• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Miksi Dukati

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja MagnaMan
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (JRM @ Helmi. 25 2003,17:02)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Ja sellasta oon kuullu että ducatit olis vaikeita huollettavia, en tiedä pitääkö paikkansa mut näin kerrotaan,eli tällä kokemuksella en uskaltais itse mennä sääteleen, muut huollot paitsi venttilien ja kaasareiden säädöt teen kyllä myös itse.[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Ei pidä paikkaansa ainakaan ilmajäähdytteisten Ducatien osalta ... ja ei se venttiilien säätö (tai kaasareiden tarvittaessa) mikään outo juttu ole ... ainoastaan venttiilien alavälysten säätö ilman kansien irrotusta on hankalaa ... ainakin minusta...mutta tietenkin ne hommat pitää ensin harjoitella vaikka jonkun kokeneemman kaverin kanssa...

Faktaa venttiilien säädöstä .Venttiilien tarkastus välinä voi pitää kymppitonnia,harvoin menee palat vaihtoon.Kun tutustuu desmo venttiilin ohjaukseen huomaa että jäykkiä jousi kuormia ei systeemissä ole,elikä ei ole myoskään suurta kulumista.Ala välyksen tehtaan arvo on n.0,05 ja max.0.20.Ylä välyksessä taas taipumus on vain pienetä elikä säätöön käy 400 vesihioma paperi.Kun pitää välykset n0.10 voi huolletta kurvailla.Ala palaa irrottaessa kannattaa varata magneetti,niin ei tarvi ns.puolikuita etsiä öljykanavista.

Yhtä hyvä kysymys on, miksi ei ducatia??
Itseäni ainakin kiehtoo hieman persoonallisemmat mopot, kuin esim. "pyörien toyota corolla" eli Honda CeBaRi. Kovasti olin Ducatiin edellistä eli R6:sta vaihtamassa, mutta päädyinkin ducea persoonallisempaan ja modernimpaan vaihtoehtoon (alkaa ducatikin olemaan tusinakamaa).

Mulle se on Ducatin runko, alusta ja käsiteltävyys. Ja sattui tulemaan sopiva vastaan.

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (FuturaRST @ Maalis. 02 2003,18:29)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Yhtä hyvä kysymys on, miksi ei ducatia??
Itseäni ainakin kiehtoo hieman persoonallisemmat mopot, kuin esim. "pyörien toyota corolla" eli Honda CeBaRi. Kovasti olin Ducatiin edellistä eli R6:sta vaihtamassa,  mutta päädyinkin ducea persoonallisempaan ja modernimpaan vaihtoehtoon (alkaa ducatikin olemaan tusinakamaa).[/QUOTE]<span id='postcolor'>
No kyllä sitä löytyy Ducatin leiristä persoonallisempia ja harvinaisempia pelejä, vaikkakaan ei niinkään moderneista malleista...750 SS (roundcase,1974), 900 SS (squarecase, 1975), 750 Montjuich (1986), 750 Laguna Seca (1987), 750 Santamonica (1988) ja 888 SP 2,3,4,5 ja 888 SPS (1991-1993)...

Niitä vaan kyttäilemään, eikä tule Suomessa montaa vastaan...yhtäkään edellämainituista mopoista ei ole valmistettu yli 500 kpl:tta...

wink.gif
tounge.gif
biggrin.gif

miksi ducati ? olen ammattiautoilija ja en juurikaan välittänyt kaksipyöräisistä kunnes muutama vuosi sitten helsingin keskustassa näin jotain aivan jumalattoman kaunista ja se ääni!! se ääni .siinä aikani ihmeteltyäni päätin ottaa selville mikä tuo maaginen laite oli . kyseinen pyörä osoittautui tutkimuksissani ducatiksi luultavasti se oli 996. siitä jäi ajatus kytemään .niinpä viime vuoden kesäkuussa lisäsin ajokorttiini a:n b:n eteen ja painuin klaukkalaan .lähdin pois punaisen 750 ss:n kanssa ja olin itseeni todella tyytyväinen .en voisi edes kuvitella ajavani millään muulla pyörämerkillä (ehkä mv-augusta) sanalla sanoen ducati on kauneutta ja himoa .

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (vvr @ Huhti. 02 2003,16:03)</td></tr><tr><td id="QUOTE">miksi ducati ? olen ammattiautoilija ja en juurikaan välittänyt kaksipyöräisistä kunnes muutama vuosi sitten helsingin keskustassa näin jotain aivan jumalattoman kaunista ja se ääni!! se ääni .[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Tere tulemast joukkoon "D" !!

katsoppas Philip Islandin World Superbike kisan tulos listaa... ei edes tonni gsx-r pärjää Ducateille.

