditaan sitä mikä olisi tullut ostaa ominaisuuksien perusteella. Minkä pyörän esimerkiksi mp-alan lehdet valitsivat tuolloin parhaimmaksi?
Sama tauti, lykkäsin CBR:n lunariin kesällä.
crazy.gif


Mielestäni CBR on tasapainoisin kokonaisuus ominaisuuksiltaan ja kevyt painoltaan. Ehkä mauttomin ja vähinten luonnetta. Sitä löytyy omasta takaa, joten nöyrästi totteleva pyörä on paikallaan.

Hyviä ne silti kaikki on. Oma koeajo tässä tärkein on ja käytetyn pyörän kohdalla myös kunto.

Kawassa pisti silmään huoltojen hinta tuolloin aikanaan. Perushuollot samoissa, mutta sitten silloin tällöin väliin tulee kallis huolto. Miten lienee nykyään.
 
r6:n puolesta voin sanoa sen, että laite lienee kohtuu hyvä kompromissi kaikenlaiseen ajeluun. Ei ole tehokkain eikä kisamaisin (puhutaan siis tästä vanhemmasta mallista, ei r6r:stä), mutta laitteella on mukava ajella pitempääkin matkaa. Ja vissiin pisin venttiiliensäätöväli kusiaisista
wink.gif
 
Hakusessa olisi joku neljästä suuresta japanilaisesta 600 kuutioisesta. Rahaa ei ole tarpeeksi, joten n. 7 tonniin pitäisi pyörän lähteä. Omistan CBR600RR:n, johon olin täysin tyytyväinen ennen kuin se meni  lunarikuntoon(omasta mielestä, tosin hommat kesken).

Jos katsotaan 2003-2004 vuoden kusiaisia, erottautuiko joku malli muista paremmuudellaan/huonommuudellaan? Kaikki kelpaavat ulkonäön puolesta, kunhan kilometrit pysyvät järkevissä määrissä. PS. omiakin saa tarjota, mutta pyörien hintataso on suht. selvillä.

Nyt ei siis haeta, sitä pyörää jonka (sinä) ostit hetken huumassa, kuten minä tein tuon RR:n kanssa, vaan pohditaan sitä mikä olisi tullut ostaa ominaisuuksien perusteella. Minkä pyörän esimerkiksi mp-alan lehdet valitsivat tuolloin parhaimmaksi?
Miksi muuten japsi?

Tähän on nyt pakko tyrkyttää Triumph Daytonaa!
biggrin.gif

On komia pyörä ja ominaisuudet kohdillaan.
Luotettavuus ko mallissa vähintäänkin japsien tasolla.
Monipuolinen pyörä ja voisi tosiaan näin syksyllä saada nipinnapin mainitsemaasi hintaan...
En kyllä tiedä, että onko tällä hetkellä yhtäkään myytävänä...
nixweiss.gif
 
Miksi muuten japsi?

Tähän on nyt pakko tyrkyttää Triumph Daytonaa!
biggrin.gif

On komia pyörä ja ominaisuudet kohdillaan.
Luotettavuus ko mallissa vähintäänkin japsien tasolla.
Monipuolinen pyörä ja voisi tosiaan näin syksyllä saada nipinnapin mainitsemaasi hintaan...
En kyllä tiedä, että onko tällä hetkellä yhtäkään myytävänä...
nixweiss.gif
Trumppeja ei myynnissä ole, ja taidan jollain tavalla vierastaa tuota 650 ulkonäköä.

Mitä nyt tänään on tullut kommenttia, voisi olettaa, että jokainen on ihan menevä peli. Pitääkin selvitellä tuon vanhan pyörän kanssa asiat loppuun, ja alkaa sitten metsästämään pyörää, jotka on oikeasti myynnissä, eikä vain esillä nettimotossa.
 
