Millä puhdistuu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja bemisti
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

bemisti

New member
Millä saa itikan raadot puhdistettua esim ennen vahausta ? Systeemi joka ei huononna pleksiä ja maali pintaa. Vahaus mielessä
wink.gif

mulla on lähtenyt aika hyvin kun on laittanut märän rätin hetkeksi hautumaan örkkien päälle.

Itse käytän laimennettua Wurthin Pinelineä, jota tuuppaan painepullolla sinne sun tänne mopon ylle ja sivulle, siis muualle kuin sähkölaitteisiin, ketjuun ja laakereihin. Aine muuten sopii myös maansiirtokoneiden puhdistukseen
tounge.gif

Etupään hyttysraatomassaan voi pahimmillaan sutaista rätillä laimentamattomana ja antaa vaikuttaa hetken. Sitten vaan joko pesurilla tai sienellä siistiksi ja vaha pintaan (punainen AutoGlyme plus kulta-Glyme).

Pinelinen ohjeistus pdf-fileenä

-hh-

Sonaxin hyönteisirroite on ollut käytössä muutaman vuoden.
Irroittaa raadot tosi tehokkaasti, kun on hetken antanut vaikuttaa. Eikä liuota vahaa pois maalipinnalta
smile_org.gif

Olen pitänyt mukana Akro meleco. n valmistamaa aivan tavallisen puhdistussienen näköistä juttua. Sillä on hyvä puhdistaa kypärän visiiri ja pyörän pleksi ja misipä ei koko pyöräkin. Kastelet vaan sienen ja pyyhit, ihme vehje, ei naarmuta ja itikat ja muu p...ka lähtee. Maksaa muutaman euron ja jos et koko mopoa sillä puhdista niin kestääkin aikas hyvin.
sport05.gif

mulla on lähtenyt aika hyvin kun on laittanut märän rätin hetkeksi hautumaan örkkien päälle.
Kemikaalit on rahan tuhlausta. Vedellä ne parhaiten lähtee, tuo märkä rätti päälle on helpoin, paras ja halvin tapa. Eikä varmasti vahingoita mitään pintaa...
No jos tolle linjalle lähdetään
wink.gif

Wanhan kansan keino: Ei muuta kuin räkimään siihen mopon keulaan ja sitten pesu. Syljessä on joku ainesosa mikä liuottaa noita ötököitä tosi hyvin.

Kemikaalit on rahan tuhlausta. Vedellä ne parhaiten lähtee, tuo märkä rätti päälle on helpoin, paras ja halvin tapa. Eikä varmasti vahingoita mitään pintaa...
Näin se menee. Pintaan vielä laadukasta vahaa ennen ajokautta. Laiskan kannattaa viedä pyörän sateeseen jos vähän pidempi myräkkä sattuu kohdalle. Sen jälkeen tarvitsee vain käydä vähän pyyhkimässä ja puhdasta tulee. Taannoin läpeensä mahlassa ollut pyörä tuli puhdistettua tällä menetelmällä muutaman minuutin pyyhkimisellä ja viheltelyllä, vaikka urakka näytti alkuun täysin toivottomalle.

Komppaan. Tässä asiassa liotus on avainsana, ei tule edes hiki kun kunnolla tekee.

No jos tolle linjalle lähdetään  
wink.gif

Wanhan kansan keino: Ei muuta kuin räkimään siihen mopon keulaan ja sitten pesu. Syljessä on joku ainesosa mikä liuottaa noita ötököitä tosi hyvin.
Tuttu kemisti sanoi heidän yrittävän matkia "äidin sylkeä" koska se toimii niin moneen erilaiseen likaan. Yrittävät tehdä puhdistusaineen joka toimii mutta ei nolota skloddeja
tounge.gif
.
Tuo vedellä liuottaminen on toimiva ratkaisu jos ei ole kiirettä.

Solmaster AS 40 Lähtee ötökät ja kaikki muukin paska.
Käytetään mm. rekkojen pesussa.
Myös jarrupaska ja ketjurasva irtoaa kuin tyhjää.
Taitaa nykyään saada 5 litran kannuissakin. Siis pienin pakkaus.

+1 pisteet Turtlen 5-ITIKOISTA

Loistava aine ja toimii myös moottoripyörän etukatteiden ja auton keulan siivoamiseen öttiäisistä eikä vaurioita pintoja.

Paras ja yksinkertaisin (halvin) on pelkkä vesi. Noihin ns. biologisiin tähmiin ei pure bensa tai muut rasvanpoisto-aineet. Sama pätee myös puista tippuvaan rähmään, mitä lie pihkaa sitten onkaan.

Back