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (vvr @ Huhti. 02 2003,16:03)</td></tr><tr><td id="QUOTE">...lähdin pois punaisen 750 ss:n kanssa ja olin itseeni todella tyytyväinen .en voisi edes kuvitella ajavani millään muulla ...[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Minulle kävi samoin viime lauantaina 29.3. Poikkesin pyörällä Espoosta Raisioon BikeWorldiin katsomaan yhtä Bemaria, mutta Ducatilla tultiin kotiin. Ducati on ollut kiinnostuksen kohteena pitkään, ja varsinkin kun viime kesänä kävin Klaukkalassa koeajamassa yhtä uutta. Nyt sain mieleiseni eli 906 Pason jossa äänet ja muut on kohdallaan!! Tämä eka Ducatini tuntuu tosi mahtavalta.
062802jumpie_prv.gif

Kannattaa kokeilla kerran Ducatia niin tietää miksi jotkut sellaista haluaa.
xmas.gif

Kyllä se taitaa monelle olla enemmänkin tunteen kuin järjen valinta, muttei ollenkaan huono sellainen!
Itseäni kyllä miellyttää tuo italopyörän muotoilun puhuttavuus, vanhemmat 748 ja 996 mallit ovat todella upeita.
inlove.gif
Moottorista nyt puuttuu tehoja verrattuna esim japseihin ja nämä uudet mallit 749/999 eivät omaan silmään ainakaan vielä tunnu niiiin maukkailta kuin vanhat
sad.gif
Omat kokemukset näistä italoista jäävät Guzzin Nevadan tasolle (ei kovinkaan verrattavissa), kun ei ole vielä Ducatia päässyt testaamaan
bawling.gif

Ajeltuani 5 kautta Virago 535:llä päätin vuokrata viime kesänä ST2:n ja olin tuon viikon jälkeen täysin Ducatin lumoissa. Se design, laatu ja ne äänet olivat siinä päällimmäiset vaikuttimet. Aiemmat käsitykseni Ducatista puhtaana sporttina muuttivat; ST:llä matkailu taittuu mainiosti. Virago meni myyntiin ja nyt odottaa uusi ST2 noutajaansa.
inlove.gif

No mikäs niissä Ducatin äänissä nyt niin erikoista on? Samanlaista ruhonleikkurin lotkotusta irtoaa muistakin V2 laitteista kuten esmes Apriliasta (joo joo Ducatissa on L-kone). Ai niin, niissähän ei ole sitä kytkimen järkyttävää kilinää ja kolinaa  
tounge.gif
kilikilikolikolkotikilikili  
biggrin.gif

Luotettavuudestakin voi olla montaa eri mieltä. Kaverilta sipannu 2 kappaletta uusia Ducateja, ja minkä tahansa Italialaisen vekottimen laatu ei ole sitä maailman parasta. Tästä ei tietenkään omakohtaista kokemusta ole, mutta muualta kuullun/luetun perusteella en niitä rupea hommaamaankaan. Viimeistely on kyllä kohdillaan ja sehän onkin se tärkeä juttu kun mennään mutterille pullistelemaan uusissa vermeissä. Sitten vielä leuhotetaan kuinka ollaan tykitetty menemään miljoonaa ja voi hitsin pimpulat että on hyvä laite ajaa! Ihme juttu että takarenkaassakin on kulumaa pelkästään keskellä ja keskustasta kun poiketaan pari senttiä sivulle niin on kaikki "chicken stripsit" jäljellä
tounge.gif

Entäs mitäs hittoa tollasella Ducen sportilla muuten sit tekee jos ei meinaa rataa tahkota ku viimestä päivää? Taaskin monen mielestä pitkin maailmaa ajoasento normi katuajoon on jostain sieltä missä ei aurinko paista. Lisää jos rata-ajoa ajattelee niin rupeaa esim japsien ominaisuudet olemaan myös aika kohdillaan. Kisapelit on erikseen, niitä ei normi pöntisellä ole katukäytössä joten niitä on turha vetää argumentiksi.

Tästähän ei pääse muuhun johtopäätökseen kuin että Ducatit on ylihinnoiteltuja, alitehoisia ja epäluotettavia spagettisorveja joita jotkut onnettomat ostavat merkin takia?
biggrin.gif

Menikö kaikki nyt aivan metsään, vai oiskohan mun jutuissa jotain perääkin
tounge.gif

/me is finished with opening a can of worms

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Macke @ Huhti. 17 2003,11:17)</td></tr><tr><td id="QUOTE">Tästähän ei pääse muuhun johtopäätökseen kuin että Ducatit on ylihinnoiteltuja, alitehoisia ja epäluotettavia spagettisorveja joita jotkut onnettomat ostavat merkin takia?  
biggrin.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Näinhän se menee. Mutta minä olen miettinyt asian niin, että kun henkilöautoni ei ole Toyota niin ei se mopokaan saa olla
033102bebe_1_prv.gif

Tuskimpa sitä Ferrariakaan ostetaan samoin argumentein, kun Opelia..

