• Huom! Kaikki tälle foorumille tehty sisältö poistuu kun beta on ohi ja nykyisen foorumin sisältö ajetaan tähän päälle.

mitä arvostat pyörässä?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lauri12
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Lauri12

New member
mitä arvostat pyörässä?

Elikkäs mitä asioita arvostat omassa tai jossakin muussa pyörässä?

Onko sulle tärkeää että pyörä kulkee 300km/h vai se että pyörä jaksaa vääntää isolla vaihteella vaikka isompaakin mäkeä ylös tai että se keula nousee kohti taivasta vaihteella kuin vaihteella....

ja mistä pyörästä löytyy edellä mainittuja ominaisuuksia?

vai arvostatko ajettavuutta niin paljon että se menee kaikkien muiden ominaisuuksien edelle?

vai löytyykö nää kaikki samasta pyörästä...mistä?

itse olen vasta-alkaja näissä piireissä....ensimmäisen pyörän ostin nyt keväällä, suzuki gsx 600 f -00(kevari ollu joskus...)
nyt parituhatta ajaneena suskalla voin todeta että ehkä ei ihan mun juttu tuon kokoinen pyörä. en kaipaa mitään ääntänopeampaa mut vääntöä sais olla pirusti lisää....

suurin osa ajoista tulee "ilta ajeluista"....eli sellaisia 100-300km reissuja.enimmäkseen mutkaisia päällystettyjä teitä. ja nyt vielä vaimo lähti autokouluun pyöräkorttia suorittaan ja olis tarkoitus samalla pyörällä ajella.

eli mistä pyörästä löytyy potkua reilu 90kg miehelle ja pitäis pystyä tarvittaessa ajeleen pitempääkin matkaa. mut vielä se että millä pystyy vaimokin ajamaan....ku vaimo on n. 160cm lyhyt....että yltäis ajamaan. voimaa vaimolta kyllä löytyy että saa pidettyä pyörän pystyssä siinä kun minäkin....

siis tässä nyt kyselen millä porukkaa tykkää ajaa kyseistä ajoa ja onko joku samassa tilanteessa että emäntä ajaa samalla pyörällä....aika kinkkinen tilanne....:jpstyle:

ja tiedän että nää on pitkälti maku asioita....mut haluaisin silti kuulla mielipiteitä/perusteluja sen vuoksi että jos tässä innostuu pyörää vaihtamaan niin ei kiinnostais käydä koe ajamassa 40 eri pyörää. vaan voisin olla vähän viisaampi jos joku osais vinkkejä antaa...

kiitos ja anteeksi
 
Arvostan sitä, että se on SUZUKI ja sitten tietysti Hayabusa. Moottorin voima on niin mahtava, varsinkin se vääntö.
 
Harrikassa arvostan klassisen kustomin ulkonäköä, sitä että se on tehty metallista ja siinä on pappakustomistinen ajoasento... Sekä ilmajäähdytystä.

R12S:ssä arvostan klassisen sporttista ulkonäköä, sitä että siinä on tyylikkäät katteet ja pappasporttinen ajoasento... Sekä ilmajäähdytystä.

R12GSA:ssa arovostan klassisen matkaenduron ulkonäköä, hienoja hilavitkuttimia ja pappamaisen suoraselkäistä ajoasentoa... Sekä ilmajäähdytystä.
 
Ajoasentoa ja sitä että tarvittaessa liikahtaa tarpeiden mukaan. Nii ja ulkonäkö on myös yksi tärkeä seikka.
 
Ulkonäkö
Ajettavuus
Kiihtyvyys

ja vieläpä ehkä tuossa järjestyksessä. Huippunopeudella ei ole mitään väliä Suomen teillä.
 
Ajettavuutta, agressiivisuutta, alustaa, katu-uskottavuutta, hyvää teho/painsuhdetta, luotettavuutta ja tusinattomuutta. Eikä välttämättä tuossa järjestyksessä...
 
