Millaisella Hondalla ajelet?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ShadowC2
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Uusi NT1100 tulossa. Vielä pitäisi malttaa odottaa vähän kelien lämpenemistä. Pyörä kuulemma on jo liikkeessä :)
 
Uusi NT1100 tulossa.
Laitapa sitten kokemuksia ja näkemyksiä kun pääset ajelemaan. :) Mulla on tuo nykyinen Honda ollut jo kymmenen vuotta eikä siinä mitään vikaa ole ja hyvin välttää mun kohtalaisen vähäisillä ajomäärillä, mutta jos saisin päähäni vaihtaa uuteen niin NT1100 olisi hyvinkin kiinnostava.
 
Laitapa sitten kokemuksia ja näkemyksiä kun pääset ajelemaan. :) Mulla on tuo nykyinen Honda ollut jo kymmenen vuotta eikä siinä mitään vikaa ole ja hyvin välttää mun kohtalaisen vähäisillä ajomäärillä, mutta jos saisin päähäni vaihtaa uuteen niin NT1100 olisi hyvinkin kiinnostava.

Nyt on pari sataa kilsaa diisselimallilla (NT1100D), eli automaatilla, taitettu matkaa. Eka satanen laukuilla, toinen ilman. Vaihdossa meni Versys 1000SE. Itselleni ainakin Honda istuu paremmin ja mielestäni menee nätimmin tietä. Tuulisuoja kypärään aavistuksen huonompi, mutta tuulen melu huomattavasti mukavampi. Käsille ja jaloille suoja parempi. Jousitusmukavuudessa ei mielestäni suurta eroa(versys pehmeimmillään). Värinöitä Hondan kasimukisesta tulee alle 2500rpm vedätyksessä, muuten käynti hyvinkin tasaista. Vetoja tuntuu riittävän ja ajo helppoa. Ajoasento polville kapeampi kuin Kawa. Laukuissa tulee sisäpussit, siihen hintaan saakin tulla. Vaihteisto toimii hyvin, rauhallisesti ajettaessa taajamaa käyttää ehkä pykälän turhan suurta vaihdetta polttoainetta säästäekseen, pitää testata olisiko laimein sporttitila vastaus siihen. Median kytkentämahdollisuudet vähintään riittävät, itse en vielä ole kytkenyt, mutta navi varmasti hyödyllinen näytöllä. Tietokone näyttää nyt 4,9L huntilla kulutukseksi. Itselleni tuntuu olevan todella hyvä ostos. Tommoisessa lepposan ajon pyörässä voi melkein ihmetellä miksi vaihteita pitäisi itse vaihtaa, kun se voi tapahtua itsekseen. Pikkuvaihteilla vaihdon huomaa, isommilla harvoin ollenkaan. Suosittelen kokeilemaan tällä vaihteistolla olevaa pyörää, ainakin kolme mallia on. Pääsiäisen jälkeen varmasti tietoa kyytiläisen kanssa ajelusta.
 
Pari päivää uudella CB650R:llä takana, toistaiseksi hymyilyttää :thumbup:
Oikein näppärä kaupunkiajossa ja mutkateillä. Tehoa ihan tarpeeksi vaikka suurin osa onkin yläpäässä.
 

Liitetiedostot

  • 1.jpg
    1.jpg
    101,6 KB · Katselut: 71
  • 2.jpg
    2.jpg
    82,6 KB · Katselut: 58
8 v olin ilman pyörää kun edellinen varastettiin mutta pari viikkoa sitten ostin serkulta vähän vahingossakin cbr 900rr 1997 pyörän. Nyt pikkasen muutettu oman näköiseksi vilkuilla ja putkea hieman lyhentämällä.

Pyörä maalattu pari vuotta sitten ja on ihan ok maalissa, vanteet kaipaa kyllä muutosta mutta jos tällä nyt pääsis tän kesän ilman suuria remontteja
 

Liitetiedostot

  • 20220426_150845.jpg
    20220426_150845.jpg
    99,1 KB · Katselut: 68
Viime vuonna ostin aloituspyöräksi Kawasakin ER-6n ja vaihdoin sen viikko sitten Hondan VFR 800:n. Pyörällä ikää 12 vuotta. Pyörä iski kovaa jo ensimmäisellä koeajolla eli ei sitä sen enempää tarvinnut miettiä.
Tämä ollut aiemmin jollain aika vähän ajelleella, joten ensimmäiset huollot ovat: akun vaihto, nesteiden vaihdot ja uudet renkaat :jippikaijee:
 

Liitetiedostot

  • 20220419_142014.jpg
    20220419_142014.jpg
    98,8 KB · Katselut: 66
En aja vielä, mutta odotellaan saapuvaksi. Saksasta ostin SC44en, löytyi kuvien ja videon perusteella melko kivan kuntoinen ja kohtuudella ajettu (32tkm) yksilö.
Saas nähdä miten vanha ukko taipuu tuollaiseen kyykkyyn :kääk:
Oli 5 vuotta väliä, ettei ollut pyörää ollenkaan, mutta onneksi olin säilyttänyt kaikki kamat - ja mahtui vielä päälle! Löytyy kaikki kisakamat sekä maantieasut :jippikaijee:
cbr1.jpg
 
1994-mallin tonniäffä tuli taas ajeltua kotipihaan tänään. On se vaan hyvä pyörä ajaa.
Tämä on kolmas tonniäffä, ja moottoriltaan selvästi paras yksilö. Tiukka ja täysin äänetön kone, käy kuin kissa. Muuten on pientä kosmeettista fiksattavaa kyllä.

