Itse olen tullut siihen lopputulokseen, että tehon tarve riippuu hyvin pitkälti siitä, mihin sitä laitetta aikoo käyttää ja mistä saa kiksejä.
Ja toki sekin vaikuttaa paljon, että mikä laite kyseessä.
Esimerkkinä 15hv tehonen CBR125 on hemmetin laiska ja tylsä. Sit kun otetaan tommosesta tossumoposta (pv suzuki) edes 10 heppaa irti, niin sillä tulee jo ihan erilainen ja hauska kokemus.
Sama homma isommissa, 60-70hv katupyörällä kaipailee lisää tehoa jatkuvasti, mutta saman tehosessa enskassa tai supermotossa teho riittää oikein hyvin. Vaikka lisättäs vielä paino mukaan ja laitettaisiin samalla tehopainosuhteella varustettu supermoto ja katupyörä vastakkain, niin silti siinä supermotossa on mun makuun sopivasti paukkua, mutta katupyörään kaipaa enemmän. Käyttötarkoitus ja pyörän tyyppi...