Ja Ducati on se ferrari verrattuna esmes johon litraseen japskiin? Tuskinpa vaan, ei ainakaan muun ku hinnan kantilta
wink.gif

sä voit pitää susnakuski ajatukses omassa päässäs eikä tulla tänne "huonojen merkkien" foorumiin sitä erikseen julistamaan...jos mä en pidä japaninmopoloista niin mä en vaan pidä...ne on hyviä ajettavia ja ovat teknisesti pitkälle vietyjä...mut mua ei vaan nappaa semmoset...ja nyt se pointti: mä en prkl tuu sitä esim. susnafoorumiin haukkumaan lyttyyn sen takia jos mä en siitä diggaile!!

ja noi "kuulin kaverilta et..." jutut on vaan turhaa provoilua! meille jokaiselle varmaan löytyy semmonen värkki mistä kukakin diggaa...! mulla on ducati...ja jos se laukee, ni mä korjaan sen...se on niin yksinkertaista!
062802moto_prv.gif

</span><table border="0" align="center" width="95%" cellpadding="3" cellspacing="1"><tr><td>Siteeraus (Macke @ Huhti. 17 2003,11:17)</td></tr><tr><td id="QUOTE">No mikäs niissä Ducatin äänissä nyt niin erikoista on? Samanlaista ruhonleikkurin lotkotusta irtoaa muistakin V2 laitteista kuten esmes Apriliasta (joo joo Ducatissa on L-kone).

- Et siis ole ikinä edes kuullut Duken ääniäkö??? Hohhoijaa..

Ai niin, niissähän ei ole sitä kytkimen järkyttävää kilinää ja kolinaa  
tounge.gif
kilikilikolikolkotikilikili  
biggrin.gif

- Ihana kisakytkimen ääni! *kuolaa!!!*

Luotettavuudestakin voi olla montaa eri mieltä. Kaverilta sipannu 2 kappaletta uusia Ducateja, ja minkä tahansa Italialaisen vekottimen laatu ei ole sitä maailman parasta.

- Se tosiaan ON maailman parasta laatua. Luepa hieman lehtiä tai osta yksi Ducati, niin tiedät. (Käytettynä saa ihan kohtuuhintaisia)

Tästä ei tietenkään omakohtaista kokemusta ole, mutta muualta kuullun/luetun perusteella en niitä rupea hommaamaankaan.

- Enpä minäkään. Kokeilin ensin useita pyöriä, eri merkkisiä ja luulin olevani Suzukia vailla. No enpä sitten ollutkaan... Se kolahti kerralla! Hajadösä jäi myöhemmäksi...

Viimeistely on kyllä kohdillaan ja sehän onkin se tärkeä juttu kun mennään mutterille pullistelemaan uusissa vermeissä. Sitten vielä leuhotetaan kuinka ollaan tykitetty menemään miljoonaa ja voi hitsin pimpulat että on hyvä laite ajaa!

- Kerrankin oikein!

Ihme juttu että takarenkaassakin on kulumaa pelkästään keskellä ja keskustasta kun poiketaan pari senttiä sivulle niin on kaikki "chicken stripsit" jäljellä  
tounge.gif

- Ei muuten tartte kallistaa kurvassa niin paljon kuin Japanilaista. Miksiköhän?? Osaako joku kertoa?

Taaskin monen mielestä pitkin maailmaa ajoasento normi katuajoon on jostain sieltä missä ei aurinko paista.

- Parempaa ei löytynnä mistään merkistä eikä mallista. MMMMM!

Tästähän ei pääse muuhun johtopäätökseen kuin että Ducatit on ylihinnoiteltuja, alitehoisia ja epäluotettavia spagettisorveja joita jotkut onnettomat ostavat merkin takia?  
biggrin.gif

- HaaaaHHHAAHHHhhhHAaaaahhHHhh... Bene! Si Bello!

Menikö kaikki nyt aivan metsään, vai oiskohan mun jutuissa jotain perääkin  
tounge.gif

- Pääosin metsään, mutta olihan seassa jotain murusia oikeaankin.

EI PIDÄ LUOTTAA KAVERIEN HÖPINÖIHIN! Kokeile, se ei maksa mitään. Jaamme mielellämme tämän autuuden muidenkin kanssa!

inlove.gif
[/QUOTE]<span id='postcolor'>
Vastineet väleissä
biggrin.gif

Back