Missä ajelette supermotoillanne?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jone-83-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Krossikypärällä ja laseilla ilma virtaa kypärän sisällä pikkasen paremmin kun visiiri ruukussa, aika iso ero kun on vähän aikaa jumpannut radalla:;):

Minimotoissa on aika usein nähty suoria ja melkein suoria putkia, pitää paljon enemmän meteliä kun oma 690 joka sekään ei ole vakioputkistolla ja ilmansuodattimella. Mielelläni kävisin välillä mikroradalla ajamassa vaikka monet onkin turhan syheröitä 690 möhkölle, parempi se siellä olisi toteuttaa itteään kun liikenneympyöröissä ja mutkaisilal kyläteillä. Siksi ne motot tuli myytyä pois kun järkevän matkan (n20km) päässä ei ole rataa käytössä, Lavanko on sopivan matkan päässä mutta kun siitäkin puuttuu alalenkki niin rata on aivan liian mikkihiiri ajettava eikä 690 tarvii kolmosta suurempaa vaihdetta käyttää, jos sitäkään.

Hyvä tietää tuo tuosta kypärästä, suunnitelmissa olisi kevyenpää kypärää. Joo en nyt ihan tuolla liikenteenseassa, mutta esim joku teollisuus aluea:paikallatuulee::paikallatuulee:
 
^^Hyvä kypärä sekakäyttöön on vaikkapa Arai Tour-X (2,3,4), normikäytössä pelittää visiirin kanssa ja kun menee jumppaamaan niin joko visiirin irroitus tai visiiri ylös ja krossilasit silmille. Lippa on menee riittävän alas että se suojaa kunnolla vasta auringolta ja mahdollisesti edestä lentäviltä kiviltä, hihna on DD lukolla joka on mun mielestä ainoa oikea lukko kypärässä. Isoin ero katukulhoon on iso visiiriaukko jonka johdosta näkyvyyttä on reilusti, välillä kun on käyttänyt katuruukkua niin ahistaa kun aukko on niin pienen oloinen.

Kaksi tai useampi kypärä on parempi juttu jos on valmis sijoittamaan useampaan kulhoon, krossikypärät on selkeästi kevyempiä ja vielä paremmalla tuuletuksella. Airohilla on monta hyvää mallia, hinnat kohtuullisia, kuivuu nopeasti ja on kevyitä. Toki paljon muitakin merkkejä on ja kulhon istuvuus on se mikä ratkaisee minkä valitsee. Mä taas yritän pärjätä yhdellä ruukulla joten TX on ainoa vaihtoehto, touinen kuuppa menossa ja melko varmaan vuosien kuluttua seuraava kulho tulee olemaan saman valmistajan uudempi kehitysversio.
 
Kiitos tästä tiedosta, nykyään tuollainen avatta malli, iso tuo visiirin aukko ja sisäinen aurinko visiiri. Erittäin hyvä, mutta painaa aika paljon. Että mietin kevyttä mallia seuraavaksi. Ainoa haitan minkä näen tuossa crossi kypärässä on juurin tuo lasien alta paljas+sielä leuan alta paljos. Muutamalla tutulla pistänyt pimppari, kun ei kuollut sieltä alta leukaan. No pitää kattoa, kun pitäisi päivittää noita kenkiä, ajoasua, hanskoja.....
 
Minimotoissa on aika usein nähty suoria ja melkein suoria putkia, pitää paljon enemmän meteliä kun oma 690 joka sekään ei ole vakioputkistolla ja ilmansuodattimella. .

Tattiksella valvotaan äänitasoja ja liian äänekkäät saavat kyllä lähdön.
Itselläni ei ole mitään isoja motoja vastaan, mutta niille pitäisi sitten järjestää oma vuoronsa. Nykyään minimotojen ja minisupermotojen vuorolla seassa ajelee pikkulapsia pienillä mopoilla ja nopeushajonta on suurta, joten ymmärrettävästi vielä isommat ja nopeammat eivät oikein sovi samaan sakkiin.
Näin minimotolla ja -superilla ajavana on hienoa, että Tattikselle pääsee ajamaan. Käsittääkseni aina ei ole ollut niin. Kuitenkin ajaa saa vain torstaisin ja silloinkin puoliksi autojen kanssa. Omasta puolestani autoille saisi riittää 6/7 viikosta ja torstaille voisi ottaa pienten seuraksi isot supermotot. Minisuperien ja isojen kierrosajoissakaan ei ole hirveän suurta eroa.
 
Back
Ylös