No dynokäyrä on objektiivisin tapa tarkatella koneen tehontuottoa eri kierrosalueilla. Sen takia sitä käyttää myös kaikki kisavehkeiden virittäjätkin.
Yksilöissä on eroja, mutta oli mikä yksilö tahansa, niin kokoputkella käyrä notkahtaa alle 5000rpm. Tossa oli aika monta esimerkkiä eri yksilöistä eri putkilla ja säädöillä.
Mulla oli hyvä yksilö, tiedän sen. Yleensä sliparilla ei tule 147hp takanakille. Mutta puhe olikin tuosta notkahduksesta, ei huipputehosta. Notkahdusta ei tapahdu millään slipariviritteisellä, mutta kaikilla kokoputkella varustetuilla tapahtuu.
Sliparilla tuon notkahduksen tilalle tulee jopa selvä parannus alkuperäiseen verrattuna, ja siitä muodostuu aika iso ero, n. 16hp tietyillä kierroksilla. Edelleen se on prosentuaalisesti hemmetin paljon niillä kierroksilla, kun vääntöä ei muutenkaan ole liiaksi. Vääntökäyrässä se näkyy tietysti vielä paljon selvemmin, koska kierrokset ei vaikuta, ja se on se minkä tuntee helpommin persauksessa.
Mutta siitä vaan laittamaan kokoputki, ei se multa ole pois
Kerroin vaan mitä on odotettavissa. Mut jos väännön lasku alle 5000rpm ei haittaa, niin antaa palaa! Mua se henkilökohtaisesti haittais ihan liikaa..
En halua virityksen aiheuttavan sitä, että koneen ominaisuudet huononevat millään osa-alueella, kuten käy kokoputkella. Kaikki virittely tähtää aina mulla siihen, että koneen ominaisuuksien pitää parantua koko kierrosalueella ja sen pitää toimia kuin unelma, se on kadulla kaikkein käytännöllisintä. Sen takia pyörä onkin lähdössä puristusten nostoon, kantta hiplataan muutenkin vähän. Nokkia ei vaihdeta mihinkään kitti-nokkiin, alarekisteri heikkenee. Nyt on tiedossa lisää ryyniä koko kierrosalueelle, nam
Ja niin monta dynovetoa olen nähnyt, että samoilla säädöillä käppyrät ovat vetojen välillä lähes identtisiä. Oon ajanu aika monta vetoa enemmän kuin tuo 5.
P.S. Ei kannata hermostua jos mun kirjoitustyyli on vähän hyökkäävä
Sillä saa herätettyä mukavasti huomiota, ei sen kummempaa