Mikä voi olla vikana?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JeTi
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

JeTi

New member
ns. vituttaa järjettömästi. Kawasaki ER-5 '98: Toinen pytty putos pelistä ja kaasari tulvii. Vaihoin tulpat, otin kaasarit auki, putsasin ja tulvineesta kaasarista löytyikin joku vitun heinä. Kaikki palat oli kaasarissa kuin uusia. Olin tietysti onnesta soikeena, kun obvious vika löytyi. VÄÄRIN. Vika ei hävinnyt mihinkään, pyörä lähti käyntiin, mutta vain yhellä pytyllä ja hetkenpäästä sammahti. Kaasari vuosi bensat normaaliin tapaansa pihalle ja tulpat märäks.

mad.gif
mad.gif
mad.gif
 
Jokseenki omituista että se vuotaa, kun se oli ihan pakasta vedetyn näkönen.. mut ei kai siinä oo muuta vaihtoehtoa ku se vaihtaa sitten¿?

nixweiss.gif
 
Jokseenki omituista että se vuotaa, kun se oli ihan pakasta vedetyn näkönen.. mut ei kai siinä oo muuta vaihtoehtoa ku se vaihtaa sitten¿?

nixweiss.gif
Koittele nyt vielä kopauttaa kohokammioo esim ruuvarilla,josko neulaventtiili ois vaa jumissa.

Tsekkaa et molemmille pytyille tulee kipinä normaalisti,nii pystyy vähä enemmän arpomaan tuota käyntihommaa
 
Jokseenki omituista että se vuotaa, kun se oli ihan pakasta vedetyn näkönen.. mut ei kai siinä oo muuta vaihtoehtoa ku se vaihtaa sitten¿?

nixweiss.gif
Koittele nyt vielä kopauttaa kohokammioo esim ruuvarilla,josko neulaventtiili ois vaa jumissa.

Tsekkaa et molemmille pytyille tulee kipinä normaalisti,nii pystyy vähä enemmän arpomaan tuota käyntihommaa
tää on nyt ehkä vähän pöhlö kysymys mutta miten se kipinä tarkastetaan siittä tulpasta?
withstupid.gif
 
ota tulppa irti, tökkää johto päähän. sitten laitat tulpan kierreosuuden, tai jonkun metallisen osan siitä tulpasta koneenkylkeen kiinni (sillain että saa maat) ja starttaat pyörää.

Välttämättä et halua pitää tulpasta samaanaikaan kädellä kiinni (edes hatusta) saattaa tulla sormille...

Jos kipinää ei tule, irroita hattu ja katso tuleeko kipinä pelkän johdon ja koneenkyljen (paikka josta varmasti saa maata väliin) Johto siis muutaman millin irti siitä maasta.
 
Ok, testaan ton tulppa hommelin ja sit vaihan ne fcking neulaventtiilit uusiin.

Palaan asiaan varmaan keskiviikkona.
 
biggrin.gif
 ja ehdottomasti kannattaa tarkistaa se kipinä mahdollisimman lähellä tulvinutta kaasaria   
biggrin.gif


sitten kuittaat kätevästi toimivan moottoripyörän palovakuutuksesta ...  
thumbs-up.gif
 
Koooohta repee perse!
mad.gif
Otin tankin pois, koitin antaako kipinää, anto. Otin kaasarin irti, otin kaasarista kohokammion auki, vaihoin neulaventtiilin, pistin takas ... o ou... se saatanan kohokammion tiiviste oli taas venyny isommaks joten ei sopinu enää.

Nyt sitte ettimää mistä niitä saa irtokappaleina, kaasari makaa avonaisena tallissa. Se korjaussarja maksaa 14e/kpl enkä ala ostelee niitä joka kerta ku avaan kohokammion
mad.gif
 
Tsekka ny samalla josko sinne kaasarin kohon sisälle ois päässy bensaa ja koho ei sen takii toimi niinku pitäis.
 
Ainakin joissain Mikunin kaasuttimissa neulaventtiilin pesä on irrotettavissa. Ja pesän ympärillä on tiivisterengas, joka voi vuotaa. Tämäkin voi olla syynä mikäli kaasari tulvii vaikka neulaventtiili vaikuttaa ehjältä. Ammoisina aikoina erääseen pyörääni tuli kyseinen vika ja se "hieman" etsitytti itseään. Lopulta vika löytyi ja tuli korjatuksi markan kappaleelta maksaneilla o-renkailla.
 
Ainakin joissain Mikunin kaasuttimissa neulaventtiilin pesä on irrotettavissa. Ja pesän ympärillä on tiivisterengas, joka voi vuotaa. Tämäkin voi olla syynä mikäli kaasari tulvii vaikka neulaventtiili vaikuttaa ehjältä. Ammoisina aikoina erääseen pyörääni tuli kyseinen vika ja se "hieman" etsitytti itseään. Lopulta vika löytyi ja tuli korjatuksi markan kappaleelta maksaneilla o-renkailla.
Mulla vuosia sitten talviremontin jälkeen sama vika, selvisin 30p/kappale...  
tounge.gif
 
Kele, minä taisin pulittaa kokonaista 50 senttiä. Niin, asiaakin. Kohokammio irti, bensaletku kiinni, sormilla koho ylös ja bensahana auki. Kusee/ei kuse? Ei pitäisi kusta. Jos kusee, niin joko neulan välistä tai neulan istukan välistä se tulee. Sitten vaan selvittämään kummasta. Jos oikein vaikea on nähdä, niin tuki neulaventtiilin reikä kunnolla, ja katso sitten. Jos kaasari tulvii yli, niin tulee sen verran nestemäistä seosta, ettei varpilla syty.
 
Ongelma ratkaistu!
thumbs-up.gif
062802jumpie_prv.gif
Neulaventtiili oli sökö, näytti täysin ehjältä ja liikkui yms. Mutta kun vaihtoi uuteen niin alko toimii. Kaikki ongelmat hävis.
062802moto_prv.gif


Paitsi että nyt vapaan valo palaa kokoajan... jääköön se seuraavaan tarinaan.
biggrin.gif
tounge.gif
 
Back
Ylös