Itse kallistuin R6:seen muutaman koeajon ja Partasen Janin kanssa käydyn keskustelun jälkeen. Enkä ole katunut. Paitsi että -05 mallissa on parempi keula ja jarrut (omani -04). Oikein hyvä yleispyörä, radallakin pääsee isommista ohi jos osaa ajaa.

Kymppitonnin huoltoväli on myös plussaa.

Harmi kun olet nyt liikkeellä, omastani olisin luopunut 7 tonnilla vielä kuukausi sitten.
 
edellinen pyörä oli 03"636 ja omasta mielestä ja koeajojen perusteella tuon ikäsistä paras pyörä.muistaakseni tais olla myös 03 masterbikessä kärkikahinoissa sekä kaikissa testeissä kehuttu laite ja sopisi myös tuohon budjettiin.
 
Osta kawa 636 niillä muutamalla kuutiolla on uskomaton vaikutus. Itselle se olisi tuossa hinta luokassa ainoa mahdollinen. Loistava pyörä, itsella ei midn valittamista vaikka pois vaihdoinkin.
 
Miksi muuten japsi?

Tähän on nyt pakko tyrkyttää Triumph Daytonaa!
biggrin.gif

On komia pyörä ja ominaisuudet kohdillaan.
Luotettavuus ko mallissa vähintäänkin japsien tasolla.
Monipuolinen pyörä ja voisi tosiaan näin syksyllä saada nipinnapin mainitsemaasi hintaan...
En kyllä tiedä, että onko tällä hetkellä yhtäkään myytävänä...
nixweiss.gif
Trumppeja ei myynnissä ole, ja taidan jollain tavalla vierastaa tuota 650 ulkonäköä.

Mitä nyt tänään on tullut kommenttia, voisi olettaa, että jokainen on ihan menevä peli. Pitääkin selvitellä tuon vanhan pyörän kanssa asiat loppuun, ja alkaa sitten metsästämään pyörää, jotka on oikeasti myynnissä, eikä vain esillä nettimotossa.
Ok, makuasioistahan ei sovi kiistellä.
wink.gif


Btw, 650:stä tehtiin ainoastaan vuonna 2005.
2003-2004 se oli malliltaan Daytona 600.
No, lähes sama pyörä kumminkin...
baaa.gif


Japseista kawa636 olisi minun valinta, jos n.7ke olisi pyörää varten käytettävänä.
Ei muuta kuin tsemppiä korvauskäsittelyyn, toivottavasti lunastavat vanhan suosiolla...
thumbs-up.gif
 
Tähän kysymykseen löytyy oivaa puolueetonta (?) testitietoa Fast Bikes lehdestä viime kesältä. En muista ihan tarkkaan, että mikä numero on kyseessä, kun lehti on kotona. Kannessa huutaa isolla, että "Used 600's".

Kuitenkin, siinä testattiin yleisimmät kyykyt kahdessa porukassa, eli 5 vuotta vanhat ja 3 vuotta vanhat. Toki kannattaa muistaa, että testissä EI ollut 636 Kawaa mukana, joten tämä hieman himmentää testin arvoa.

Parhaaksi laitteeksi julistettiin K4 GSX-R, mutta mielestäni kaikista pyöristä oli kirjoitettu aika hyvin asiaa sekä puolesta että vastaan. Ainakin itselle tuli ihan hyvä kuva eri pyörien eroista/ominaisuuksista.

Toki oma arvio testistä voi olla hieman vaaleanpunaisten lasien läpi katsottu, koska oma "eka pyörä", eli K2 GSX-R sai 9/10 pistettä...  
tounge.gif
Ostin nimittäin pyörän ihan sokkona, ilman mitään kokemusta moottoripyöristä, joten olihan mukava lukea positiivista "palautetta" valinnasta.
 
