Millainen kypäräpuhelin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kirvesm
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Eipä oo tarvinnu säätöihin koskea kun kerran kohdalle on laittanu, mikki nähtävästi väärin...mulla Autocom toimii loistavasti kaikilla suomen sallituilla nopeuksilla sekä suljetulla alueella samoilla säädöillä ja eukon potassa sama homma - mikki huuliin kiinni niin ei tarvi huutaa
biggrin.gif
Sama täällä.

Scala rideri:t hommasin viimekesänä RTTX-tuotteesta, hyvin on pelittänyt. Välillä joutuu sanomaan PÖÖ, kun menee virran säästöpäälle. Tais maksaa 250€. Nykyisellä XX:llä puhutaan mamman kanssa 120km/h yhtä hyvin kun mun mondeossa. Kyllä niitä varmaan parempiakin on myynnissä vaan taitaa hintakin nousta? Elikkä scala rider toimii, mun mielestä ihan hyvin.

Meillä ja on Scala Riderit Q2 ja hyvin toimii kahden pyörän välillä. Virtaa riittää kahdeksi täydeksi ajopäiväksi n. 7 tuntia/pvä ja sitten pitää ladata.

Pitänee ens keväänä miettiä uutta G4 sarjaa, jossa akun kesto vielä parempi ja se on muutenkin kehittyneempi versio. Vanhat saa mennä laskettelukypäriin vakituisesti. Oon kyllä ollu noihin tosi tyytyväinen.

Eipä oo tarvinnu säätöihin koskea kun kerran kohdalle on laittanu, mikki nähtävästi väärin...mulla Autocom toimii loistavasti kaikilla suomen sallituilla nopeuksilla sekä suljetulla alueella samoilla säädöillä ja eukon potassa sama homma - mikki huuliin kiinni niin ei tarvi huutaa  
biggrin.gif
Sama täällä.
Samaa komppaan. Säädöt on kerran laitettu kohdalleen ja ainoastaan kun ajaa välillä tulpat korvissa/ilman tulppia niin pitää volumea säätää. Voxiin en ole koskenut.

Kyllä tuo autokooma toimii 80 ja 200 vauhdissa ihan samalla tavalla, se kuskin kypärässä oleva ylimääräinen pikku mikki hoitaa sitten nuo tasot kohdalleen. Edellyttäen että se on asennettu sellaiseen paikkaan mihin tuuli ei pääse suoraan puhaltamaan. Senhän tarkoitus on mitata kypärän sisällä olevaa melua, ei tuulen siihen tekemää suhinaa.

Edit: Oli muuten tuo testi vuodelta 2005, vähän on vanhaa kamaa siellä referenssinä. Starcom ja autokooma on muuten nykyään saman omistajan puljuja...

Joku jos mietti cardon scalat ostavansa niin kandee kattella cdon.com hinnat. Sieltä tilasin meille cardon team setin ja tyytyväinen olen. Kelistä vauhdista ja muusta riippumatta toimineet loistavasti eli meille harakan kanssa jees setti.

Virtaa riittää kahdeksi täydeksi ajopäiväksi n. 7 tuntia/pvä ja sitten pitää ladata.
Onko tässä ajassa mukana musiikin kuuntelua 14h vai pelkkää satunnaista jutustelua kaverin kanssa?

Anyway, 14h:kin käyttöaika on todella lyhyt. Hyvä jos meikäläisen käytössä riittäisi edes yhdeksi päiväksi!

Ja yritä siinä sitten muistaa majapaikkaan tullessa iskeä kypärää ja kännykkää latinkiin, jos et muistanut niin seuraavana päivänä onkin sitten hiljaista...

Siinä vaiheessa kun näissä oikeasti on joku >14 vrk:n toiminta-aika alan minäkin miettiä langattomia vaihtoehtoja. Siihen asti mennään piuhalla.

:)Minulla on ollut Starcom 1 useta vuosia ja on pelannut hyvin.Tilasin aikanaan suoraan Englannista oli n80e Autocomia halvempi.
Nyt on tuo johtojen kanssa pelaaminen hieman "väsyttänyt"mutta muuten ei huonoa laittesta.