Omaa Fää tuli rakenneltua paljonkin, mutta paras asia ikinä oli Laserin 4-1 putki, uudet suuttimet ja säädätys. Painoa lähti varmaan 25kg ja vääntöä tuli huimasti enemmän.
Noi Fän omat putket ja vaimentimet painaa ihan julmetusti.
 
Ensimmäisen VT500C:n jälkeen kärvistelin pari vuotta pyörätönnä, ja hankin sitten käytetyn VT750C2:n. Sillä nyt körötellyt enempi vähempi vuodesta 2009 asti, ja edelleen paras pyörä. Toki vääntöä saisi olla enemmänkin, mutta kyllä tuollakin pärjää. Kevyt käsitellä, ja varmatoiminen. Huoleton hyvän mielen kulkine. Suositukset! :rakastunut:
 
Omaa Fää tuli rakenneltua paljonkin, mutta paras asia ikinä oli Laserin 4-1 putki, uudet suuttimet ja säädätys. Painoa lähti varmaan 25kg ja vääntöä tuli huimasti enemmän.
Noi Fän omat putket ja vaimentimet painaa ihan julmetusti.

Nykyisessä bläkkärissä ne painavat todennäköisesti vielä enemmän, valtavat kanisterit, mutta se on ihan ok. Pyörä kulkee tourinkihenkiselle "riittävästi" vakionakin, ja tykkään että on pöntöt molemmin puolin perää. Kaasaribläkkäri on aika lähelle täydellistä pyöränä omaan makuun, kun ajoasennon fiksaa himpun pystymmäksi. Tonniäffä oli ajoasennoltaan täydellinen itselle vakiona.
 
Eilen vaihtui CB VFR:ään. Hyvä oli ajaa CB:kin, mutta onhan tuo VFR ihan naurettavan paljon parempi matka ajossa
 
Tuli hankittua keväällä kortin myötä ensimmäinen iso pyörä talouteen. Pyöräksi valikoitui -98 vuoden xx. Kaikin puolin tyytyväinen ensimmäiseen pyörään, hyvä ajaa, voimaa riittävästi ja eritoten edullinen pyörä kerryttää vakuutus bonuksia ennen uudempaa kampetta!
 
Pariin eri Bemarimallin sekaantumisen jälkeen pihaan saapui -09 Wingi. Äkkiä laskien taitaa olla n. 10.s Honda itelle, jos mopoiästä lähtien lasketaan.
 
Viime vuonna ostin aloituspyöräksi Kawasakin ER-6n ja vaihdoin sen viikko sitten Hondan VFR 800:n. Pyörällä ikää 12 vuotta. Pyörä iski kovaa jo ensimmäisellä koeajolla eli ei sitä sen enempää tarvinnut miettiä.
Tämä ollut aiemmin jollain aika vähän ajelleella, joten ensimmäiset huollot ovat: akun vaihto, nesteiden vaihdot ja uudet renkaat :jippikaijee:

Komee pyörä.
 
Heipä hei!

22 vuotta ja 22 kiloa sitten oli kevytmoottoripyöränä Honda Rebel vm 1995.
22.10.2022 tulikin sitten heti perään jatkettua motoristiuraa hankkimalla C2 750 Shadow. vm 2001 aj 34 000km.
Hyvään saumaan tuli pyörä laitettua näin ajokauden päätteeksi. Kevättä odotellaan!

Parikymmentä kilometriä lenkkiä heittäneenä ainakin ensivaikutelma pyörästä aivan hyvä.
 
Viimeksi muokattu:
Syksyllä ostin Honda VF750C Magnan -94 ja 73500km mittarissa. Heti kesäkuun alussa tulossa viikon reissu Norjaan. Pitäisi sitä ennen huoltaa ja tsekata pyörä läpikotaisin ettei tule yllätyksiä.

Kerkesin syksyllä parina päivänä sillä hieman ajaa ja huomasin että isommat vauhdit eivät ole mitenkään miellyttäviä kun kroppa toimii hyvin purjeena. Joutuu aika kovin kahvoista pitämään kiinni että pysyy kyydissä eli kädet kipeytyy. "Touringpleksi" varmastikin auttaisi asiaan, täytyy niitä katsella.
 
Back
Ylös