Mikä pyöräksi?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mänä
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mänä

apumies
Olis pyörän vaihto ajankohtainen, myynnissä Suzuki DL V-Strom 650 ABS vm.2006. Vaihtoilmoitus nettimotoon on laitettu ja katupyörää haen.

Arvon "veljet", mikähän se olis oikea? Niin ja "siskot".

-Hintaluokka vastaava, kuin nykyisessä. n. 7000€
-Taivuttava mutkapätkillä, mutta tourinkia varten myös takalaukku
-Potkua vois olla sen noin 90-100+ hepoa
-ajoasento pysty tai vähän kyykky, ei siis RR...
-Z 750-S ja Bandit 1200-S kokeiltu, ei kauppoja
-arvostan alavääntöä ja ajettavuutta myös tuulessa motarilla
-Ajan 95% yksin...öö...siis yksi päällä, on mulla kavereita
biggrin.gif

-kuski 190 cm pitkä

Jos jaksoit lukea näinkin pitkälle, niin ehdota jotain.
Matkaenskoja ei nyt kannata ehdottaa, liian samanlaisia.
Ehkä joku XX josta pois 40 hv ja 3000€
 
Pakko kysäistä, mikä mätti tossa Z750S:sssssä?
Erityisesti kiinnostaa, miten se varttikate toimii tuossa?
 
Ei siinä oikeastaan mikään mättänyt, ihan hyvä pyörä. Pikkusen tuntui pieneltä ja kevyeltä. Alavääntöä vois olla enemmän. On se hyvä vaihtoehto vieläkin. En ole ajanut Z:taa ilman katetta, joten en osaa oikein verrata.
 
triumph tiger, noita löytyy suht uusia suht halvalla. pysty ajoasento, kulkee 200, teho yms on aika vaatimusten mukainen.
 
^vähän on liian samanlainen, kuin nykyinen. "puolikyykkyjä" saa ehdotella lisää.
 
Tonninen katteeton zeta kannattaa koeajaa, samoin FZ1N - tosin tuohon hintaluokkaan eivät oikein mahdu, kannattaa kokeilla myös se uudempi z750 nakuna, siinä on vähän parempi alusta kuin vanhassa ässässä ja pikkuisen laajemmalla alueella veto koneessa.

E: ja ne zetat sitten VAATII sen commanderin, se kone on pilattu ihan täysin sillä 2500 ja 6000 kohilla olevalla seoksen tahallisella laimentamisella. Pyörä puutuu ikävästi niillä kierrosalueilla ja nuo kuopat vakio kartassa tuntee todella vahvasti.
 
Honda Varadero1000 tai Suzuki V-strom1000? Suzuki GSX1400, Honda CB1300 tai Yamaha XJR 1300?
nixweiss.gif
 
Tai sitten vaikkapa Honda VTR 1000 F. Minulla olisi hyvä yksilö takalaukulla ja tupla-kupla pleksillä. Eikä sillä ole ajettu kun (noin) 25tkm. Mutta se on kyllä aika kallis...
 
suzuki sv 1000 s. Siinä on vääntöä riittämiin jo alhaalta asti. Itsellä ollut kaksi.
 
Eikös CBF1000 ole XX josta on pois -40 hp. Alakatteiden puute helpottaa huomattavasti holtotyötä.
Ajoasento mukavan pysty. Säädettävä penkinkorkeus jos kerta olet 190 cm.
 
Osta vain se XX Honda. Niitähän alkaa jo nykyään saamaan tuohon rahaan. Ei niitä "ylimääräisiä" hevosia tarvitse pelätä. Kone on  vääntävä ja leppoinen ajettava. Ajoasento oli ainakin itselleni parempi kuin vanhemmassa CBR:ssä jossa kädet puutuivat helposti.
Sport/touring pyöränä loistava ja luotettavuuskin on kohdallaan. Jakopäänketjunkiristin on ainoa heikkokohta, mutta vika ei ole kallis korjata. Käyntiäänestä kyllä kuulee milloin on vaihdon aika.
 
Back
Ylös