Miksi Triumph?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja trophy1200
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No huomiseksi on sovittu koeajo ellei kaatamalla sada. Kokeiltavahan se on
062802moto_prv.gif
.
Mielenkiinnolla odotan kommenttia koeajosta ...
Daytona on ajettu. Tosin Espoon suunnalla sää ei suosinut tapahtumaa, joten "kaikkia" ominaisuuksia ei uskaltanut testailla.

Ensivaikutelma: Tää ei ole mikään Honda! Paitsi vähän VTR:n V2-tuntumaa löytyikin. Tuntui Moottoripyörältä isolla M:llä.

Koeajo: Ajoasento hyvä. Etujarru tuntui jotenkin "joustavalta", ei siis mitään äkillistä kiinniottoa. Alle 6000 kierroksella kaasu pohjaan kääntämällä kuului BOOOO, eikä sitten muuta tapahtunutkaan. Muutama sata kierrosta lisää niin kulku muuttui jouhevammaksi. Tämähän on selvä kun vertaa esim ST:n ja Daytonan vääntöhuipun kierroslukemia. Mitään tehopiikkiä ei missään vaiheessa tuntunut. Imuäänet vakiopöntöllä aikas hyvät. Puolen tunnin ajon jälkeen alkoi tuntumaan että tämähän on kiva!

Jälkifiilis: Jäi sellainen mukava "kutina" päälle. Olisiko se sellainen millä viitsisi ajaa pidempääkin? Hiilaripöntöllä äänetkin varmaan tulisi kuntoon ja fiilis kohoaisi entisestään.

Lopputulos: Tuota voisi kokeilla uudelleenkin. Ja jos väliraha olisi kohdallaan, sellaiseen voisi vaikka vaihtaakin. Hinnasta ei vielä väännetty. Ja olisihan tuolla HD Centerissä se yksi ylivuotinenkin vielä...

Nyt sulatellaan hieman tuntemuksia
smile_org.gif
.
 
No huomiseksi on sovittu koeajo ellei kaatamalla sada. Kokeiltavahan se on
062802moto_prv.gif
.
Mielenkiinnolla odotan kommenttia koeajosta ...
Daytona on ajettu. Tosin Espoon suunnalla sää ei suosinut tapahtumaa, joten "kaikkia" ominaisuuksia ei uskaltanut testailla.

Ensivaikutelma: Tää ei ole mikään Honda! Paitsi vähän VTR:n V2-tuntumaa löytyikin. Tuntui Moottoripyörältä isolla M:llä.

Koeajo: Ajoasento hyvä. Etujarru tuntui jotenkin "joustavalta", ei siis mitään äkillistä kiinniottoa. Alle 6000 kierroksella kaasu pohjaan kääntämällä kuului BOOOO, eikä sitten muuta tapahtunutkaan. Muutama sata kierrosta lisää niin kulku muuttui jouhevammaksi. Tämähän on selvä kun vertaa esim ST:n ja Daytonan vääntöhuipun kierroslukemia. Mitään tehopiikkiä ei missään vaiheessa tuntunut. Imuäänet vakiopöntöllä aikas hyvät. Puolen tunnin ajon jälkeen alkoi tuntumaan että tämähän on kiva!

Jälkifiilis: Jäi sellainen mukava "kutina" päälle. Olisiko se sellainen millä viitsisi ajaa pidempääkin? Hiilaripöntöllä äänetkin varmaan tulisi kuntoon ja fiilis kohoaisi entisestään.

Lopputulos: Tuota voisi kokeilla uudelleenkin. Ja jos väliraha olisi kohdallaan, sellaiseen voisi vaikka vaihtaakin. Hinnasta ei vielä väännetty. Ja olisihan tuolla HD Centerissä se yksi ylivuotinenkin vielä...

Nyt sulatellaan hieman tuntemuksia
smile_org.gif
.
Aika paljon samat fiilikset mulla. Et sitten varmaan päässyt kunnolla kääntämään sateessa ... potkua on mutta se on tarkka kierroksista ja vaihteitakin saa käyttää ihan vanhaan malliin ja sehän on hauskaa. Oikeaoppinen Bike-termi on "tehoa on paljon, mutta kapealla kierrosalueella"
smile_org.gif
Se pienempi eturatas on varmaan asiaa.

Sain hd-centerissä 1100€ enemmän veturista kuin muualla vaihdossa ( ylivuotiseen Daytonaan ). Paska puoti, mutta hinnat kohdallaan. Pääset varmaan asiallisiin kauppoihin.
 
Onhan se nopea ensimmäiseen mutkaan saakka...mutta entäs sitten kun pitää kääntää mutkaan tai pysähtyä?
Jopa Biken japsikuskit on joutuneet myöntämään, että Daittonassa on erittäin hyvät jarrut, niin kuin kaikissa muissakin Trumpissa.
Hyvin pärjää myös radalla ja mutkissa, parin vuoden takaisessa vertailutestissä Biken "ammattikuski" ajoi radalla melkein sekunnin sisään kaikki japsit ja Trumpan. Japsithan oli ZX9R, GSX-R 1000, CBR900RR.
Eli pikkaisenkin kun on enemmän taitoa niin ei mitään hätää kisassa muiden itäpyörien kanssa.
033102beer_1_prv.gif
 
Isolle miehelle iso pyörä ja ei tule vastaan joka päivä. Daytona 1200 täytti kriteerit.
 
Käy koeajamassa. Daytonaan ei voi kuin ihastua tai vihastua.
Muistaa pitää kierrokset yli 5000 niin meno on melkoista siitä alkaen. Alle viiden tonnin se on aika "nuhapumppu", mutta lääke siihen voisi olla se  pienempi eturatas.
Vaikuttaako tuo eturattaan vaihto mittarivirheeseen ja jos niin miten? Siis mistä Daytonassa mittari ottaa signaalinsa...
 
Käy koeajamassa. Daytonaan ei voi kuin ihastua tai vihastua.
Muistaa pitää kierrokset yli 5000 niin meno on melkoista siitä alkaen. Alle viiden tonnin se on aika "nuhapumppu", mutta lääke siihen voisi olla se  pienempi eturatas.
Vaikuttaako tuo eturattaan vaihto mittarivirheeseen ja jos niin miten? Siis mistä Daytonassa mittari ottaa signaalinsa...
En tiedä. En ole itse ratasta vaihtanut, mutta eikös täällä joku Daytonaan vaihtanut sellasen ?
 
Back
Ylös