• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Miksi Triumph?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja trophy1200
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vähän ohi aiheen, mutta on syitä miksi ehkä valitsisin Triumphin:

0-50 km/h 1 sek, 0-100 km/h 2,8s ek, 0-160 km/h 7,2 sek, 200 nm / 2500 rpm josta 90 % jo 1800 kieroksella !!!
bowdown.gif
Noilla lukemilla tulee mieleen, että paljonkohan maksaa 240/50 R16 rengas
sport05.gif
 
Mikähän on tuon Adventurerin historia? Sitä kun ei enää viime vuosina ole mallistossa ollut? Eikä mikään nykyisistä malleista vastaa sitä kovinkaan tarkasti. Näytti vaan niin helkutin komealta, että sitä olisi ihan tosissaan voinut harkita seuraavaksi mopoksi. Käytettyynkö on tyytyminen, jos tosissaan mielii moista? Entä kokemuksia seikkailijasta?
cool.gif
 
"Seikkailija" on teknisesti suunnilleen Thunderbird, enemmän kromia ja rengaskoko eri, ohjekirjat esim Thunderbird, Legend, Adventurer Thunderbird Sport, sama kirja
 
Niin - miksi valitsitte Triumphin?

Itse valitsin Trophyn "fiilispohjalta" - luettuani kaiken mahdollisen materiaalin mitä aiheesta löysin.
Kylmien tyyppien jälkeen huom! "parin viikon harkinta" ja Trophy kotiin.
Niin. Fiilispohjalta tuli ensimmäinen Trumpetti eli Bonneville -67 ostettua vuonna 1995. Ostopäätökseen vaikutti vuosia aiemmin opiskeluaikoina (80-luvun loppupuoliskolla) Tampereen Pakkahuoneen pihalla keittolasta poistumisen aikaan aamuyöllä näkemäni umpityylikäs Bonneville ja sen reuhakat äänet. Prätkä syöpyi humalaiseen mieleen ja kun pyörän hankinta tuli aikanaan ajankohtaiseksi, merkkivalinta oli selviö.

Enpä ole sitten osannut merkkiä vaihtaa, kolmas Trumppa on menossa tällä erää.
 
Vähän ohi aiheen, mutta on syitä miksi ehkä valitsisin Triumphin:

0-50 km/h 1 sek, 0-100 km/h 2,8s ek, 0-160 km/h 7,2 sek, 200 nm / 2500 rpm josta 90 % jo 1800 kieroksella !!!
bowdown.gif
Oiskos ollu jossain testissä taikka arvostelussa, jossa todettiin, et kilosilla kyykyillä tulee olemaan tekemistä pärjätäkseen moisille lukemille ja samaan hengenvetoon totesivat kiihtyvyyden olevan parempi kakspäällä takarenkaan saadessa riittävästi pitoa: onko customit "laapoja", tuskin  
062802jumpie_prv.gif
Motorradin kilokyykkytestissä 6/2004 Kasawika meni 0-200 km/h 7,5 sek ja Blade, Gixer sekä R1 kukin 7,6 sek, joten jonkun verran nopeuden 100 km/h yläpuolella Rocketista alkaa työntö loppumaan.
wink.gif
 
Vähän ohi aiheen, mutta on syitä miksi ehkä valitsisin Triumphin:

0-50 km/h 1 sek, 0-100 km/h 2,8s ek, 0-160 km/h 7,2 sek, 200 nm / 2500 rpm josta 90 % jo 1800 kieroksella !!!
bowdown.gif
Oiskos ollu jossain testissä taikka arvostelussa, jossa todettiin, et kilosilla kyykyillä tulee olemaan tekemistä pärjätäkseen moisille lukemille ja samaan hengenvetoon totesivat kiihtyvyyden olevan parempi kakspäällä takarenkaan saadessa riittävästi pitoa: onko customit "laapoja", tuskin  
062802jumpie_prv.gif
Motorradin kilokyykkytestissä 6/2004 Kasawika meni 0-200 km/h 7,5 sek ja Blade, Gixer sekä R1 kukin 7,6 sek, joten jonkun verran nopeuden 100 km/h yläpuolella Rocketista alkaa työntö loppumaan.
wink.gif
Eli siis jonnekin 150 km/h nopeuksiin asti kiihdytyksissä Rocket kiihtyy samaa vauhtia kilokyykkyjen kanssa. Kiitos, tuo riittää
biggrin.gif
 
