• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Miksi BMW?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja osmo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onhan näitä ollut muitakin kuin Bemareita, mutta se nyt vaan on mun juttu... Palasin takaisin BMW-kuskiksi, kun huomasin, että ne on just minulle sopivia prätkiä. Tehoa ja suorituskykyä piisaa, ja kaiken lisäksi niitä pystyy myös käyttämään kun kokonaisuus on aivan toista luokkaa kuin joillain japsirimpuloilla.

Penarilla on autopuolella tullut ajeltua vuodesta 1986. Hyvin on yhteinen taival mennyt, joten oli kotoisaa hommata penari myös pärräksi.

Miksi BMW? Ihan hyvä kysymys. Enemmän merkkiuskollisuutta olen tyyppiuskollinen ja silti päädyin Pemariin. Mitään järkisyitä en osaa luetella vaan se on vain se tuntuma että koeajolla pyörä tuntui hyvältä. Mikä on seuraavan pyörän merkki? Kuka tietää...

Jostain syystä nykyisellä pyörällä on tullut vuoteen enemmän kilsoja kuin milloinkaan ennen. Kertoisiko se mitään? Ei R1200GS täydellinen ole millään tavoin, voisin luetella vikoja ja puutteita liudan mutta se ei vähennä Pemarin hyvyyttä.

Ostaako kukaan pyörää pelkän merkin perusteella..? Ellei ole joku liivijengin jäsen.. no, on niitä liivejä nähty wingimiestenkin päällä..:grin:

Xx:n ostin ku halusin xx:n. Gessun ostin, ku halusin gessun. Siinä se. Molemmissa oli puolensa, jotka vaikutti hankintaan.

Tosin gessun hankinnan jälkeen sillä on enimmät kilometrit ajettu.

Miksikö? No, se toimii, eikä tarvii koko ajan olla turaamassa jonkun huollon kanssa, keväällä vaihat ölpät ja suotimet, ja sitten ajat koko kauden pähkäilemättä asiaa. Napista käyntiin joka kerran, kun tarvitset sitä, vaikka olisi seisonut kuukauden. Jos joku kulutusosa tarvii vaihtoa, niin lähimmästä motonetistä tai biltemasta sen saa just heti.

Puhumattakaan siitä, että telelever, sekä mitä niitä hienoja kehusanoja nyt onkaan, ja omalle painolle ja ajotyylille säädetyt iskarit ja jouset.

Siksi bemari.

Viktor

Tekninen kehittyneisyys ja luotettavuus sekä mukavuus. Laatukin on ollut varsin hyvä. Mallisto on myös varsin kattava, joten samalta valmistajalta saa erilaisiin tarpeisiin sopivia malleja.

Bemareihin on tarjolla myös aika paljon kaikenlaista lisävarustetta - muilta kuin siltä itseltään - ja niillä voi varustaa pyörän itselleen parhaiten sopivaksi.

Onhan kaikissa pyörissä puutteita; mikään ei ole täydellistä. Viime aikoina erilaiset säästöt ovat aiheuttaneet laatupoikkeamia. Ne vain tulevat valmistajille kalliiksi tavalla tai toisella, joten luultavasti niistä opitaan, eikä samaa virhettä tehdä useampaan kertaan.

S1000RR vaan paras kyykky tällä hetkellä,ollu sitä jo pitkään. Sit ku joku tekee paremman, vaihtuu merkki...
Ei mulla muuta.. :)

Pari viikkoa sitten jäi käteen vanhalle, pääosin italialaispyöräkuskille, BMW R1200R. Tuntuu vallan toimivalta peliltä. Jospa tuon pitäisi, ainakin jonkun aikaa.

Myös varmaan sama kuin auto puolella on Toyota, eli kun kaikilla niin se pitää saada, sama myös Ktm, kun kaikilla, niin varmasti on hyvä pyörä, niin se pitää saada. Ja onhan Bmw ja Ktm laatumerkkejä

Koska luin TM 2/09 R1200GS.n käyttötestin s. 60 - 69 muutamaan kertaan ja varsinkin lauseen sivulla 64 "Moottori kestää kilometrejä ilman ongelmia - luultavasti hamaan tulevaisuuteen saakka."

Ja nimenomaan boxer.....jaa että miksi?
Vaikka siksi että miten joku on edes keksinyt asentaa boxer moottorin moottoripyörään niin että venakopat sojottaa sivuille.

Vaikka itse touhuan Italialaisten moottoripyörien kanssa, niin silti tallista pitää löytyä (tulevaisuudessa) niiden lisäksi:
BMW
H - D
ja joku japanialainen motskari.

BMW on vain niin ikoninen motskarivalmistaja, vähän niin kuin H - D, että semmoinen vain pitää olla.

Back