Mikä on Suomipyörä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sammy76
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

sammy76

New member
mikäs juttu toi "suomi pyörä" juttu oikein on kun tuntuu nettimotossa ja liikkeissä kiinostavan ja mainostettavan
withstupid.gif


sitku se on "suomi pyöränä" mainostettu ni tuntuu olevan paskemmat varusteet ja absit puuttuvan mutta korkeampi hinta
crazy.gif


onks niin että jotkut pyörä-yksilöt oikeasti valmistetaan suomessa
idea3.gif
 
mikäs juttu toi "suomi pyörä" juttu oikein on kun tuntuu nettimotossa ja liikkeissä kiinostavan ja mainostettavan
withstupid.gif


sitku se on "suomi pyöränä" mainostettu ni tuntuu olevan paskemmat varusteet ja absit puuttuvan mutta korkeampi hinta
crazy.gif


onks niin että jotkut pyörä-yksilöt oikeasti valmistetaan suomessa
idea3.gif
Kyllä kyllä Suomessa tehdään Valmetin tehtaalla Uudessakaupungissa ainakin haijjjapusia,kiksereitä,rykkösiä,räkkösiä ja jopa räikkösiä.vanhoista saabin ja lada samaran osista kasataan ja eihän niissä mitää abseja ollu niin ei oo suomi haijjapusassakaan
033102beer_1_prv.gif
crazy.gif
 
Kyllä kyllä Suomessa tehdään Valmetin tehtaalla Uudessakaupungissa ainakin haijjjapusia,kiksereitä,rykkösiä,räkkösiä ja jopa räikkösiä.vanhoista saabin ja lada samaran osista kasataan ja eihän niissä mitää abseja ollu niin ei oo suomi haijjapusassakaan  
033102beer_1_prv.gif
 
crazy.gif
Kyllä nyt on tullut väärää tietoa.
Ei niitä suomessa tehdä.
Vaan tottahan jokaisella valmistajalla on erillinen suomi-osasto, kuten autopuolellakin...
tounge.gif
 
Kyllä kyllä Suomessa tehdään Valmetin tehtaalla Uudessakaupungissa ainakin haijjjapusia,kiksereitä,rykkösiä,räkkösiä ja jopa räikkösiä.vanhoista saabin ja lada samaran osista kasataan ja eihän niissä mitää abseja ollu niin ei oo suomi haijjapusassakaan  
033102beer_1_prv.gif
 
crazy.gif
Kyllä nyt on tullut väärää tietoa.
Ei niitä suomessa tehdä.
Vaan tottahan jokaisella valmistajalla on erillinen suomi-osasto, kuten autopuolellakin...  
tounge.gif
Ai vitsi no niinpäs onkin
biggrin.gif
033102beer_1_prv.gif
 
mikäs juttu toi "suomi pyörä" juttu oikein on kun tuntuu nettimotossa ja liikkeissä kiinostavan ja mainostettavan
withstupid.gif


sitku se on "suomi pyöränä" mainostettu ni tuntuu olevan paskemmat varusteet ja absit puuttuvan mutta korkeampi hinta
crazy.gif


onks niin että jotkut pyörä-yksilöt oikeasti valmistetaan suomessa
idea3.gif
Tässä lainaus eräästä toisesta viestiketjusta.

"ei niissä mitään eroa ole, samassa tehtaassa tehty kuin vastaava ns."suomi pyörä" todennäköisesti on paremmin huollettu, paremmin varusteltu ja pienemmillä kilometreillä kuin vastaava "suomi pyörä"
lookaround_orig.gif


itsellä toinen "harmaatuotu" pyörä menossa, ensimmäinen meni yksityiselle ostajalle ja toinen saapui satamaan viime tiistaina. PanEuropean 1300 -05 ABS
smile_org.gif


molemmat pyörät aivan huippukuntoisia, hyvin varusteltuja sekä pienillä kilometreilla.
huollossa kerkesin pannarin käyttää ja huoltomies tokaisi että kyllä on hyväkuntoinen virheetön pyörä
blush.gif


no okei kaikkia tietysti kiinostaa tietää säästinkö rahassa mitään..   vastaus on kyllä, ei ehkä tuhansia euroja mutta satoja euroja, sekä sain todella hyväkuntoisen pyörän
smile_org.gif
"
 
