• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Millä rasvaatte ketjut ?

road closed

New member
joo milläpä väki rasvailee ketjut,itteäin ärsyttää kun spray-öljy näyttää tekevän ketjuista nahkeat johon varmaan hiekka ja pöly tarttuu kuin takiainen

Mielenkiintoinen aihe, tätä ei ole kait kukaan kysynyt aikaisemmin.
Ketjunvoiteluaineilla olen ketjuja rasvaillut.

Olen kokeillut varmaan jo lähes kaikkea mitä nyt edes "äly, hoi" tyyliin voi ketjuihin työntää. Viimeaikoina olen käyttänyt vaihteisto öljyä sitä ihan tavallista 80/90. Vanne paskaantuu... ei maha mitää. Ketjuvaha toimii sen paskaantumisen suhteen aika hyvin.

Kaikenlaista sosetta on tullut kokeiltua.

Nykyään hyvä ja toimiva vaihtoehto CRC-ketjuspray. Edullista ja toimii ihan yhtä hyvin kuin kalliimmat tökötit.

Vanne paskaantuu aina, mitä tahansa sinne ketjuun tunkeekin
omg.gif

ennen vahalla, nyt pro-oiler kiinni.

ei ikinä enää vahaa, ku eturattaan koppa on vihdoin puhtaaksi saatu!
crazy.gif

Joku wurthin synteettinen spray on ollu tän kevvään käytössä mut ei sen kummoisempi kun viime kesän vaihteistoöljy.Tosin helpompi levittää. eikä tuntuis sotkevan niin paljon.

Castrol Chain O-R käytössä tällä hetkellä.

Aattelin kokeilla tommosta Würthin hammasratasvoiteluainetta, jotain teollisuustököttiä.
Työpaikalla on myynnissä edukkaasti.

Laittelin juuri muutama minuutti sitten Motulin ketjurasvaa niihin. Sitä ennen tosin pesin ne öljyllä hammasharjaa käyttäen...
biggrin.gif

Castrol vaha, saa kauppias myytyä nopeiten  uudet ketjut ja tietysti rattaat.heh heee.....

Yllättävän pitkäksi on päässyt tämä ketju ilman sitä pakollista puimurikuskin kardaanikuittia. Eiköhän se sieltä kohta?

Castrol Chain O-R käytössä tällä hetkellä.

Aattelin kokeilla tommosta Würthin hammasratasvoiteluainetta, jotain teollisuustököttiä.
Työpaikalla on myynnissä edukkaasti.
CRC:n vastaava ei pysy nopeasti liikkuvissa osissa. Teollisuus ketjuöljy (Luki jotain: High speed chains, adhesive lubricant)pysyy mutta kerää sontaa.

Back