Vuodesta 2000?  Adventurer on pitempi ja matalampi kuin thunderbird, muuten teknisesti mopottimet ovat samoja. Vanhemmissa versioissa mitat ovat samat.
062802moto_prv.gif
 
:orgmp:on ollut japaninpyörää ja harrikkaa,kaikki tosi hyviä,MUTTA trumpassa on sitä fiilistä siihen malliin että meinaa sanattomaksi jäädä.valinta oli helppo.SPEED TRIPLE ja onhan tuo joskus kehuttu maailman hienoimmaksi moottoripyöräksi ajaa.eipä tässä sitten muuta
 
Tässä kun on jappanin ihmeitä ja harrikkaa jo kokeiltu, nyt on taas jaappanialainen ja tekis kuitenkin mieli vaihtelua. Nykyistä fasua kyykympää haikailen tällä hetkellä. Japseja olen katsellut mutta tänään sain kohtuullisen vaihtotarjouksen uuteen 955 Daytonaan vm 04
omg.gif
. Olenhan noita seuraillut mutta en kuitenkaan ihan niin yksityiskohtaisesti. Nopeita kommentteja kaipaisin eli lyhyesti hyvät ja huonot puolet, löytyykö "tietämystä"? Ei ole kokemusta myöskään 3-pyttyisen ominaisuuksista.
withstupid.gif
 
mulle tuli daytona 955 keväällä. sitä ennen oli pitkä rivi japseja pihassa, lähinnä suzukin eri malleja. Viimeisin japsi oli 600 gixxeri.
Daytona on pöyränä erittäin miellyttävä ajaa. moottori vääntää tasaisesti, eikä tehopiikkejä ole. Ts. matalilla kierroksilla mennään hiljaa ja nykimättä (alkaen n.2000 kiekkaa) ja jos kahva väännetään auki niin alkaa tapahtumaan myös kiihtyvyys puolella. Äänet ovat mukavan kuuloiset, tosin ei ole vielä hiilaria asennettuna. Imuäänet mahtavat
buttrock.gif
.
Ongelmia ei ole tähän mennessä vielä tullut. Matkaa on takana n. 5k. Radalla en ole ehtunyt kunnolla ajaa, mutta sen verran että sain alustan säädettyä, mikä on myös mainio ominaisuus.
Kaiken kaikkiaan mahtava häksätin.
 
Käy koeajamassa. Daytonaan ei voi kuin ihastua tai vihastua.
Muistaa pitää kierrokset yli 5000 niin meno on melkoista siitä alkaen. Alle viiden tonnin se on aika "nuhapumppu", mutta lääke siihen voisi olla se pienempi eturatas. Kate toimii hyvin, ajoasentokin on hyvä tuon tyyppiselle pyörälle, vaihtaminen ei ole yhtä hauskaa kuin japseilla. Mutta mikä parasta se on "iso" pyörä tonnisen kokoinen japsit ovat enempi 600:sen kokosia nykyään. Kuluttaa vähän, iso huolto 20 tkm välein. Varsinaisia huonoja puolia ei tule mieleen eikä kyllä tule mieleen varsinaisen hyviäkään puolia mitä ei muissa olisi. Taitaa mennä parhaat puolet menttaalipuolelle se on Triumph ... Trumpalla ajaminen on hienoa hommaa ( ainakin tällä hetkellä )
Mulla siis ylivuotinen -03 sama pyörä kuin -04 vain kosmeettisia eroja.
 
Onhan noita japskeja tullu osteltua sekä käytettynä et uutena ja erimallisia/-merkkisiä, mutta vihdoinkin olen löytänyt prätkän: ei löydy pahaa sanottavaa.
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif
Aikaisemmista kylläkin kaikenlaista isoa ja pienempää vikaa/moitittavaa
sad_orig.gif
033102ass_1_prv.gif
 
No huomiseksi on sovittu koeajo ellei kaatamalla sada. Kokeiltavahan se on
062802moto_prv.gif
.
 
Back
Ylös