" samassa tehtaassa tehty kuin vastaava ns."suomi pyörä" todennäköisesti on paremmin huollettu, paremmin varusteltu ja pienemmillä kilometreillä kuin vastaava "suomi pyörä"
Huomioita:

-Keski-Euroopassa on joskus ihmetelty Suomen maahantuojien vaatimia tiheämpiä huoltovälejä.
-Siellä on paremmat pyöräilykelit ja monipuoliset tiet. Pyöriä käytetään enemmän.
-Ajokausi on vähintään 1,5 kertainen pituudeltaan verrattuna Suomeen.  

Ylläolevasta huolimatta lähes kaikki siellä jo vaihtoon tulleet esikouluikäiset ja ulkomaille myydyt ovat vain puolet ajettuja verrattuna kotimaisiin.

Ajossa olevat pari/kolmevuotiaat näyttävät olevan suurinpiirtein saman verran ajettuja (tai enemmän) kuin meillä.

Ilmeisesti ne pannaan siinä iässä muutamaksi vuodeksi naftaliiniin halpenemaan ennen Suomeen myyntiä.
tounge.gif


Jokin tässä yhtälössä "mättää"
nixweiss.gif
 
Ilmeisesti ne pannaan siinä iässä muutamaksi vuodeksi naftaliiniin halpenemaan ennen Suomeen myyntiä.
tounge.gif


Jokin tässä yhtälössä "mättää"
nixweiss.gif
Ja originaalien suomipyörien mittareiden kilometrimäärät pysähtyy mystisesti ~50tkm:iin, oli ne sitten 3 vuotta tai 20 vuotta vanhoja...

Jokin tässä(kin) yhtälössä "mättää"
nixweiss.gif
 
Olen kerran pääni lyönyt HARMAALTA TUOJALTA OSTETUN PYÖRÄN STONGAAN, enkä enää sitä ikinä tee, nimittäin ostin sen saatanallisen HARMAAN TUONTIPYÖRÄN EI VIRALLISELTA KAUPPIAALTA! Siitä sitten sitten alkoi alamäki, josta en ole vieläkään toipunut. Koko paska hajosi heti kättelyssä, kesä pilalla ja takuukorjaukset sun muut oli niin vitun vaikeeta, eikä aikataulut pitäneet milloinkaan, omat kulut oli satoja euroja ja pääkoppa sekaisin, en nyt ala liikettä ja asiaa esille tuomaan, kun aikaa on jo mennyt, mutta jos fyffee riittää, niin älkää ostako noilta mitään muutaman satasen tähden. Paljon helpompaa ainakin itselle on ollut ostaa tunnetuilta "virallisilta maahantuojilta" mopot, koska jälkimarkkinointi ja asiointi muutenkin on toiminut hyvin, jopa takuuajan päätyttyä. Sanotte mitä sanotte!
wink.gif

Se vielä, että olin tuolloin ottanut lainaa sieltä sun täältä ja oli tosi kiva maksella takaisin kulkuvälineenä vanha mummopyörä. Kyllähän se seuraavan talven aikana korjattiin, mutta en ikinä sitä ottanut vastaan, sain kyllä pääosin rahani takaisin ilman korkoja, kylläkin kovalla taistelulla!

Ostan aina ylivuotisen, on "uusi" ja takuut pelaa, säästää joskus tuhansia!!!!Hoplaa poijjaat
062802jumpie_prv.gif
 
Pari syytä vähäisiin kilometreihin tuontipyörässä.
1.Esim saksassa on valtavasti pyöriä,joten osaan tulee jo pakostakin
vähän kilsoja.
2 Halvemmat hinnat ja korkeampi elintaso.Pyöriä on vara ostaa
pientäkin tarvetta varten.
3 Löytyy sieltä paljonkin ajettuja,mutta jopparit sun muut suomi pojat
etsivät juuri näitä vähän käytettyjä.Kilsojen kuva ikäänkuin vääristyy
tuontivehkeissä.
4 Lisäksi siellä vaihdellaan mittareita pyöriin,joten ostaja on viime
kädessä vastuussa.
 
