• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

Milloin pyörä kannattaa ostaa?

Itsellä kävi tuo pyörän ostaminen ehkä jopa heräteoston täyttävissä kriteereissä
biggrin.gif

Näin keskiviikkona motopalstalla myytävänä olevan vfr:n sopuhintanen ja laukut mukana, keskiviikkona pankkiin kysymään 1k lainaa..lainapäätös torstaina, et myöntivät noinkin huikean summan (loppu oli säästössä) ja sitten perjantaina ajamaan 300km suuntaansa. Mutta katunut en ole
smile_org.gif

Juu itekkin tässä juuri olen ylivuotiseen zx6r:ään rakastunu. Pankkitätiki lupas jo 12000€ rallua. En tosin noin paljon tarvi mutta eipähän sitä tarvi kokonaan nostaa. Niin, kuinkahan "hyvä" lainatarjous tuo nyt sitten olikaan, jos nostais koko 12000 niin takaisinmaksu olis 240€/kk ja erien lukumäärä 56 ??
Millasia lainatarjouksia yleensä tarjoillaan nykyään?

Juu itekkin tässä juuri olen ylivuotiseen zx6r:ään rakastunu. Pankkitätiki lupas jo 12000€ rallua. En tosin noin paljon tarvi mutta eipähän sitä tarvi kokonaan nostaa. Niin, kuinkahan "hyvä" lainatarjous tuo nyt sitten olikaan, jos nostais koko 12000 niin takaisinmaksu olis 240€/kk ja erien lukumäärä 56 ??
Millasia lainatarjouksia yleensä tarjoillaan nykyään?
Itse otin 11000 takaisinmaksulla 255€/kk 48 kk. Annuiteetti vähän yli 5% korolla. Tosin velka lyhenee nykyään enemmän kuin 255/kk...

ihan rehellisiä jos ollaan....niin ei kyllä kannata ollenkaan......
tounge.gif

Mutta mitä sitä ei olisi walmis maksamaan wiihtymisestään joten....
062802moto_prv.gif
inlove.gif

Jos uutta pyörää etsii, hyvä konsti saada tyrnävä peli edullisemmalla hinnalla on ylivuotiseksi jäämässä olevat mallit. Etenkin pikku-uudistuksilla kohennetut mallit ovat usein täysin vastaavia käytössä kuin se vanhaksi jäänyt ylivuotinen malli.

Tänä talvena hitti on ollut 1000GSX-R jopa 15500 € hintaan (siis 04-malli), CBR600RR -04 BW:ssä hintaan 12700 €, KLV1000 Kawa 12700 €, puhumattakaan harmaatuojien yms hinnoista. Usein käytetyistäkin pyydetään enemmän.

Käytettynä on hyvä ostaa vähänajettu pari vuotta vanha, se on suurimman hinnanpudotuksen tehnyt ja silti peli voi olla ihan uuttavastaavassa kunnossa.

Toki vanhemmistakin peleistä voi löytyä hyviä, etenkin saksasta saa erittäin hyväkuntoisia edullisia ajopelejä. Tällä hetkellä 2000-malliset vähänajetut FZS600:set ovat hyviä ostoksia. Alle 6000€ saa jo oikein hienon 100-heppaisen pelin...
mites se sun Dukatti....?

ihan rehellisiä jos ollaan....niin ei kyllä kannata ollenkaan......
tounge.gif
Joo, mä tiedän. Mä tiedän sen erittäin hyvin. Tämä asia on tehty enemmän kuin selväksi anopin ja äitimuorin toimesta eikä muijakaan nyt niin kovin innoissaan ole tästä projektista.

Mutta minkäs teet, näissä poikien jutuissa ei paljon euroja laskeskella. Kun jotakin miehistä lelua tekee mieli niin sellainen on sitten saatava.
062802moto_prv.gif

Otin neuvosta vaarin ja ostin ekan "ison" pyöräni äsken... Tosin vaan Suzuki GS500E mut kai sillä fiilikseen pääsee Vesilahden mutkateillä  
cool.gif

Otin neuvosta vaarin ja ostin ekan "ison" pyöräni äsken... Tosin vaan Suzuki GS500E mut kai sillä fiilikseen pääsee Vesilahden mutkateillä
cool.gif
Eiköhän sillä pääse käymään vähän Vesilahden ulkopuolellakin. Ainakin viime kesänä tapasin Porissa kanssamotoristin, joka oli saapunut Poriin GS 500 E:llä oikein Tampereelta asti!
biggrin.gif
Oliskohan kummiskin tuonu sen sinne junassa...
biggrin.gif
Näin mää Inarissa kerran Ladan ....mutta sekin oli kuulemma rekalla tuotu ensin sinne
lookaround_orig.gif

