Minkä ikäisenä hyppäsit prätkän satulaan?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Staga
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Minkä ikäisenä hyppäsit prätkän satulaan? -

• <10

Ääniä: 18 13,1%
  • 10-14

Ääniä: 29 21,2%
  • 15-18

Ääniä: 26 19,0%
  • 18-20

Ääniä: 6 4,4%
  • 20>

Ääniä: 58 42,3%

• Ääniä yhteensä
    137
Tunturi Puch Magnum X, sellainen automaattivaihteinen rekisterikelpoinen crossimopo, olin silloin muistaakseni 9 vee.

Satulaan hyppäsin ensi kerran 14 vuotiaana, mutta prätkällä ajelin jo 9 vuotiaana seuraavaan kurviin saakka, olisi kai pitänyt vääntää tangosta johonkin suuntaan, isän tukkapöllöistä sain ainakin mahtavat fibat ja prätkän omistaja velipojan nyrkki löysi perille
tounge.gif
tuo kai selittää kaiken, täh???
buttrock.gif

-73 oli ikä täynnä ja perin faijan mopon. Valkonen solifer speed. Sitten tuli autot kuviin muutamaksi vuodeksi, kunnes ostin Honda cb nelisatasen, ja ihan uutena. Tais olla -84.

Mopolla tais ajelut alkaa joskus 8-9 vuotiaana ja siskon CB:llä pääsin koittamaan 12 v. Omalla piikillä sitten 15 v.

Mopokortti tuli ajettua 15 vuotiaana, mutta ensimäisen kerran ajoin prätkällä 16 vuotiaana, kun tuli hankittua ensimmäinen moottoripyörä. Honda SL 125 vm.-76. SL oli ihan mukava prätkä varsinkin kun kaverit ajeli mopoilla.

18v olin, ostin 250cc Kawan vm.-72.
Siinä oli 3 pyttyä, oliskohan ollu jokin kuristettu pyörä koska oli rekisteröity 250cc? Originaali väri oli ollut valkoinen, mä ostin sen sinisenä. Lisäksi siinä oli suora stonga, TT-stonga niinku silloin sanottiin.
Enon Tunturi-mopoa ajelin landella jo 14v mutta mopojahan ei lasketa, eihän?

14vee oli ikää ja enon 350 s2 kawaa sain tyyrätä, oli melko hätänen rakkine vanhaan solifer sportin risaan verrattuna
062802moto_prv.gif

14 vuotiaana ostin Suzuki TS 125:sen ja harjoittelin salaa pohjoisessa Helsingissä sivuteillä ja hiekkakuopilla

Jos mopoja ja kevareita ei lasketa niin 15v. Olin kun ensimmäinen legi(kalastajantorppa-Kirkkonummi) tuli ajettua. Alla oli 1200:n bandit eikä hymyä ajon jälkeen saanut pyyhittyä pois...ei sitten millään
biggrin.gif

Hiukka vajaa nelikymppisenä aloitin erkki viitosella, sitten busan puikkoihin ja nyt on "kusiainen" alla.

Pari mopoa oli 15v.ikäisenä. Ekan prätkän FJ 1200 jammun hankin 47v.ikäisenä.

Ekan moponi sain kun olin muistaakseni 11v. Vuotta-paria aiemmin olin kokeillut kaverin mopoa. Mopoilu loppui kun PV varastettii kun olin 15v.
Sitten olikin parinkymmenen vuoden tauko, jollei joitain satunnaisia kavereiden pyörien kokeiluja lasketa.
Nyt 34 vuoden iässä tuli ostettua ensimmäinen oma prätkä, tonnisatanen Kawa.

Reilu 10 ku tuli eka mopo taloon. 10 - 15 tuli pörräiltyä mopolla ja jonkun verran ajeltua mönkijöillä. Sitten tuli stoppi syystä tai toisesta.

31 -vuotiaana heräsin uudestaan eli kriisin se vaati
smile_org.gif
Sitten tuli taloon eka moottoripyörä ja sen jälkeen onkin joka kesä vaihtunut uudempaan ja vähän tehokkaampaan
smile_org.gif

Isällä oli kaksi Jawaa, 250 ja 350 mallit peräkkäin, noiden jälkeen vespa, ilmeisesti 125cm3 kun oli niin vähän aikaa kuulemma se niin ei oikein tarkkaan muista kokoa. Sitten kuulemma pitikin ajaa ajokortti ja siirryttiin meidän perheessä autokantaan kun neljän ihmisen kulkeminen Vespalla oli liian ahdasta. Eli minä olin ekan kerran kyydissä noin 2v. vanhana vuonna -65 ja siitä on jossain kuvakin...

Back