Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tollasella minäkin ensikyydit tuuppasin...sitten oli valkoinen PV, joka tuli maalattua useaan otteeseen.![]()
Tuallasella mentiin niin että.![]()
Helsingistä tuon ilman näkemättä ostin(myynti ilmoitus oli hesarissa),sikalan ruokarekalla haettiin muistaakseni Fazerin tehtaan pihalta,olikohan vuonna 1978 ..käynnistyspoljin oli korkannut pooreista jonka sitten kyläseppä täällä hitsasi kiinni,hitsaus maksoi 50 penniä...kenenkähän entinen?V.1975 alkoi mopoilut...pappatuturilla..sitten tunturi super sport.
Tälläisella alkoi mp ajot v.1977,värikin just.
Montakohan kertaa se leikkas kiinni,..teerijärven kalle(kalles motor) sen taas sai pelaamaan,kalle porasi pytyn öljykanavaan reijän ja teki kierteet ja asensi siihen siipipultin,,,sen jälkeen oli kallen ajo ohje(hiukan hoono soomi Kallella),"sinä pane kone tulelle ja sinä aukase tämä skruuvi sen verta että näke tuleeko moottoröljy ruuvin kierre,jos tule sinä päästä niin perkkeleesti että sinä nautti ajaa,jos öljy ei tule sinä soitta minulle ja jos öljy ei tule niin just minä totea" mikä hälvete siinä ess..ellässä on vika,kun se kalle tykönä pela mutta ei sinu tykönä"... hauska mies tuo Kalle..![]()
![]()
![]()
Tällainen noin suunnilleen oli minunkin eka moottoripyörä!Tällä aloitettiin rakas harrastus!
![]()
Palveli perheessä uskollisesti toistakymmentä vuotta, kunnes kuukausi sitten vaihtoi omistajaa.
Mun ensimmäinen "moottoripyörä" oli kans tällainen valkoinen supertehokas TS ja siinä oli myös takapamput molemmin puolin. Kaasusta keuli vain villeimmissä unissa!![]()
Siinähän se mutta oli vaan sininen.. aika paska kulkemaan mutta saimpahan sillä kevarikorttiin vuoden lykkäystä, kun en malttanu työntää sitä sinne mettäpolulle sitä pientä yleisen tien matkaa..
Tarkemmin kattoen mulla oli mielestäni kaksilla iskareilla.. tuohan on mono mutta hyvin samanlainen näyttäs olevan. Siinä vissiin 80 luvun ihan alussa tai just vaihteessa.