Turvallisuus syistä en oo tykänny kypäräpuhelismista.
Mutta musaa ja navigointi ohjeet on kiva saada
ja ajo opetusta varten nuo on akolliset.

Löysin 70 egellä kinkiy paketissa 2kpl BT,....

Kerron käyttökokemuksista.

Scala riderit on kyllä toiminut loistavasti. Ja earit päässä toimii jopa paremmin kuin ilman. Eipä tarvi muita miettiä sitten kuin Q2 joskus aika jättää. Akun kestoakaan ei voi moittia.

Scala Riderille pisteet täältä. Hyvin toimi, puhe on selvää ja kuuluu vielä 150km/h nopeudessakin selkeänä. Lisäksi kaikki puhelimen komponentit ovat kiinni kypärässä -> ei tarvii leikkiä johtojen kanssa.

Scala Rider Teamset ja ensimmäinen ajo sadekelissä n.300km ja mikrofooni kaputt.Ei kestänyt kosteutta.Takuuseen uusi setti toivotaan että tämä setti kestää kosteutta paremmin..Muuten olen kyllä ollut tyytyväinen Scala Rideriin..
wink.gif

Scala Rider Teamset ja ensimmäinen ajo sadekelissä n.300km ja mikrofooni kaputt.Ei kestänyt kosteutta.
Vielä pakko kehua kyllä Scalan G4:sta. Euroopan reissulla vettä tuli tosiaan ainakin 4000 km verran eikä G4:n kanssa ollut mitään ongelmia. C3:n päästi vettä jopa sisälle kypärään eikä mikin kastuminen haitannut puheyhteyksiä.
smile_org.gif

Scalan G4:lle ääni täältä. Vaivatonta langattomuutta, navin ohjeet tms pelaa. 8tkm tänä suvena pelannut hyvin, ja myös kovassa nopeudessa / kaatosateessa.

Onko kukaan kokeillut Starcom-systeemiä?

Ainakin omilla sivuillaan kehuvat kovasti ja siellä on myös äänisamppeleitä vertailussa kilpailevan merkin Active-sarjaan. Mikähän merkki mahtais olla kysessä
smile_org.gif
. No heidän testinsä mukaan Starcom oli tietty parempi.

Linkki: Starcom1

Minulla ollut Starcom varmaan 5v tilasin suoraan Englannista.Tuli kaikki tarvittava mukana ja myöhemmin kun tuli uusiversio myyntiin,niin sieltä tarjottiin suoraan laitetta.Olen ollut tyytyväinen laitteeseen mutta kyllä joskus johdot tuntuvat "vanhanaikaisilta".
Oli silloin n80e Autocomia edullisempi,en tiedä nykyisiä hintoja.

Aika hankala tuon tangentin kanssa, mites repsikan puhe ? Onko sillä jossain oma nappula että saa sanoa sanottavansa kun siltä tuntuu ?

täältä löytyy yksi joka tuota käyttää. muuten aivan täydellinen mutta tangentin sijoitus on hankalaa. tällä hetkellä tangentti on kytkinpuolen kahvassa kiinni mutta kahva on niin lyhyt + tangonpäätypeili ottaa päästä vastaan. että meinaa tila loppua.

ja siis kahden pyörän välisessä käytössä tuo.

jos meinaa matkustajan kanssa jutskailla niin voihan se kyytyiläinen ostaa kans tupn setin ja laittaa sen tangenttin vaikka sormeen silla tarranauhalla tjsp

täältä löytyy yksi joka tuota käyttää. muuten aivan täydellinen mutta tangentin sijoitus on hankalaa. tällä hetkellä tangentti on kytkinpuolen kahvassa kiinni mutta kahva on niin lyhyt + tangonpäätypeili ottaa päästä vastaan. että meinaa tila loppua.

ja siis kahden pyörän välisessä käytössä tuo.

jos meinaa matkustajan kanssa jutskailla niin voihan se kyytyiläinen ostaa kans tupn setin ja laittaa sen tangenttin vaikka sormeen silla tarranauhalla tjsp

Eikös noissa joissain PMR puhelimissa ole VOX, mahtaako se toimia humisevassa kypärässä ?

Back