Osataan tätä "kilsaviilausta" hyvin täälä kieltolassakin.

Blokataan pyörän oma mittari pois käytöstä ja ajellaan sigman avulla. Ei kerry turhia kilsoja mittariin eli on myydessä "pikkukilsoilla!
smile_org.gif


Että luotettavia on nää suomipyörät...
 
Suomipyörä eroaa eisuomipyörästä lähinnä siitä syystä, että siitä on on ostettaessa suoritettu pienimuotoinen lisämaksu valtiolle, jota myös jossainpiireissä veroksi kutsutaan. Mutta ei syytä huoleen, vaikka tällaisen yksilön olisitkin käsiisi saanut. Voit huoletta markkinoida pyörääsi eteenpäin jopa yli 30% suuremmalla hinnalla, kunhan muistat myynti-ilmoituksessasi mainita tuotteen todella olevan Ns. "Suomipyörä"!
 
"Älyllinen ja sisällöltään kiinnostava kommentti.
Sen laatimiseen lienee käytetty koko kapasiteetti."


Kauanko kesti ymmärtää vai ymmärsitkö sittenkään  
wink.gif

Onko tosiaan jotkut noin vietävissä vai kuseeko omat kaupat...
Itsellä ainoastaan hyviä kokemuksia tuonti laitteista, tuuripeliä kuin myös näiden ns suomipyörien saralla aina kun käytettyä ostetaan.
Maksakoon ken tahtoo, mutta perusteita hinnoille ei ole. Tuotujen pyörien kunto on vain yleisesti paljon parempi kuin suomi romujen...
 
Suomipyörä=Pappatunturi,sen jälkeen ei oo taidettu täällä kakspyöräisiä valmistaa...
Nii että kaikki ne on uitettu jostain päin.
biggrin.gif
 
" samassa tehtaassa tehty kuin vastaava ns."suomi pyörä" todennäköisesti on paremmin huollettu, paremmin varusteltu ja pienemmillä kilometreillä kuin vastaava "suomi pyörä"
Huomioita:

-Keski-Euroopassa on joskus ihmetelty Suomen maahantuojien vaatimia tiheämpiä huoltovälejä.
-Siellä on paremmat pyöräilykelit ja monipuoliset tiet. Pyöriä käytetään enemmän.
-Ajokausi on vähintään 1,5 kertainen pituudeltaan verrattuna Suomeen.  

Ylläolevasta huolimatta lähes kaikki siellä jo vaihtoon tulleet esikouluikäiset ja ulkomaille myydyt ovat vain puolet ajettuja verrattuna kotimaisiin.

Ajossa olevat pari/kolmevuotiaat näyttävät olevan suurinpiirtein saman verran ajettuja (tai enemmän) kuin meillä.

Ilmeisesti ne pannaan siinä iässä muutamaksi vuodeksi naftaliiniin halpenemaan ennen Suomeen myyntiä.
tounge.gif


Jokin tässä yhtälössä "mättää"
nixweiss.gif
Ihan omia huomioita, asuttuani "autuaammillla ajelumailla" vajaa kolme vuotta, verraten nyt tähän kolmeen viikkoon taas Finskineidon helmoissa.

- kun kausi on pitkä, ei tarvi ajaa "pää märkänä" silloin kun harvoja kelejä on
- huonolla kelillä ei ole mitään tarvetta ajaa ollenkaan
- keskimääräinen kilometrisuorite ennenkuin ollaan "mestoilla" on lyhyt eli alpeille ei ole kummonen matka
- "iso pyörä" on oikeasti enimmäkseen pelkkä nautintoväline, hyötykilometrit rullataan skoottereihin

Itellä siis nyt suomen kilvissä muuttoajoneuvona tuotu vähän vajaa kolmivuotinen kiksutin jossa on 18 tkm mittarissa ja se on enemmän kuin kenelläkään kollegalla Italiassa oli.
 
Back
Ylös