636:sta (ja monesta monesta muusta pyörästä) on muuten testitarinaa viime kesänä ilmestyneessä Motopörssin Testispesiaalissa. Siinä arvioidaan yksittäisten pyörien katu-, matka- ja rata-ajo-ominaisuuksia sekä kyytiläisen oltavia. Hyvä lehti omasta mielestä.
 
sanoi:
Osta kawa 636 niillä muutamalla kuutiolla on uskomaton vaikutus

Ei nyt sentään uskomaton...itselleni oli ainakin suuri pettymys, ei huomannut käytännössä, vaikka luonnollisesti kuutioita ei voita mikään...
Toki olen ajanut vain yhdellä Kawa-yksilöllä, mutta ei nuo testitkään('03) juuri eroja näytä...
 
sanoi:
Osta kawa 636 niillä muutamalla kuutiolla on uskomaton vaikutus

Ei nyt sentään uskomaton...itselleni oli ainakin suuri pettymys, ei huomannut käytännössä, vaikka luonnollisesti kuutioita ei voita mikään...
Toki olen ajanut vain yhdellä Kawa-yksilöllä, mutta ei nuo testitkään('03) juuri eroja näytä...
Olen kyllä ajanut kaikki vuoden 04 600 pelit ja kyllä niillä muutamalla kuutiolla on uskomaton vaikutus ja juuri sinne minne pitääkin eli alas ja keskelle.
wink.gif
Jos et mitään huomannut on varmaan pyöräsi ollut rikki, kun kaikki siis aivan kaikki tuttutni ja tuntemattomatkin joiden kanssa asiaa on pohdittu ovat kehuneet kawaa tehokkaaksi ja juuri niin tehokkaaksi ettei juuri muu kusiaisista käy kyseen. Paitsi trumppa, mutta sitä kun ei löydy 675 tuohon hintaan.
No onhan siinä myös tiukka ja hyvä ajoasento plussana ja toimivuus myös rataajossa.
 
Ok, sovitaan niin.
wink.gif


Vertasin vain omia koe-ajokokemuksia, sekä testeissä mitattuja paperiarvoja 0-1000m sekä 60-160 suurimmalla vaihteella, kumpaakaan kawa ei voittanut..
tounge.gif

Eikä ollut suurin mitattu teho, väännön maksimiarvo oli kyllä jaetulla 1.sijalla..
Tosin testit on vaan testejä...
 
Tää ei ehkä pysy ihan alkuperäisessä aiheessa, kun ei oo mitään kokemuksia käytännössä eikä luettuna, mut tässä olis yks hintahaarukkaan sopiva ja vähän ajettu pyörä, joita ei tuu kovin usein tiellä vastaan. Omaa pyörää samasta liikkeestä hakiessani näin tuon kyseisen pyörän livenä ja mielestäni näyttää vielä paremmalta kuin kuvasta. Näytti Micronin slipari olevan paikallaan enkä yhtään naarmua nähnyt pikaisella vilkaisulla.

Tosiaan tekniikasta ei sitten minkäänlaisia kokemuksia...kunhan ehdottelen vaihtoehtoja...
 
vm-03 636:lla 24tkm ajettuna, ei ole pyörästä mitään pahaa sanottavaa. Yksinkertaisesti upea pyörä ja ne lisäkuutiot tuntuivat minunkin mielestäni. Ainoa huono puoli oli se, että myös varkaat tuntuivat tykkäävän 636:sta...
mad.gif
..2 krtaa se vietiin...


Suosittelen Kawaa!
bowdown.gif
 
Osta kawa 636 niillä muutamalla kuutiolla on uskomaton vaikutus. Itselle se olisi tuossa hinta luokassa ainoa mahdollinen. Loistava pyörä, itsella ei midn valittamista vaikka pois vaihdoinkin.
no jos noiden kuutioiden perusteella valitsisi tuon isoimman, niin sit ois sama ottaa vaikka gsx-r750. hinta tosin on sit jo melkein sama kuin tonnisessa... kait sitä saa aika hifistelijä olla, jos normaalikoeajossa huomaa isompia eroja noissa japanilaisissa samanikäisissä ja tehoisissa.
 
Back
Ylös