J uuu .... ooo.. ottia tuota ei siinä auttanu Äiteen Eikä Anopin neuvot kun Bw:lle astelin ja iskin lompuukista kaikki €urot tiskiin ja kysyin notta nyt mjulle motskari ja sassiin mitäs tällä saa? laittovat sitten Uuden Z750 Kawasakin.....
cool.gif

Itse ostaisin loppukesästä tai talvella koska silloin on ostajan markkinat... Huono puoli talvella ostamisessa on se että koeajo jää haaveeks, mutta jos on uskallusta ostaa pyörä ajamatta niin "Why not"... Uusia ylivuotisia myydän talvella aika edullisesti.    
buttrock.gif

Sama juttu kuin "suzufanilla". Tuttava osti Jammun alta elokuun lopulla ja yht'äkkiä olin ilman pyörää.Viikkoakaan en voinut pysyä poissa mp-liikkeistä uutta ajokkia etsien. Sitten löytyi uusi ajamaton Paneuropean,ei ollut kilvissä, eikä näin ollen päässyt edes koeajolle.Piti vain uskoa myyjää, joka kehui pyörän ominaisuuksia varsinkin matka-ajoon hyviksi.
No, matkaan en ehtinyt syksyllä,muuta kuin kotiin ajoin siirtokilvillä.Muutaman kymmenen km perusteella ei vielä voi sanoa... Alennukset olivat kyllä kohtalaisen suuret, kun ei ollut vaihdokkia ja talvikin tulossa!Ennen sesonkia mielestäni paras aika ostaa.

sport05.gif
Rauhallisesti...

cool.gif
Eiköhän sillä pääse käymään vähän Vesilahden ulkopuolellakin. Ainakin viime kesänä tapasin Porissa kanssamotoristin, joka oli saapunut Poriin GS 500 E:llä oikein Tampereelta asti!  
biggrin.gif
Kiitos kannustuksesta! Että oikein vesilahden ulkopuolellekin...  
smile_org.gif
Saas nähdä, eväät täytyy ainakin tehdä!

Kiitoksia vastauksista, mutta eivätpä ne juuri tilannetta selventäneet. Pikemminkin päinvastoin. Taitaapi olla niin, että sitä "oikeaa" vuodenaikaa pyörän hankkimiseen ei ole olemassakaan.
Tämähän on juuri niin kuin sanoit. Oikeaa aikaa ei olekaan, eivätkä nykyisin mielestäni kausien hintavaihtelut ole niin suuria että sen vuoksi kannattaisi aihetta lykätä.

Itse unelmoin pyörästä viimeiset 10 vuotta ja viimein viime kesän lopulla tein päätöksiä. Kokemuksella tästä: odottaminen on turhaa ja vuodet menevät liian nopeasti! Etsi budjettiin ja makuun sopiva yksilö (ellei uusi niin koeaja ehdottomasti), ja lopuksi - tee päätös ja osta heti eikä sitten ehkä joskus.

Ei se kuume sieltä lähde pois kuin päätöksiä tekemällä suuntaan tai toiseen. Mulla meni jo 10 hyvää ajovuotta hukkaan, jotka nyt pitää ottaa kiinni =). MP on Suomen oloissa taloudellisesti erittäin huono hankinta. Kaikki maksaa vakuutuksista lähtien törkeän paljon. Hankinnalle ei ole mitään taloudellisia perusteita. MP on täysin fiilisjuttu ja siihen perustuen päätöksetkin tehdään.

sport05.gif

Nyt on sitten vihdoin ja viimein mopokaupat tehtynä. Frankilla oli pantu ylivuotisen Erskan hinta sen verta kohdalleen, että päätinpä viikon harkinnan jälkeen ostaa sellaisen.

Onhan se koneeltaan vähän pieni, mutta uusi ER-5 kuulosti paremmalta kuin muutaman vuoden vanha 50.000 ajettu kusiainen samalla rahalla.

Ja eiköhän Erskallakin pääse ihan riittävän helposti ylimääräisistä ajokorteista eroon.
cool.gif

Back