Millä renkailla ajelet?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mikkokoo
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

mikkokoo

New member
Itsellä ollut Pilot Power 3set alla varmaan kolmen takasen ja parin etusen verran ja hyvä katusporttigummihan se. Seuraavaksi tulee Power rs & rs+. PP3set kestänyt kilsoja todella hyvin mutta radalla ominaisuudet jättänyt toivomisen varaa. RS Powerien myötä rataominaisuudet varmasti kunnossa mutta toivottavasti kestoakin löytyy kohtuullisesti..:paikallatuulee:

Kadulla Metzeler Z8 :D

En kykene ylittämään renkaan suorituskykyä.

Radalla on sitten ollut Pirellin Superbikea, Misukan Power Cup Evoa, hajanaisia varikko-ostoksia ja nyt tulee Contin slicksit.

Monet vanteet ovat mukavat.

Kadulla Metzeler Z8 :D

En kykene ylittämään renkaan suorituskykyä.

Radalla on sitten ollut Pirellin Superbikea, Misukan Power Cup Evoa, hajanaisia varikko-ostoksia ja nyt tulee Contin slicksit.

Monet vanteet ovat mukavat.

Hämmästelin kun noi (pääasiassa) amerikan serkut ja iso-brittilän ihmeet ajaa apriliaforumilla niin ontuvia kilsamääriä renkaillaan mutta taitaa paineetkin olla tyyliä "rata" niin ei mikään ihme jos ei kestä. Toki käyttölämpötilatkin meillä pohjolassa pysyy kurissa ja parantaa kestoa.

Olen käyttänyt RSV4:ssa Power RS.iä, nyt on 190/55 takanen kun viime kesänä ei ollut vaihtohetkellä 200/55 saatavilla.
Hyvin ne toimii sekä tiellä että mun vauhdissa radalla.
Katupaineilla tuntuu radalla pikkaisen levottomilta mutta kun laittaa Misukan suositukset alle (eteen kylmänä 2.1, taakse 1.9) niin vot, jo toimii.
En tiedä olenko jotenkin erityisen helläkätinen, tai muuten nössö, mutta olen saanut näistä yli 10.000 km irti niin että renkaat vaihtohetkellä ovat vielä laillisen puoleisilla kuvioilla.

Olen käyttänyt RSV4:ssa Power RS.iä, nyt on 190/55 takanen kun viime kesänä ei ollut vaihtohetkellä 200/55 saatavilla.
Hyvin ne toimii sekä tiellä että mun vauhdissa radalla.
Katupaineilla tuntuu radalla pikkaisen levottomilta mutta kun laittaa Misukan suositukset alle (eteen kylmänä 2.1, taakse 1.9) niin vot, jo toimii.
En tiedä olenko jotenkin erityisen helläkätinen, tai muuten nössö, mutta olen saanut näistä yli 10.000 km irti niin että renkaat vaihtohetkellä ovat vielä laillisen puoleisilla kuvioilla.

Hyvältä kuulostaa etenkin toi kesto:blink: Kattelinkin Misukan sivuilta, että 2,1 eteen ja 1,9 taakse niin vörkkii radalla.

Oli mulla parissa edellisessä :D RSV:ssä renkaat sekalaiseen ajoon.

Jossain ajopäiväkirjassa noita kilsoja on varmaan ylhäällä, mutta Rosso Corsa tai Supercorsa SP ei tainnut takana 5 000 kilsaa nähdä ikinä. Joskus rata-ajo veti ne sileeks alta 2000 katukilsan. Esim. kuuma viikonloppu Kemoralla ja takanen on moro.

Jos toi misukka toimii Ollilla noin hyvin, niin sitä alle vain.

Kattelin, ettei noi hypersport renkaatkaan (K3 ja SP) maksa mahottomia vaikkapa GP503:ssa. Oisko 300 sarja posteineen.

Kadulla Metzelerin M7RR, radalla saman lafkan Racetec RR. Ei mitään erityistä syytä kyseiselle kombolle. Hyvin näyttävät toimivan, joskin aika hintavia rinkuloita.

Pirellin SC1/SC2 kuviollisena tai ilman, tai mitä nyt sattuu löytymään sopuhintaan. :D

Michelin Power Cup Evo. Ainakin mun vauhdeilla tuntuu hyviltä. ja kestää paljon pidempään kuin Super Corsa SP.

Re: Millä renkailla ajelet?

Ensimmäinen kerta kun tuli hankittua radalle sarja uusia renkaita. Tänä keväänä tuli jo testattua botnialla kombolla Metzeller racetec K1 edessä ja K2 takana. Paha vielä sanoa tuon ensimmäisen ruosteenpoisto session jälkeen mitään kovin syvällistä. Rata oli vielä kylmä ja paikoin hyvinkin pölyinen mutta silti meni jo 2,5 sek päähän viime kesän parhaasta. Lisäksi ikinä ei ole yksikään rengas kulunut noin nätisti.
5078f2683aa623694b277fddb947c104.jpg

Lähetetty minun motorola one laitteesta Tapatalkilla

Re: Millä renkailla ajelet?

Ja siis pyöränä tosin ei Aprilia [emoji16]

Lähetetty minun motorola one laitteesta Tapatalkilla

Tänään laitoin alle Pirelli Diablo Rosso Corsa 2. 120 km sisäänajolenkin ajoin äsken. Tuntuvat todella hyviltä. Taittuu todella herkästi ja pitoa tuntuu löytyvän heti.

Sitä ennen oli Metzeler M7 RR jotka olivat aivan mahtavat. Yli 8000 km ajoin tuolla parilla. Michelin Pilot Road 4 oli kanssa hyvä rengas kaikin puolin. Racetecit kuviolla oli rääräässä katuajossa, mutta pari kertaa sateella jännitti.

Tällä hetkellä PR5 edessä ja PR4 takana. Roadeista on hyviä kokemuksia vanhemmistakin painoksista ja hinnat kun on olleet kilpailukykyiset hankinnan hetkellä muiden valmistajien vastaaviin niin tullut pysyttyä ns. tutuissa renkaissa. Omat ajot kun on valtaosin maanteillä eikä radalla niin tullut roadi valittua esim. powerin sijaan kestonkin kannalta. Kuskin taidot tulee vastaan ennen renkaita niin roadit riittää aivan hyvin.

Tällä hetkellä PR5 edessä ja PR4 takana. Roadeista on hyviä kokemuksia vanhemmistakin painoksista ja hinnat kun on olleet kilpailukykyiset hankinnan hetkellä muiden valmistajien vastaaviin niin tullut pysyttyä ns. tutuissa renkaissa. Omat ajot kun on valtaosin maanteillä eikä radalla niin tullut roadi valittua esim. powerin sijaan kestonkin kannalta. Kuskin taidot tulee vastaan ennen renkaita niin roadit riittää aivan hyvin.

Ennakkoluuloton valinta. Itse en Tuonoon ihan noin tourinkihenkisiä gummeja laittaisi.

Back