Mitä kaikkea olet kuljettanut

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mikris
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
-kaasupullo meni kätevimmin jalkatilassa mutta koska se peitti jarrupolkimen täytyi minun istua sen (kaasupullon) päällä ja kädellä painaa jarrua kaverini ohjeiden mukaan.
-kerran vietiin 2kg dynamiittia jalkatilassa ja nallit lapasiin käärittynä minun sylissäni, haukut tuli kun vanhemmat myyjät saivat tietää asian.
No, aika oli toinen.
nixweiss.gif
Ihan ujo kysymys: Mihinkäs kerhoon nykyjään kuulut ??
lookaround_orig.gif

Kesällä olin häihin menossa niin piti kuljettaa puku isohkossa pahvilaatikossa takapenkille köytettynä ettei rypisty. Ja sitten kotia seuraavana päivänä aivan helvetillisessä krapulassa. Oli pukukin jo rutussa kun pidin takkia aamun ajan pään ympärillä ettei valo häikäise silmiä (lisää tuskaa)

Ja joskus ajoin michelinmiehenä renkaanvaihtoon.

Vanha sota-ajan naistenpyörä on ehkä se erikoisin mitä tulee mieleen... ...ei ois uskonu että sekin liikahtaa n. 90km/h
biggrin.gif
Renkaita on tullu kuljeteltua, ja normi kauppatavaraa...

Meinasin kirjoittaa, että "vaimon haaruksissa on välillä vaikka mitä", mutta ajattelin sitten muotoilla asian vähän toisin. No ei sielläkään irtona ole tullut kuin puoli kiloa mansikoita ja kilo porkkanaa, mutta kauppakassissa sitten kaikkea, mikä nyt kaupasta saa ostettua. Yksin kuskattuna omituisin ja samalla ehkä ketjun pienin asia on varmaankin 1kpl Damixan wc-hanan kiinnitysruuvi (~2x4mm).

Enimmäkseen olen kuljettanut ihmisiä.
Kerran kävin emännän töistä ja nuorimmaisen päiväkodista.
Kolmistaan ajeltiin ja toivottiin ettei poliisit ole paikalla silloin kun niitä ei tarvita
tounge.gif

Myös "erikoiskuljetuksia", kuten tärymoottorin, lapion, sahan, koiran, anopin ja puutavaran  on tullut suoritettua
smile_org.gif

Repussa, tai rinkassa oikeastaan, n.30+kiloa alkoholipitoisia tuotteita. Ei ollut herkkua ajoa se.
kaboom.gif

Postista kuskasin kerran uuden tietokoneen prätkällä. 3 laatikkoa, yks mahtui reppuun, ja 2 isompaa syliin tai jotenkin ne siinä vaan pysyivät tankin päällä..
tounge.gif

Ruokakaupasta on tullut ajeltua ostokset toisessa kädessä ja kaasukahva toisessa.

Renkaat kaulassa on menty rengasliikkeeseen yms..

Laskettelusukset, sauvat ja monot kaupasta kotiin yhdellä kerralla. Tapahtui tammikuussa joskus menneessä nuoruudessa ehkä v.-85

Tuli mieleen kaks kaljapussia joista paloi pohjat pakareissa ja kaljat tippuivat kuin syvyyspommit ylittäessämme risteystä... silloin
mad.gif

Mielenkiintoisin muisto on 600 gsxr:n päällä kaks kyydissä ja siinä välissä vanha sininen muovimallinen kori kaljaa.. Näytti varmasti epätoivoiselta.
On käyty kaksistaan telttailemassakin. Eihän mulla mitään hömpötyksiä pyörässä kiinni ollut, kuten sivu- tai tankkilaukkuja. Kaikki saatiin pakattua pariin reppuun ja teltta meni siinä välissä. Keula oli muistaakseni pirun kevyt..

Joskus Arabian puodissa katelleet huuli pyöreenä kun olen Iittalaa ja Arabiaa kantanut pyörän selkään
biggrin.gif

80cm satelliittiantenni kiinnikkeineen. Siinä oli mikropääkin paikallaan.

Hyvin kulki Säkylästä Piikkiöön eikä tarvinnut edes kaausta höllätä ton takia.

Yamaha TW:llä (sillä missä on jäätävän kokonen takanakki) vedettiin yksi laituri ja vene mökkirannasta roskamonttuun. Venen oli tosin kahdessa osassa, nurmikosta tuli jännän näkönen kun oli vielä kevään viimesiä lumia jäljellä...

Samalla keikalla oli sitten vesuri perseen alla, huomiokeppejä teipattuna mihin sattuu plus eväät ja vaatteet ympäri pyörää.

TZR:än kyydissä tuli lidlistä 2x12 packkiä niitä 2 litran limuja kyytiläisen käsissä. Matka kesti noin 40 min, joten kaverin kädet laahas maata kun päästiin perille...

Ammattikouluaikana ajotakin sisällä kulki kevyesti 12 jätkän eväät lähikaupasta takas koululle..
biggrin.gif

-hamsterin häkki+hamsteri (kahdesti sama elukka, elävänä)
062802jumpie_prv.gif

sport05.gif
Tossa on jo yritystä. Ite ei oo juurikaan mitään eksoottisempaa kuskattua. Yhden työreissun Tampereelle tein ja mukana oli tietenkin vaihtovaatteet kun oli oikein toimittaja palaveri. Yllättävän suorana sain jakkupuvun ja paitiksen Tampereelle säkissä verkolla kiinnitettynä takapenkille.

Niin ja jos laukkuihin pakkaa viinitonkkaa, niin kandee ottaa ne pahvit pois päältä. Sen jälkeen se pussi solahtaa hyvin johonkin koloon ja muotoutuu sinne.

062802jumpie_prv.gif
062802jumpie_prv.gif

Back