Mites kun itellä tuo FZS1000 ja aikalailla sukulainen... Onkohan noi sliparit rykkösellä ja tonnisella fazulla sit aikalailla identtiset? Kuhan kiinnostaa...
Ei ne taida samoja olla... Itsellä Fasussa Yoshin kokopaketti ja hyvin pelittää ilma exuppia alakierroksillakin. Takakumilla mitattiin 141hv neljällä dynovedolla, joten huipputehokin ihan riittävä. No putken lisäksi suodatin ja suuttimet laitettu.
Tokihan se pelittää, ja jonkun mielestä ihan hyvinkin..
Mun mielestä vaan sellanen viritys joka on alle 5000rpm huonompi kuin vakio on menny osittain metsään. Noin puolet tehorekisteristä on huonompi kuin vakiossa, onko se sitten välttämättä niin onnistunut viritys kadulle, tiedä sitä sitten.. Mutta kaikillahan on omat mielipiteet. Sliparilla tulee joka paikkaa vakioon verrattuna lisää, myös alakierroksille.
Sama juttu se on tossa Fasussakin kuin R1:ssä ja Acessa, Exup toimii ihan aikuisten oikeesti. Tässä hyvä testi noista pakoputkiventtiileistä:
http://www.pro-libertate.com/gsxr100....et.html
Erityisesti nämä käyrät:
http://www.pro-libertate.com/gsxr100....t-4.jpg
Huomatkaa, että R1:n käyrissä punainen ja vihreä käyrä on menny ristiin, punainen on käytä on mitattu Exup kiinni ja vihreä auki, selviää kyllä kun lukee tekstit ajatuksella.
Noista huomaa, että Yammun on Hondan kollektorissa sijaitsevat venttiilit toimivat hienosti, toisin kuin Suzukin SET-valve joka on vasta hiukan ennen vaimenninta. Sillä ei tee juuri mitään..
Ihme juttu muuten, että ne tuolla PB:ssäkin kovasti kehuvat Exupia.. Ihme että en oo vieläkään nähny yhtään käyrää jossa kokoputkella ei menetettäis tehoa alakierroksilla, vaikka moni on sitä mieltä että vääntö ei kärsi millään kierrosalueella.
Vielä pakollinen käyrä loppuun, kilo-Fasu vakio vs. slipari vs. kokoputki
http://www.akrapovic.si/main....00.html