• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Milläs voitelette

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hababusa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

hababusa

New member
Meinaan ketjuja...
Ei nyt ihan heti osunu silmiin täällä veljeskunnassa et olis asiasta pidetty galluppia...
Ku tuntuu että jokaisella pyörän omistajalla on omat tapansa/aineensa ketjujen voiteluun...

Scottoiler tiputtelee jotain vihreää mömmöä kettinkille...
Mitäs öljyjä olette käyttäneet automaattirasvareissanne???

Tällä hetkellä käytän castrollin vahaa, mut siirryn hondan öljyyn.
Castrol on ihan jees vaha, ei roisku, mut sit hondan öljy voitelee ja toimii kovassa ajossa paremmin eikä roisku sit kummiskaan niin hirvittävästi.

Valvolinen ketjuöljyä, suihkupullossa. Ainakin Kuusamon Wetteriltä (Neste) saa hintaan 9.50eur purkki. Ei sotke kovin kauheasti ja pitää ketjunkin kohtuullisen puhtaana. Helsingissä joku mp-liike myi samaa öljyä hintaan 14eur purkki, hieman mp-lisää...
smile_org.gif

No juu... ite olen käyttänyt Shellin vahaa ja sit sitä voidetta... Tappikosken Shellistä saa kumpaaki ja olen tingannu sille niin edukkaan hinnan, että päätä kivistää...;)

Sieltä myös olen moottoriölkät laitellu aina Kwaakkuihin ja Honuun, kuin nyt myös Bussiin Shell Advance ultra4...

mie ku oon kova poika vahaamaan, niin vaxcastroahan on usseeempi purnukka tullu tuhottua. punainen salvaa sisältävä motulispraypönikkä menee testiin seuraavaksi. koska vaxit alkaa olla finito. vahan paras puoli lienee se että lähtee vekes vanteesta ja takakatteen helmasta pelkällä fairyllä pyyhkien. nää ns.vaseliinit on ainakin ennen olleet paljon sviddumaisempia hinkattavia mun kokemuksen mukaan. vahaa pitää käyttää vähän mutta usein, ja poistuu noileesti kun sateella ajelee. mut niinpä ne huuhtoutuu muutkin tökötit ettei sen puoleen. puhtaasti öljymäiset aineet on luonollisesti parasta linimenttiä jos viitsii vaan katsella semmosta mustaa rasvakerrosta siellä sun täällä. tai sitten yksinkertaisesti kaikki scottoileeraajat on vaan liian laiskoja pestäkseen pyöränsä takaosaa just koskaan, kun se rasvaaminenkin on niin helppoa heillä......
wink.gif

Oho...Näköjää samoja mömmöjä täällä käytetää...Itelläki on tota Castrolia...
Ne on näköjää nää paikalliset, joilla on noita vippaskonsteja
wink.gif
...

Hola!

No ilmeisesti minä käytän ainetta, mitä kukaan muu ei käytä..? Eli wurth:n Teflon -spraytä.. (ei sotke kiillotuksia)

-- Jim --

Castrollin vaha ei roisku pitkin runkoa kovassakaan ajossa, kunhan suihkuttaa vahan lämpimään ketjuun. Saivat myytyä taskuun mahtuvan täyttöpullonkin, kätsää...
tounge.gif

Vaihteistoöljyä tiputtelee toi I made automaattirasvari. No sotkeehan se vähän, mutta kyllä rasvaakin ja helposti.

Motorexin isopurkki kestäny vuosi vaikka 500km välein rasvailen. Ja kyl pysyy ketjuissa. Lisäksi voi ostaa reissupullon joka kätevä reissu sellanen pikkupullo.
wink.gif

Scottoiler hoitaa tuon voitelupuolen ja minä ajan, että semmonen työn jako.  
tounge.gif

062802jumpie_prv.gif
  Niin pitkään kun tuota Scottin omaa ölyä riittää, niin sitä tulee käytettyä, mutta sen jälkeen vaihtuneen GL-5 luokan täyssynteettiseen vaihteistoöljyyn.  
cool.gif

"Purkkikansalle" tiedoksi, että ne Castrollit yms. vaxit kannattaa heitää roskiin heti, tai ainakin jättää se uusi purkki hakkimatta.  
wink.gif
Nimittäin noista spraypurkki -öljyistä/vahoista löytyy huomattavasti parempiakin, eli Hondan "oma" ketjuöljy spray.  
thumbs-up.gif

bowdown.gif

Back