Itellä oli kans tollanen 600 suska, ja jotenkin samassa tilanteessa.
Joten päädyin isompaan samanmalliseen suskaan, vaikka kuutioita ei ole kun sen 150 enemmän niin vääntöä löytyy paljon enemmän kuin edelliseen.
Reissua on tullut tehtyä alpeille ja taas ollaan juhannuksen jälkeen menossa. Kakspäällä ajamisesta ei kokemusta noin pitkistä reissuista mutta ainoa ongelma mun mielestä on että mihin tavarat laittaa, jos kerran hameväkeä mukana...
Seiskapuolikkaassa on vähän pystympi ajoasento ja iskareita pystyy säätämään jonkin verran, ja tekniikka on niin pomminvarmaa (vanhaa) että ei saa millään jäämään taipaleelle.
Joten jos olet jotenkin epävarma seuraavasta ostoksesta niin 750F on hyvä vaihtoehto.
 
Vakaa-ajettava jotta jaksaa ajaa matkaakin, isohko moottori niin ei tarvi vaihtaa vaihteita ohitellessa ja jaksaa mennä 2 päällä tavaroineen, ajoasento oman maun mukaan kuten ulkonäkökin, kannattee kokeilla kaikki Inva-erkkolasta kuurakettiin. Ei tarvi kulkea 300km/h muttei haittaa jos kulkee koska sehän on kuskin päästä kiinni miten mennään vaikka tehoa olisi paljonkin.

Itse ajelen XX:llä ja tyytyväinen sen tarjoamaan kyytiin ja tehoreserviin vakiona. :p
 
Viivalta riittävää kiihtyvyyttä, ketteryyttä, vihreyttä (värinä ainoastaan) sekä sen pitää olla Kawasaki.
 
Ajettavuutta,toimivaa alustaa joka on täysin säädettävissä,keveyttä, monipuolisuutta,helppoa itsehuollettavuutta,varaosien saatavuutta tarpeen mukaan nopeasti,vääntöä enemmän kuin huipputehoa ja ennekaikkea sen helppoa ulostuloa ilman tehokuoppia,moottorijarrua,loistavia brembon monoblock jarruja,hyvää ajoasentoa.Lisäksi tietynlaista brutaalin urheilullista ulkonäköä.
 
Ajettavuutta,toimivaa alustaa joka on täysin säädettävissä,keveyttä, monipuolisuutta,helppoa itsehuollettavuutta,varaosien saatavuutta tarpeen mukaan nopeasti,vääntöä enemmän kuin huipputehoa ja ennekaikkea sen helppoa ulostuloa ilman tehokuoppia,moottorijarrua,loistavia brembon monoblock jarruja,hyvää ajoasentoa.Lisäksi tietynlaista brutaalin urheilullista ulkonäköä.

Noitahan sitä omassakin arvostaa, varauksin, kun ei wanhukseen ole ihan kaikkia lueteltuja herkkuja asennettu tehtaalla.
Lähinnä tuo teho ja jarrut uupuu... :p

Toisaalta sillä on voinut surutta lähteä ajelemaan silloin kun on haluttanut, kelistä, vuodenajasta tai määränpäästä riippumatta.
Sitä arvostan ehdottomasti eniten.
 
Sitä, että mikään minun pyörä ei ole tusinatuote.
Sen takia kaikki pyörät on Italialaisia.
 
Fiilistä.

(Lähinnä siitä syystä ettei siitä löydy oikein mitään muita noita aloitusviestin ominaisuuksista) :p
 
Pyörässä pitää olla voimaa ja paljon, kuski kyllä sitten annostelee sitä tarpeen mukaan.

Ajettavuus, pyörän pitää käyttäytyä vakaasti ja ennakoitavasti, eli siihen pitää voida luottaa joka tilanteessa.

Ulkonäkö, pyörän pitää miellyttää omaa silmää. Hyvännäköisessä pyörässä vain on sitä "jotain".

Äänet, kyllä pyörän äänistä pitää voida kuulla, että moottorina kehrää voimakas "peto".


Omassa Ronessa kyllä ylläolevat asiat aika pitkälti on kohdillaan. Varsinkin pyörän ulkonäkö on se mikä minuun iski. Kun näin tämän pyörän liikkeessä, tiesin heti että se on minun pyöräni.
 
Arvostan pyörässä rähinää - R1:ssä (kolmas menossa) sitä on sopivasti. Toivoisin siihen lisää kompromissiominisuuksia: mukavaa matkantekoa, rouvalle mukavat oltavat lintulaudalla, pikkuisen tavarankuljetuskapasiteettia...mutta kaikkea ei tahdo samaan pyörään saada mahtumaan...
 
Back
Ylös